دولت در پی فراوری و اشتغال پایدار در سراسر کشور است

به گزارش مجله نیلوفری، تهران (پانا) - معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت در این هفته حدود 434 طرح عمرانی و مالی در این استان افتتاح می گردد که معادل 2600 میلیارد تومان برای این طرح ها سرمایه گذاری شده است.

دولت در پی فراوری و اشتغال پایدار در سراسر کشور است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی ایران، محمد اسلامی در جریان افتتاح و بهره برداری از طرح های مختلف در استان لرستان، گفت: با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر باید عرض کنم که امروز در استان لرستان و شهرستان ازنا چند طرح و پروژه افتتاح و کلنگ زنی شد و در این هفته حدود 434 طرح عمرانی و مالی در این استان افتتاح می گردد که معادل 2600 میلیارد تومان برای این طرح ها سرمایه گذاری شده است.

وی شرح داد: از این مقدار سرمایه گذاری، حدود 1700 میلیارد تومان برای شروع بهره برداری طرح ها در نظر گرفته شده و بعلاوه 900 میلیارد تومان نیز به منظور کلنگ زنی پروژه ها اختصاص یافته و لازم به ذکر است عمده این طرح های مالی به وسیله بخش خصوصی و در قالب طرح های مردمی اجرا خواهد شد.

اسلامی افزود: طرح های موجود در بخش های عمرانی و زیربنایی نیز با اعتبارات تخصیص داده شده از سوی دولت اجرا و پیگیری خواهند شد.

وی تاکید نمود: مطلب مهم در خصوص طرح ها و برنامه ها این است که به صورت متوازن به همه سرفصل ها توجه شده و بخش های مختلف کشاورزی، صنعتی، زیرساخت های حمل و نقل و فرهنگی مورد توجه قرار گرفته است.

معاون رییس جمهوری عنوان نمود: برای نمونه در شهر خرم آباد فاز نخست کتابخانه مرکزی این شهر در قالب یک طرح فرهنگی- اجتماعی و به عنوان خواسته 20 ساله مردم افتتاح شد و امروز عملیات بهره برداری از ساختمان این کتابخانه انجام و در آینده نزدیک این کتابخانه تجهیز خواهد شد.

وی افزود: مردم در انتظار بهره برداری از این طرح بودند و با همت استاندار و مسوولان استان لرستان، پایان فاز نخست کتابخانه مرکزی خرم آباد پس از 2 دهه انتظار، به بهره برداری رسید.

اسلامی گفت: با افتتاح و بهره برداری از این پروژه می توان گفت شاهد توازن در بهره برداری طرح های مختلف در بخش های گوناگون استان لرستان هستیم و این شرایط اکنون فراهم شده است.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران تاکید نمود: اهتمام دولت این است که طرح های نیمه تمام را به پایان برساند و بتواند فرصت های سرمایه گذاری را بیش از پیش برای مردم فراهم کند تا فراوری و اشتغال در کل کشور پایدار گردد.

لازم به ذکر است با حضور محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران و استاندار لرستان و مسوولان استانی؛ عملیات اجرایی طرح فراوری کاغذ از کربنات کلسیم در منطقه ویژه مالی لرستان (ازنا) در زمینی به وسعت 50 هزار متر مربع و با سرمایه گذاری 986 میلیارد ریالی شروع شد و بعلاوه پروژه تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت 600 متر مکعب و با اعتبار 144 میلیارد ریالی به بهره برداری رسید.

لازم به ذکر است با بهره برداری و کلنگ زنی طرح های گوناگون به مناسبت هفته دولت در استان لرستان، زمینه اشتغال 3 هزار نفر در استان فراهم می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 شهریور 1401 بروزرسانی: 9 شهریور 1401 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1996

به "دولت در پی فراوری و اشتغال پایدار در سراسر کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت در پی فراوری و اشتغال پایدار در سراسر کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید