عظیم ترین مرکز نوآوری صنعت قطعه سازی خودرو کشور افتتاح شد ، ستاری: مونتاژ چالش های بسیاری را برای صنایع به بار آورده است

به گزارش مجله نیلوفری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: بزرگترین مرکز نوآوری صنعت قطعه سازی خودرو راه اندازی شد تا چرخ های این صنعت با نوآوری های دانشگاهی و قطعات ایران ساخت، شتابان تر از گذشته حرکت کند.

عظیم ترین مرکز نوآوری صنعت قطعه سازی خودرو کشور افتتاح شد ، ستاری: مونتاژ چالش های بسیاری را برای صنایع به بار آورده است

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، عظیمترین مرکز نوآوری صنعت قطعه سازی خودرو با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در محدود جاده تهران-کرج راه اندازی شد تا چرخ های این صنعت با فناوری بومی، نوآوری های دانشگاهی و قطعات ایران ساخت، شتابان تر از گذشته حرکت کند.

مرکز نوآوری صنعت قطعه سازی خودرو در زیرساختی به مساحت 2 هزار و 500 مترمربع زیربنا با 3 میلیون یورو سرمایه گذاری در جهت برطرف احتیاج های فناورانه صنعت خودرو گام برداشته است. بالغ بر 250 نفر از متخصصان به صورت تمام وقت و 30 دانشجو در مقاطع گوناگون تحصیلی از دانشگاه های برتر کشور در این مرکز نوآوری روی بیش از 120 پروژه فناورانه صنعت خودرو فعالیت می نمایند.

استقبال از شرکت های دانش بنیان، خلاق و استارتاپ ها

سورنا ستاری در مراسم افتتاح این مرکز از تمام شرکت های دانش بنیان و فناور برای برطرف احتیاج های صنعت خودرو و ورود نوآوری به این عرصه دعوت کرد و گفت: همچون گذشته از فعالان زیست بوم نوآوری خودرو حمایت می کنیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان این که نوآوری و توانمندی طراحی، مهم ترین مولفه برای تبدیل خودروسازی کشور به یک صنعت پویا است، ادامه داد: مرز باریک میان کارخانه داری و صاحب صنعت بودن، توانمندی طراحی، ماشین سازی، بهینه سازی و توسعه است. این توانمندی صرفا با گگرددن در ها به روی نوآوری و استقبال از شرکت های دانش بنیان، خلاق و استارتاپ ها به دست می آید.

ستاری، با اشاره به تاثیرگذاری حضور شرکت های دانش بنیان و خلاق در حوزه خودروسازی گفت: برای تبدیل شدن خودروسازی کشور به یک صنعت پویا و رو به جلو، باید نوآوری دانش بنیان ها به این حوزه راه یابد. خوشبختانه این اتفاق مهم در این صنعت در حال تحقق است.

وی اضافه نمود: اکنون توانایی فراوری بخش قابل توجهی از قطعات و نرم افزار های خودرویی در شرکت های دانش بنیان داخلی وجود دارد و صنایع باید بازار عظیم و بالقوه خود را در اختیار این شرکت ها قرار دهند تا ضمن برخورداری از یک صنعت پویا، اقتصاد نوآور و طراح، جایگزین اقتصاد واردات چی گردد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، از حمایت زیرساختی برای ایجاد پلی میان نوآوری شرکت های دانش بنیان و خلاق با صنایع اطلاع داد و گفت: از تمام شرکت های دانش بنیان و فناور برای برطرف احتیاج های صنعت خودرو و ورود نوآوری به این عرصه دعوت و همچون گذشته از فعالان زیست بوم نوآوری خودرو حمایت می کنیم.

ستاری با تاکید بر این که ایران با برخورداری از تاریخ طولانی و فرهنگی غنی باید صاحب صنعت بومی باشد، بیان نمود: فرهنگ تکیه به مونتاژ و واردات صرف، چالش های بسیاری را برای صنایع به وجود آورده است، اما امید است با ایجاد مراکز نوآوری و هموار شدن راه ورود خلاقیت، صاحب صنعت بومی خود و صادرات آن شویم.

بستری برای تحول خودرو با قطعات ایران ساخت

این مجموعه عظیم ترین مجموعه فعال این صنعت است و با تبدیل شدن به شرکتی دانش بنیان، زمینه را برای حمایت از ایده های نوآورانه، بی احتیاجی صنعت خودرو از واردات و فراوری خودرو های پیشرفته همگام با فناوری های روز جهان فراهم نموده است.

بخش قابل توجهی از بخش های الکترونیکی خودرو توسط گروه های فناور مستقر در این مجموعه فراوری می گردد. تا به امروز بیش از سه مدل کنترل مرکزی خودرو، واحد مرکز کنترل کیسه هوا، ده ها مدل از قطعات الکترونیکی خودرو و قطعات کنترل بدنه خودرو در این مرکز طراحی و فراوری شده است.

همچنین سیستم رادار و تشخیص جهت خودرو از بخش های تحقیقاتی و فناورانه آینده این مرکز نوآوری است. این مرکز نوآوری تا کنون 15 پروژه فناورانه را با دانشگاه های کشور به پایان رسانده و بیش از 300 قطعه ایران ساخت شده است. این مرکز در حال حاضر فناوری ساخت این قطعات را بومی سازی نموده است.

این مرکز نوآوری صنعت قطعه سازی خودرو توسط شرکت دانش بنیان کروز راه اندازی شده است. 12 هزار و 800 نفر در مجموعه فراوریی کروز اشتغال دارند که 3 هزار و 500 نفر از آن ها بانوان هستند و قطعات گوناگون خودرو از جمله حسگرها، نشانگرها، دسته سبم، سوییچ تعلق و ترمز، قطعات تزیینی و قوای محرکه را ایران ساخت نموده اند. در حوزه یونیت های کنترل فراوریی کروز قطعاتی مانند سنسور های تهویه، فرمان و ترمز، سیستم های کنترل مرکزی و ایمنی خودرو بومی سازی شده اند.

در مرکز تحقیقات شرکت کروز، پیشرفته ترین دستگاه های اندازه گیری و سیستم های طراحی فراوری شده است و 230 نفر از دانشگاهیان کشور در حال تحقیق و پژوهش هستند که حاصل کار و فعالیت آن ها طراحی قطعات پیشرفته مورد احتیاج صنایع کشور است. علاوه بر فعالیت های اجرا شده در این مجموعه، در حال حاضر بالغ بر 50 پروژه با دانشگاه های عظیم کشور از جمله تهران، شریف و امیرکبیر در حال اجرا است.

خط فراوری قطعات الکترونیکی این شرکت برای قطعات سطحی هشت خط اتوماتیک با ظرفیت 25 میلیون قطعه برای بیش از 340 قطعه ظرفیت دارد. این شرکت در فراوری انواع سنسورها، نمایشگر ها و قطعات امنیتی و قطعات الکترونیکی و در حوزه کنترل مرکزی خودرو فعالیت می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1324

به "عظیم ترین مرکز نوآوری صنعت قطعه سازی خودرو کشور افتتاح شد ، ستاری: مونتاژ چالش های بسیاری را برای صنایع به بار آورده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عظیم ترین مرکز نوآوری صنعت قطعه سازی خودرو کشور افتتاح شد ، ستاری: مونتاژ چالش های بسیاری را برای صنایع به بار آورده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید