درمان های خانگی برای پیش گیری از ریزش مو

به گزارش مجله نیلوفری، ریزش مو مسئله ای شایع است که هر فرد را در مرحله ای از زندگی اش تحت تأثیر قرار می دهد. درمان های خانگی فراوانی وجود دارند که به درمان این مشکل یاری می نمایند. این مقاله اطلاعاتی درباره برخی نکات مهم که ممکن است به

درمان های خانگی برای پیش گیری از ریزش مو

تألیف: حمید وثیق زاده انصاری

منبع:راسخون

ریزش مو مسئله ای شایع است که هر فرد را در مرحله ای از زندگی اش تحت تأثیر قرار می دهد. درمان های خانگی فراوانی وجود دارند که به درمان این مشکل یاری می نمایند. این مقاله اطلاعاتی درباره بعضی نکات مهم که ممکن است به شما در پیش گیری از ریزش مو یاری کند، ارائه می دهد.

می توان از ریزش مویی که در اثر استفاده از داروها، فشار عصبی، کم بود پروتئین یا استفاده از محصولات مراقبت مو رخ می دهد، با اجتناب کردن از داروهای خاص، به میزان کافی استراحت کردن، اصلاح برنامه غذایی و غیره پیش گیری کرد. معمولاً این مشکل مربوط به مردان است، هرچند امروزه حتی زنان هم از آن شکایت دارند. مهم ترین دلیل ریزش مو استفاده فراوان از شامپو و دیگر محصولات مخصوص مو است که حاوی مواد شیمیایی هستند. استرس، فشار عصبی و اضطراب هم در زندگی پر مشغله امروز از جمله عواملی هستند که باعث ریزش مو می شوند. ریزش مو هم چنین می تواند مربوط به ترکیب ژنتیکی هر فرد باشد، یعنی افرادی که والدین یا پدر و مادر بزرگ آن ها این مشکل را دارند، احتمال بیشتری دارند که خودشان با این مشکل رو به رو شوند. به جز این، افرادی که مسائل سلامتی مانند هایپو تیروئیدیسم، کم بود آهن، و درماتیت سبورئیک (شوره سر) دارند، در معرض این مشکل هستند. با این که تماشا تارهای مو وقتی موی خود را شانه می کنید یا آن را می شویید، موضوع نگران نماینده ای است، اما می توان با یاری انواع مختلف درمان های خانگی از آن جلو گیری کرد یا آن را متوقف نمود. اثر بخشی این درمان های خانگی را نمی توان تعمیم داد، با این حال یک مطلب خوب در باره آن ها این است که هیچ اثر جانبی ندارند.

درمان های خانگی

آلوئه ورا، که فواید زیادی برای سلامتی دارد، متد و روشی عالی برای درمان این مشکل است. هر فرد می تواند ژل آلوئه ورا را از بازار بخرد یا مستقیماً با بریدن افقی گیاه آن را مصرف کند. ژل را روی پوست سر بمالید و آن را زیر آب سرد بشویید. این ماده هم چنین به اسم نرم نماینده خوب برای مو شناخته می گردد.

استفاده از روغن خردل همراه با برگ های حنا هم انتخاب گیاهی خوبی است. 250 میلی لیتر روغن خردل بگیرید و بجوشانید. وقتی آغاز به جوشیدن کرد، 60 گرم برگ های حنا را به آن اضافه کنید تا زمانی که در روغن بسوزند. روغن را تصفیه کنید و در یک بطری نگهداری کنید و به طور منظم پوست سر خود را با آن ماساژ دهید.

روغن زیتون را در تابه ای گرم کنید و سپس عسل و یک قاشق پودر دارچین به آن اضافه کنید. خوب مخلوط کنید تا زمانی که تبدیل به یک خمیر نازک گردد، سپس آن را روی سر خود بمالید. این خمیر را برای 15 دقیقه روی سر خود بگذارید و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

استفاده از شیر نارگیل برای مو هم یکی از برترین راه های پیش گیری از ریزش مو است. مقداری شیر نارگیل را در یک کاسه بریزید و آن را به آرامی با ماساژ دادن پوست سر خود با انگشتان روی موهای خود بمالید.

مواد مغذی برای پیش گیری از ریزش مو

جدا از این درمان های خانگی برای ریزش مو، رژیم غذایی فرد هم نقش مهمی در پیش گیری از ریزش مو بازی می نماید. دقیقاً مانند بدن ما، حتی موی ما هم به مواد مغذی ضروری و ویتامین ها برای سالم ماندن احتیاج دارد. بنا بر این، مهم است که افراد برای متوقف کردن ریزش مو و بالا بردن رشد مو، برنامه غذایی مغذی داشته باشند. این مشکل می تواند در اثر کم بود ویتامین هم رخ دهد. هر فرد می تواند این کم بود را با مصرف غذاهای غنی از ویتامین A, B, C و E جبران کند. غذاهایی که به کاهش این مشکل یاری می نمایند شامل برگ های سبزیجات، میوه های تازه، آجیل، حبوبات، دانه ها، شیر، مخمر، گیاهک گندم که هنگام آسیاب کردن جدا می گردد، عسل و غیره است. هر فرد باید از این که در برنامه روزانه غذایی او بعضی یا همه این غذاها وجود دارند، اطمینان حاصل کند.

نکاتی برای پیش گیری از ریزش مو

جدا از این اطلاعات در خصوص درمان های خانگی و برنامه غذایی، نکات دیگری هم هستند که به درمان این مشکل یاری می نمایند. بعضی از این نکات عبارتند از:

هر فرد باید کاملاً از شستن مو در آب داغ یا گرم اجتناب کند، زیرا این کار ممکن است باعث ریزش مو گردد. همواره موی خود را با آب ولرم یا سرد بشویید و از یک شامپوی ملایم بهره ببرید.

استفاده از بخار بر روی مو هم به اسم یک راه خوب برای پیش گیری از این مشکل گفته شده است. یک حوله را درون آب داغ ببرید، حوله را فشار دهید و آب زیادی آن را بگیرید و آن را روی موی خود بگذارید. تا زمانی که حوله سرد گردد بگذارید حوله روی مو باقی بماند و این کار را برای ده دقیقه تکرار کنید. قبل از استفاده از بخار، ماساژ مو با روغن را از قلم نیاندازید.

مالیدن پوست سر خود با انگشتانتان هم به اسم راه خوبی برای کنترل ریزش مو گفته شده است. یک بار که موی خود را شسته اید، پوست سر خود را با انگشتان خود با قدرت بمالید تا زمانی که آن منطقه از سر گرم گردد. این کار به افزایش جریان خون و در پی آن رشد مو یاری می نماید.

تعدادی از درمان های خانگی وجود دارند که شما می توانید آن ها را برای خلاص شدن از مشکل ریزش مو امتحان کنید. با این حال، اگر شما نتایج دل خواهتان را نگرفتید، با یک کارشناس سلامتی که اقدامات درمانی دیگری را که ممکن است در خصوص شما مؤثرتر باشند، پیشنهاد می دهد مشورت کنید.

منبع: راسخون
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1691

به "درمان های خانگی برای پیش گیری از ریزش مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان های خانگی برای پیش گیری از ریزش مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید