خسارت 18 میلیارد دلاری به ایران؟ ، پاکستان خواهان مشخص تکلیفش با ایران شد

به گزارش مجله نیلوفری، معاون وزیر نفت پاکستان هشدار داد این کشور به علت عدم اجرای تعهد خود در خصوص واردات گاز ایران با خطر جریمه 18 میلیارد دلاری روبرو است.

خسارت 18 میلیارد دلاری به ایران؟ ، پاکستان خواهان مشخص تکلیفش با ایران شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از اکسپرس تریبیون، پاکستان به علت عدم تکمیل خط لوله صادرات گاز ایران با خطر جریمه 18 میلیارد دلاری روبرو است.

سید حسین طارق معاون وزیر نفت پاکستان در جلسه کمیته حساب های عمومی مجلس این کشور با اشاره به عدم تامین منابع کافی برای احداث خط لوله واردات گاز ایران هشدار داد پاکستان در صورت عدم تکمیل به موقع این خط لوله با جریمه سنگین روبرو خواهد شد.

وی گفت 325 میلیارد روپیه برای این پروژه اختصاص داده شده اما تنها 2.8 میلیارد روپیه تا به امروز تامین شده است.

طارق بعلاوه با اشاره به موضوع احداث خط لوله واردات گاز از ترکمنستان بر وجود نگرانی های امنیتی و ایمنی در این خصوص تاکید نمود.

وی از نشست مقامات پاکستانی با آمریکایی ها برای معاف کردن پروژه واردات گاز ایران از تحریم ها اطلاع داد و گفت بر اساس تحریم های آمریکا واردات گاز از ایران ممنوع است و پاکستان نمی تواند از ایران گاز بخرد.

اعضای کمیته حساب های عمومی مجلس در خصوص مقدار جریمه احتمالی تحمیلی بر پاکستان در صورت عدم تکمیل به موقع خط لوله واردات گاز ایران بحث و آنالیز کردند.

معاون وزیر نفت پاکستان گفت بر اساس موافقت نامه فی مابین، جریمه تحمیلی بر پاکستان می تواند 18 میلیارد دلار باشد.

وی اضافه نمود به سفیر آمریکا در اسلام آباد گفته شده یا اجازه ساخت خط لوله واردات گاز از ایران را بدهید یا پول بدهید تا پاکستان مبلغ جریمه را به ایران بپردازد.

رئیس کمیته، وزارت خارجه پاکستان را مامور کرد با سفیر آمریکا تماس بگیرد و وخامت اوضاع در این زمینه را به اطلاع وی برساند.

بر اساس این گزارش شرکت دولتی گاز پاکستان و شرکت گاز ایران در سال 2009 توافقنامه ای را امضا کردند که بر اساس آن پاکستان متعهد شد برای واردات گاز ایران خط لوله ای 800 کیلومتری را تا مرز ایران بسازد و ایران نیز قبول کرد خط لوله ای تا مرز پاکستان بسازد که این بخش را ساخته و آماده بهره برداری است اما پاکستان به تعهد خود عمل نکرده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 اسفند 1401 بروزرسانی: 12 اسفند 1401 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 2084

به "خسارت 18 میلیارد دلاری به ایران؟ ، پاکستان خواهان مشخص تکلیفش با ایران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت 18 میلیارد دلاری به ایران؟ ، پاکستان خواهان مشخص تکلیفش با ایران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید