خبرنگاران مکرون و ترامپ به دنبال برگزاری نشست پنج جانبه درباره کرونا

به گزارش مجله نیلوفری، تهران- خبرنگاران- کاخ سفید خاطرنشان کرد؛ دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و همتای فرانسوی وی امانوئل مکرون، درباره برگزاری نشستی میان سران پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد کرونا، گفت وگو کردند.

خبرنگاران مکرون و ترامپ به دنبال برگزاری نشست پنج جانبه درباره کرونا

به گزارش آدینه شب رویترز، جود دیری سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای بیان کرد که مکرون و ترامپ در تماسی تلفنی در مورد نشست سران کشورهای آمریکا، روسیه، چین، انگلیس و فرانسه برای شکست دادن این بیماری همه گیر و صلح و ثبات بین المللی گفت وگو کردند.

آمریکا و فرانسه جزو کشورهایی هستند که آمار مبتلایان و جان باختگان کرونا در آنها بشدت افزایش یافته است.

بیش از یک میلیون و 66 هزار نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده اند که از میان آنها 56 هزار و 767 نفر جان خود را از دست داده اند.

آمار دانشگاه جان هاپکینز نشان می دهد که در آمریکا بیش از 258 هزار نفر به کرونا مبتلا شده اند و شمار جان باختگان نیز 6 هزار و 605 نفر است.

وزارت فرانسه نیز آدینه شب بیان کرد؛ در 24 ساعت گذشته 588 نفر از مبتلایان به کرونا در بیمارستان ها جان خود را از دست داده اند که بالاترین آمار جان باختگان از هنگام شیوع این ویروس در کشور به شمار می رود.

ژروم سالومون از مقام های بهداشتی فرانسه گفت که شمار جان باختگان کرونا در بیمارستان های این کشور به پنج هزار و 91 نفر افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: یک هزار و 416 نفر نیز در آسایشگاه ها جان خود را از دست داده اند که بدین ترتیب، شمار کل جان باختگان در فرانسه به دستکم 6 هزار و 507 نفر رسیده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 799

به "خبرنگاران مکرون و ترامپ به دنبال برگزاری نشست پنج جانبه درباره کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مکرون و ترامپ به دنبال برگزاری نشست پنج جانبه درباره کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید