خبرنگاران مردم دورهمی&zwnjهای شب یلدا را لغو کنند

به گزارش مجله نیلوفری، خرم آباد - خبرنگاران - استاندار لرستان گفت: فرایند کاهشی شیوع کرونا در استان رضایتبخش است بنابراین از مردم انتظار می رود برای تداوم این روال و حفظ سلامت جامعه، امسال دورهمی های شب یلدا را لغو کنند.

خبرنگاران مردم دورهمی&zwnjهای شب یلدا را لغو کنند

به گزارش خبرنگاران سیدموسی خادمی روز شنبه در حاشیه جلسه ویدیو کنفرانس ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا اضافه نمود: آیین باستانی شب یلدا یکی از سنت های ارزشمند است که مردم ایران آن را با دورهمی های خانوادگی سپری می نمایند.

وی گفت: با توجه به شرایط خطرناک کووید 19 و نقش تجمعات در گسترش این بیماری، از مردم درخواست می شود امسال مهمانی های شب یلدا را برگزار ننمایند و این شب باستانی را در کنار خانواده های کوچک خود سپری نمایند.

وی گفت: همانگونه که شهفرایندان از انجام مراسم روز طبیعت (13 فروردین) خودداری کردند، اکنون نیز انتظار می رود شب یلدا را برای حفظ سلامت خود و جامعه، از طریق تماس های تلفنی و ارتباطات شبکه های اجتماعی با عزیزانشان باشند.

استاندار لرستان گفت: شرایط ابتلا و میزان مرگ و میر کرونا در بیشتر مناطق کشور فرایند نزولی دارد و شرایط استان نیز رو به بهبودی است.

خادمی شرح داد: شرایط امروز، حاصل انسجام و رعایت محدودیت ها توسط مردم است و نباید باعث فریب شود چراکه با عادی انگاری، به شرایط سخت گذشته بر می گردیم.

وی همچنین به تصمیمات اقتصادی جلسه ملی ستاد کرونا اشاره کرد و گفت: منابع ارزی برای واردات و ساخت اتوبوس در کشور اختصاص یافته و ارائه تسهیلات به بخش های خدماتی حوزه فرهنگ و رسانه هم تصویب شده است.

از ابتدای شیوع کرونا تا 20 آذر ابتلای قطعی 58 هزار و 70 شهفرایند لرستانی به ویروس کرونا تایید شده است که از این تعداد یک هزار و 221 نفر نیز جان باخته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 دی 1399 بروزرسانی: 20 دی 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1240

به "خبرنگاران مردم دورهمی&zwnjهای شب یلدا را لغو کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مردم دورهمی&zwnjهای شب یلدا را لغو کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید