خبرنگاران متقاضیان مسکن مهر دهدشت عید 1400 شیرین کام می شوند

به گزارش مجله نیلوفری، یاسوج - خبرنگاران - کوشش های دولت دوازدهم برای سامان دادن به زیرساخت های آب ، برق و فاضلاب در مسکن های مهر در سراسر کشور یکی پس از دیگری به بار نشست و با برنامه ریزی مسئولان استانی و شهرستانی ، مسکن مهر 912 واحدی دهدشت تکمیل و کام متقاضیان در شروع سال جدید شیرین می گردد.

خبرنگاران متقاضیان مسکن مهر دهدشت عید 1400 شیرین کام می شوند

جهت دریافت خدمات پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران، ساماندهی پروژه های پراکنده و نیمه تمام مسکن مهر هرکدام با شرایط و مسائل خاص در شهرهای بالای 25 هزار نفر کشور از جمله کهگیلویه و بویراحمد مسئله ای بوده که در سطح ملی دولت یازدهم و دوازدهم با آن روبرو بوده است.

وجود حجم گسترده طرحهای مسکن مهر ،کم بودن متقاضی از یک سو و محدویت منابع اقتصادی دولت برای اتمام باعث شده است طرح مسکن مهر در استانهای محروم به مشکل بخورد.

ایجاد نشدن زیرساختهای فرهنگی، آموزشی ،راه، حمل و نقل و فضای سبز از جمله مسائلی بوده که دولت در طرح مسکن مهر با انها روبرو بوده است.

طرح 912 واحدی مسکن مهر دهدشت به عنوان یکی از پروژه های کاربردی دولت برای خانه دار شدن اقشار مختلف مردم به خصوص قشر محروم جامعه هر چند در سالهای گذشته به کندی پیش رفت ولی با تدبیر دولت مردان همه واحدهای ان تا سرانجام امسال تکمیل و در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

هر چند مدیریت های چندگانه طرح مسکن مهر از چالش های مهم در نحوه اجرا بود که دولت فعلی به خوبی این موضوع را ساماندهی کرد و اکنون با مدیریت و نظارت مسکن راه و شهرسازی تحت یک مدیرت واحد قرار گرفته است.

تکمیل و به فرجام رساندن مسکن مهر با انبوهی از نارسایی ها بدون شک برگ برنده ای برای دولت و با برنامه ریزی های مسئولان استانی و شهرستانی اقدام ها و گام های مثبت و امیدوارکننده ای نسبت به ساماندهی و واگذاری واحدهای مسکن مهر تا سرانجام امسال در این شهرستان اندیشیده شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی کهگیلویه با اشاره به اینکه 150 واحد از مسکن مهر دهدشت در سال های گذشته به متقاضیان واگذار شد ، گفت: مابقی واحد ها با برنامه ریزی و پشت کار مسئولان تا سرانجام امسال به متقاضیان واگذار خواهد شد.

اردشیر قاسمی با اشاره به معرفی پفراینده 450 متقاضی به بانک برای قسط بندی بازپرداخت وام ها، بیان نمود: از این تعداد 131 متقاضی کار قسط بندی وام خود را انجام داده و سهم آورده خود را پرداخت نموده اند.

وی بسته شدن پفراینده این طرح را منوط به همکاری و مشارکت بیش از پیش مردم در پرداخت سهم آورده خود بیان کرد و گفت: در صورتی که مردم سهم اورده خود را پرداخت کند کلید واحدها قبل از سرانجام سال به انها واگذار خواهد شد.

قاسمی توضیح داد: بدون شک بسیاری از چالش ها و مسائل فراروی طرح مسکن مهر در دهدشت به موضوع کوتاهی متقاضیان در پرداخت سهم آورده خود مربوط می گردد.

مهدی مظفری از متقضیان مسکن مهر با اشاره به پرداخت بخشی از سهم پرداختی خود به بانک گفت: سخت گیری بانکها در قسط بندی یکی از مسائل اساسی متقاضیان است.

وی افزود: در اجرای طرح قسط بندی، باید متاضیان علاوه بر سند خانه یک ضامن معتبر نیز معرفی کند که بسیار مشکل است. در صورت حذف ضامن از سوی بانک متقاضیان برای پرداخت مابقی سهم اورده خود مشکل ندارند.

یکی دیگر از متقاضیان مسکن مهر دهدشت گفت: باتوجه به هزینه هنگفتی که برای اجرای پروژه های مسکن مهر در این شهرستان صرف شد احتیاج است مسوولان دستگاه های اجرایی نظارت بیشتری داشته باشند.

کریم فتاحی محوطه سازی نامناسب بعضی واحدها، دوری مسکن مهر از مرکز شهر و نامناسب بودن جاده دسترسی برای رفت و آمد در واحدهای مسکن مهر این شهر را از مسائل این طرح بیان کرد.

رئیس شرکت برق ناحیه کهگیلویه گفت: پروژه روشنایی مسکن مهر دهدشت با بیش از سه میلیارد ریال اعتبار اجرا شد.مهرداد تابش نژاد گفت: در این طرح پنج اصله پایه فشار متوسط بتنی و 33 پایه فشار ضعیف احداث شد.

وی بیان نمود: 110 متر نیز شبکه فشار متوسط و یکهزارو 810 متر شبکه فشار ضعیف جهت روشنایی محوطه واحدها نصب شد.

تابش نژاد توضیح داد: 84 عدد لامپ 150 وات جهت روشنایی ورودی مسکن و خیابان های آن نصب شد.

فرماندار کهگیلویه با اشاره به اینکه مسکن مهر در دولت یازدهم و دوازدهم از بلاتکلیفی خارج و فرایند اجرایی ان تسریع شد گفت: تکمیل واحدهای مسکن مهر دهدشت با کوشش شبانه روزی مسوولان در حال اجرا است.

علیرضا اتابک افزود: یکی از مسائل اساسی در عدم تحویل واحدها تامین نشدن سهم آورده متقاضیان است.وی بیان نمود: دستگاه های خدمات رسان برای تکمیل زیرساخت های این واحدهای مسکونی بصورت شبانه روزی در حال کوشش هستند

اتابک با تاکید بر پیگیری مطالبات مردمی و حل مسائل مسکن مهر در شهرستان کهگیلویه گفت: عزم جدی ما این است که پفراینده مسکن مهر در شهرستان تا سرانجام امسال بسته گردد.

معاون مسکن ساختمان راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تکمیل همه زیرساختهای مسکن مهر از جمله محوطه سازی، و انشعابات آب، برق و گاز گفت: مسکن 912 واحدی دهدشت دارای همه امکانات ازجمله مسجد، مدرسه، کلانتری و مرکز بهداشت نیز است.

نوید موسوی بیان نمود: 12 میلیارد ریال برای نصب انشعابات آب، برق، گاز و محوطه سازی مسکن مهر دهدشت هزینه شده است.

وی یکی از مسائل اساسی مسکن مهر دهدشت را عدم پرداخت سهم اورده مردمی بیان کرد و گفت: تا سال 95 تنها 40 درصد از سهم اورده به بانک پرداخت شد.

موسوی با شاره به حمایت همه جانبه سازمان ملی مسکن و وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: دولت برای تسریع در فرایند اجرای و تکمیل سایت مسکن مهر دهدشت 100 میلیارد ریال تخصیص داد.

وی توضیح داد: از لحاظ قانونی معیار افتتاح مسکن تکمیل محوطه سازی، نصب انشعابات است که این امر در مسکن مهر بصورت کامل رعایت شده است.

موسوی سرمایه گذار اصلی در مسکن مهر را بانک مسکن دانست و افزود: سهم اورده مردمی بین 100 تا 170 میلیون ریال بوده در صورتی که بانک مسکن 300 تا 400 میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت نموده است.

وی با اشاره به افزایش بیش از حد قیمت ها و نرخ تورم تاکید نمود: در دولت گذشته 150 واحد تحویل داده شده مسکن مهر دهدشت با قیمت 120 میلیون ریال آورده بوده و در این دولت با 170 میلیون ریال آورده واگذار که با توجه به هزینه های زیاد این قیمت بسیار پایین است.

موسوی اظهارداشت: با توجه به مسائل افزایش قیمت ها و کوشش شبانه روزی دولت برای بهره برداری از این واحدها بسیاری از تریبون داران این کوششهای مسئولان را نادیده می گیرند.

وی افزود: با توجه به اینکه در بیشتر استانها سهم اورده مردمی برای تحویل مسکن بین 600 تا 700 میلیون ریال است ولی دولت و مسئولان استانی با توجه به محرومیت این شهرستان سهم اورده را افزایش نداد.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کوشش شبانه روزی مسئولان دولت در مشخص تکلیف پروژه مسکن مهر دهدشت تا قبل از سرانجام امسال گفت: 450 پفراینده برای قسط بندی به بانک مسکن ارسال شده است.

پژمان نیک اقبالی گفت: با توجه به اینکه در این هشت سال کوشش همه مسئولان تکمیل و بهره برداری واحدهای مسکن مهر در استان بوده احتیاج است مردم نسبت به تامین سهم اورده خود همکاری لازم را داشته باشند.

نیک اقبالی با اشاره به اینکه مسکن مهر دهدشت دارای همه زیرساخت های رفاهی است افزود: با تکمیل سهم اورده و همکاری بانک کلید واحدهای باقی مانده در کمترین زمان ممکن به متقاضیان واگذار خواهد شد.

وی افزود: مسائل بانکی متقاضیان با همکاری مسئولان استانی و بانک عامل طی یک برنامه ریزی نیز رفع خواهد شد.

مسکن مهر دهدشت دارای 912 واحد و304 بلوک است که عملیات ساخت این واحدها از اسفند 88 آغاز شد.

شهرستان 132 هزار نفری کهگیلویه دارای چهارشهر، چهار بخش و 10 دهستان است که بیش از 45 درصد از جمعیت آن در 360 روستای عظیم و کوچک ساکن هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1309

به "خبرنگاران متقاضیان مسکن مهر دهدشت عید 1400 شیرین کام می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران متقاضیان مسکن مهر دهدشت عید 1400 شیرین کام می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید