خبرنگاران جهادکشاورزی خراسان شمالی نسبت به سرمازدگی باغ ها هشدار داد

به گزارش مجله نیلوفری، بجنورد- خبرنگاران- رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی نسبت به سرمازدگی باغ ها هشدار داد و گفت: کشاورزان برای جلوگیری از خسارت احتمالی پیش بینی های لازم را انجام دهند.

خبرنگاران جهادکشاورزی خراسان شمالی نسبت به سرمازدگی باغ ها هشدار داد

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا در سطح شیبدار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

عبدالله یوسفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: با توجه به کاهش دما کشاورزان از بخاری باغی در باغ ها استفاده نمایند و همچنین با آتش زدن کاه و کلش، شاخه های خشک شده ایجاد دود و گرما نمایند.

وی اضافه نمود: کشاورزان هم اکنون از کود و سم پاشی نیز خودداری نمایند و منتظر شرایط مناسب باشند.

وی از دامداران نیز خواست تا از چرای دام در ارتفاعات و مسیل ها خودداری نمایند و گفت: از دامداران می خواهیم که نسبت به توصیه ها جدی باشند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در مورد کندوداران نیز گفت: نگهداری آنها به علت احتمال وقوع سیل نباید در مناطق پست باشد.

وی همچنین از فعالان در حوزه شیلات نیز خواست تا مراقبت نمایند آب های گل آلود وارد استخرها نگردد.

یوسفی گفت: تاکداران استان نیز هم اکنون باید مراقبت داشته باشند چرا که افت دما و بارش باران محیط را برای بیماری سفیدک داخلی انگور فراهم می نماید، هم اکنون تاکداران باید توصیه های فنی را جدی بگیرند و با توجه به تجربیات خود از شیوع این بیماری خسارت زا در سطح تاکستان ها جلوگیری نمایند.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه 44 درصد مردم استان در روستاها سکونت دارند و شغل 41 درصد مردم استان هم در حوزه کشاورزی است به همین دلیل باید توجه ویژه ای به این بخش گردد.

خراسان شمالی 344 هزار عرصه کشاورزی دارد و سالانه بیش از یک میلیون و 500 هزار تن انواع محصول کشاورزی و دامی در این استان فراوری می گردد.

اداره کل هواشناسی خراسان شمالی با پیش بینی بارش باران رگباری و نیز برف در استان، نسبت به احتمال سیلابی شدن رودخانه ها و احتمال بروز خسارت در بخش های مختلف و همچنین کاهش 10 درجه ای دما هشدار داده است.

این اداره تا اوایل صبح چهارشنبه پیش بینی بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف نموده است.

بیشترین حجم بارش را حداکثر 50 تا 60 میلی متر و بیشترین ارتفاع برف را حداکثر یک تا 2 سانتیمتر و در ارتفاعات حداکثر پنج تا 10 سانتی متر اعلام شده است.

ایجاد رواناب، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده های کوهستانی به همراه کاهش محسوس 8 تا 10 درجه ای دما تا صبح چهارشنبه با احتمال یخبندان و سرمازدگی شبانه نیز دور از انتظار نیست.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 694

به "خبرنگاران جهادکشاورزی خراسان شمالی نسبت به سرمازدگی باغ ها هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جهادکشاورزی خراسان شمالی نسبت به سرمازدگی باغ ها هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید