خبرنگاران تکذیب شد: ریختن پول توسط مردم ایتالیا در خیابان

به گزارش مجله نیلوفری، تهران-خبرنگاران- ویروس کرونا علاوه بر اینکه اضطراب و استرس برای مردم به همراه داشت باعث شده تا بازار شایعات نیز داغ گردد. یکی از این شایعه ها مربوط به عکس هایی است که ادعا می گردد مردم در ایتالیا پول های خود را به خیابان ریخته اند.

خبرنگاران تکذیب شد: ریختن پول توسط مردم ایتالیا در خیابان

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

آمارهای مربوط به شیوع ویروس کرونا هنوز در بسیاری از کشورهای اروپایی رو به رشد است و بر اساس آمارهای منتشر شده در ایتالیا تعداد زیادی به این بیماری مبتلا شده و عده زیادی هم جان خود را از دست داده اند. به همین سبب هم بخشی از مردم ایتالیا به دلیل شیوع این ویروس در شرایط سختی به سر می برند و گزارش ها نشان می دهد آنها مجبورند از پس انداز خود خرج نمایند زیرا امکان کار کردن و کسب درآمد را از دست داده اند. در همین حال عکس ها و خبرهایی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که ادعا می نمایند اوضاع در ایتالیا به گونه ای است که پول دیگر ارزش ندارد و مردم اسکناس های خود را از بالکن ها به خیابان ها ریخته اند. استناد به این مطالب هم به عکس هایی است که در آن مقدار زیادی اسکناس در چند خیابان به زمین ریخته شده است و این شایعه در فضای شبکه های اجتماعی بازتاب پیدا نموده است.

شایعه

با شیوع ویروس کرونا در ایتالیا مردم این کشور پول های خود را در خیابان ریختند.

تکذیب شایعه

این شایعه نیز مانند بسیاری از شایعات کرونایی، وارداتی است و بیشتر در شبکه های اجتماعی آمریکا منتشر شده بود. یکی از پست های فیسبوکی که ادعا می نماید مردم ایتالیا پول های خود را به خیابان ریختند با انتشار عکسی از خیابان های پر از اسکناس نوشته است: مردم در ایتالیا پول های خود را به خیابان ریختند تا پیامی روشن به جهان بدهند تا زمانی که سلامتی در خطر است، از پول کافی نیست. اما همانطور که بعضی سایت های درستی سنجی نشان دادن این عکس ها مربوط به ایتالیا نیست بلکه عکس های قدیمی از ونزوئلا است که در 19 اسفند 1397 خورشیدی گرفته شده اند و مربوط به رویدادی است که مردهای نقاب دار بعد از دستبرد به یک بانک در شهر مریدا در ونزوئلا اسکناس های قدیمی و بی عرضه شده ونزوئلا را در خیابان پخش کردند. بنابراین این عکس ها هیچ ارتباطی با ایتالیا و مسائل مربوط به کار آنان ندارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 814

به "خبرنگاران تکذیب شد: ریختن پول توسط مردم ایتالیا در خیابان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تکذیب شد: ریختن پول توسط مردم ایتالیا در خیابان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید