خبرنگاران اجرای برنامه های پیشگیری از کرونا تا بررسی افزایش خطوط مترو

به گزارش مجله نیلوفری، تهران- خبرنگاران- کرونا این روزها موجب تغییر بسیاری از برنامه های شهرداری های مناطق پایتخت، شده است؛ در برخی مناطق نیز تلاش دارند در کنار برنامه های ویژه کرونا، سایر برنامه ها را اجرایی و عملیاتی کنند.

خبرنگاران اجرای برنامه های پیشگیری از کرونا تا بررسی افزایش خطوط مترو

به گزارش روز یکشنبه خبرنگاران؛ شهرداری های مناطق مختلف شهر تهران این روزها برنامه های ویژه مبارزه با کرونا را در کنار برنامه های روزمره در دستور کار دارند.

غربالگری تلفنی کووید19 شهروندان در منطقه 8

مهناز استقامتی شهردار منطقه 8 با اشاره به اینکه این طرح با مشارکت وزارت بهداشت و با همکاری مرکز بهداشت شمال تهران در حال اجراست، گفت: در راستای همکاری با ستاد ملی مقابله با کرونا، مبنی بر بهره گیری از ظرفیت خانه های سلامت برای پوشش کامل جمعیت شهر در طرح غربالگری بیماری کووید 19، سرای محله های منتخب منطقه تجهیز شدند.

وی گفت: در سه محله فدک، دردشت و کرمان سامانه 4030 مستقر شده است.

استقامتی ادامه داد: در هر محله 2 نفر به عنوان اپراتور با شهروندان تماس می گیرند و با مطرح کردن پنج سوال اقدام به شناسایی افراد مبتلا به کووید19 می کنند.

پخش پیام های امید بخش در خانه بمانیم در برج های مسکونی منطقه2

علی اکبر کریمی پور، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 2 با اشاره به تاثیر گذاری هنر در آموزش و فرهنگسازی گفت: به منظور ترغیب شهروندان به رعایت فاصله گذاری هوشمند و مشارکت در پیشگیری از گسترش کرونا با ماندن در خانه، اداره زیباسازی منطقه طرح لیزر مپینگ در قالب انیمیشن را در برج های مسکونی خیابان کوهستان اجرا کرد.

وی استفاده از ابزار هنر برای آگاه سازی شهروندان را از اهداف این طرح برشمرد و گفت: این طرح در قالب انیمیش دو زبانه (فارسی و انگلیسی) همراه با موسیقی طراحی شده و با مشارکت ساکنان برج های مسکونی خیابان کوهستان سعادت آباد اجرا شد.

کریمی پور اضافه کرد: استفاده از این ابزار هنر، علاوه بر زیبا سازی منظر شهری فرصتی را برای انتقال پیام های امیدبخش و بهداشتی با تاکید بر لزوم خانه نشینی جهت کاهش نرخ شیوع ویروس کرونا را به شهروندان فراهم کرده است.

پاکسازی دره فرحزاد از فضاهای بی دفاع شهری

فریدون حیدری شهردار منطقه 5 در بازدید از دره فرحزاد گفت: دپوی نخاله های غیر مجاز و فضاهای مجاور ساختمان های نیمه کاره شرایط مناسبی را برای ایجاد ناامنی و رفتارهای نابهنجار فراهم می آورد.

وی با اشاره به طرح بازپیرایی دره فرحزاد با عنوان طرح ژینایی (زندگی پذیری) گفت: در توافقاتی که توسط منطقه در راستای طرح ژینایی صورت گرفت تعدادی از ساختمان ها به صورت نیمه کاره تخریب شده بودند که با هدف جلوگیری از ایجاد فضاهای بی دفاع شهری و پیشگیری از وقوع آسیب های اجتماعی احتاقتصادی طرح جمع آوری این ساختمان های نیمه کاره در دستور کار قرار گرفت.

شهردار منطقه5 گفت: امیدواریم در سال 99 این طرح اجرایی شده، ضمن اینکه عملیات حذف فضاهای بی دفاع شهری در فرحزاد تا زمان ابلاغ طرح ژینایی ادامه خواهد داشت.

مترو در شمال تهران توسعه می یابد

سید حمید موسوی شهردار منطقه در دیدار با محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران، تاکید کرد شمال تهران از ظرفیت های بی بدیل جغرافیایی و اکولوژیکی، زیرساخت های اقتصادی و پتانسیل مناسب انسانی و مردمی مشارکت جو بهره مند است.

موسوی با اعلام آمادگی شهرداری منطقه برای جلب و استفاده از ظرفیت و مشارکت سرمایه گذاران در این بخش، گفت: با تاکید و تدبیر شهردار تهران مقدمات اجرایی توسعه مترو در شمال تهران با اولویت در حال پیگیری است و بزودی عملیاتی می شود.

پیشرفت 80 درصدی مسجد امام زمان (عج) در منطقه 19

محمدمهدی گندمی معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه19 گفت: عملیات احداث این مسجد که در بلوار شکوفه (خیابان سعادتی) واقع شده به مرحله اجرای سنگ نما رسیده است و به زودی تکمیل و تحویل شهروندان می شود.

وی همچنین به پیشرفت 50 درصدی فعالیت نصب گنبد در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) محدوده ناحیه 3 اشاره کرد و اضافه کرد: اسکلت فلزی این گنبد نصب شده است و پس از تکمیل آن، عملیات نازک کاری شامل گچ و سیمان کاری، تأسیسات برقی و نصب سرویس های بهداشتی اجرا خواهد شد.

به گفته گندمی مسجد اثنی عشر ناحیه یک که در خیابان بهمنیار واقع شده سومین مسجد در حال احداث منطقه است که تا به امروز 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در سال جاری سقف طبقه سوم و گنبد آن احداث می شود.

آغاز عملیات احداث بیش از 8 هزار متر مربع فضای سبز در منطقه13

مرتضی رحمان زاده، شهردار منطقه13، توسعه فضای سبز را یکی از اولویت های این منطقه در سال 99 برشمرد و اضافه کرد: همزمان با آغاز سال جدید، عملیات خاکبرداری و خاکریزی جهت احداث فضای سبز در رمپ و لوپ بزرگراه شهید بابایی آغاز شد و هم اکنون ادامه دارد.

وی گفت: این عملیات در قالب نخاله کشی، تسطیح و آماده سازی بستر کاشت و توسعه فضای سبز و با هدف زیبایی چهره شهر و به همت اداره فضای سبز معاونت خدمات شهری و محیط زیست صورت گرفت.

شهردار منطقه13 ادامه داد: به زودی با اتمام عملیات خاکبرداری و تسطیح، فضای سبز همراه با کاشت انواع درخت، درختچه و گل و گیاه در فضایی به وسعت 8 هزار و پانصد متر مربع احداث می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 849

به "خبرنگاران اجرای برنامه های پیشگیری از کرونا تا بررسی افزایش خطوط مترو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اجرای برنامه های پیشگیری از کرونا تا بررسی افزایش خطوط مترو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید