جدایی نادر از سیمین بین 10 فیلم برتر دهه اخیر

به گزارش مجله نیلوفری، منتقدان لس آنجلس تایمز درباره فیلم جدایی... نوشته اند: فیلمی که اصغر فرهادی در سال 2011 ساخت، داستانی است درگیرکننده درباره خانواده و اجتماعی که به مرور از هم جدا می شوند و گرهی که به شکلی ویرانگر، در بطن یک درام داستانی و کارآگاهی، گگردده می گردد.

جدایی نادر از سیمین بین 10 فیلم برتر دهه اخیر

منتقدان نشریه لس آنجلس تایمز فیلم جدایی نادر از سیمین را در فهرست منتخب خود از 10 فیلم برتر سینمای دنیا در یک دهه گذشته قرار دادند. جاستین چانگ و کنت توران، دو منتقد سینمایی نشریه لس آنجلس تایمز، در فهرست خود از 10 فیلم برتر یک دهه اخیر سینمای دنیا فیلم عشق، ساخته میشائیل هانکه را در صندلی نخست قرار دادند و فیلم بروکلین از جان کراولی و دریای عمیق آبی به کارگردانی ترنس دیویس نیز به ترتیب رتبه دوم و سوم فهرست را به خود اختصاص داده اند.

در رتبه های بعدی نیز انیمیشن Inside Out، مستند من سیاه تو نیستم به کارگردانی رائول پک، لیدی برد از گرتا گرویگ، مکس دیوانه: جاده خشم به کارگردانی جورج میلر، فیلم برنده اسکار مهتاب ساخته بری جنکینز، فیلم کره ای شعر ساخته لی چانگ دونگ و فیلم جدایی... به کارگردانی اصغر فرهادی قرار گرفته اند.

منتقدان لس آنجلس تایمز درباره فیلم جدایی... نوشته اند: فیلمی که اصغر فرهادی در سال 2011 ساخت، داستانی است درگیرکننده درباره خانواده و اجتماعی که به مرور از هم جدا می شوند و گرهی که به شکلی ویرانگر، در بطن یک درام داستانی و کارآگاهی، گگردده می گردد:

به پیچیدگی و تعلیق فیلم های هیچکاک، به همدلی برانگیزی و چند لایه بودن فیلم های ژان رنوار (کارگردان فرانسوی)، همراه با هوش و زیرکی موشکافانه ای که مختص فرهادی است و در همه فیلم هایش دیده می گردد. ساخته فرهادی سال جاری در لیست فیلم های منتخب مجله رولینگ استون، ایندی وایر، پلی لیست، بی بی سی، اینسایدر، راجر ایبرت، World of Reel، Cine World و City Pages نیز حضور داشت و همچنین در میان چهل فیلم منتخب دهه اخیر مایک لاسال (منتقد آمریکایی نشریه سان فرانسیسکو کرونیکل) نیز دیده می گردد.

منبع: فرادید
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 613

به "جدایی نادر از سیمین بین 10 فیلم برتر دهه اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدایی نادر از سیمین بین 10 فیلم برتر دهه اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید