جاده دسترسی به چشمه سورت در مازندران احداث می شود

به گزارش مجله نیلوفری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه و بودجه مازندارن با بیان این که چشمه سورت در جهان بی نظیر است، گفت: پروژه زیرساخت و جاده دسترسی سه کیلومتری در دست ساخت است.

جاده دسترسی به چشمه سورت در مازندران احداث می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، مفید غلامی راد در حاشیه بازدید از چشمه سورت گفت: گزارش های مبنی بر عدم حفاظت از این مجموعه اعلام شده بود که عامل تخریب مجموعه شده است از این رو سامان دهی چشمه سورت الزامی است.

وی با اظهار اینکه جاده دسترسی چشمه سورت در دست اقدام است گفت: جاده سه کیلومتری دسترسی به چشمه سورت با تخصیص منابع تسریع و تکمیل می شود.

غلامی راد گفت: حفاظت از چشمه سورت نیازمند به کارگیری یگان حفاظت است و باید از جوامع محلی برای صیانت از آن بهره گیری کنیم و برای بهره برداری از چشمه سورت نیز باید از ظرفیت روستاهای تابعه استفاده شده است.

سیف الله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی مازندران نیز در این نشست بحث توسعه روستاهای اطراف چشمه سورت را حائز اهمیت دانست و گفت: ایجاد سایت موزه، صنایع دستی و ثبت جهانی جنگل های هیرکانی به توسعه جوامع محلی کمک می کند.

وی مسئله حفاظت چشمه سورت را امری مهم برشمرد و افزود: راه دسترسی چشمه سورت در دست اقدام است و برای جلوگیری از نابودی چشمه طبیعی سورت و حفاظت آن باید از جوامع محلی، ظرفیت های یگان حفاظت میراث و منابع طبیعی کمک بگیریم.

فرزانه یادآور شد: استقرار کانکس، نیروهای بومی و یگان برای حفاظت و ساماندهی چشمه سورت امری ضروری است.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با بیان اینکه دستگاه های مختلف خود را متولی چشمه سورت می دانند افزود: برای حفاظت از چشمه سورت باید برنامه ریزی منسجم داشته باشیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 6 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 221

به "جاده دسترسی به چشمه سورت در مازندران احداث می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاده دسترسی به چشمه سورت در مازندران احداث می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید