تاکید مسکو بر پیشنهاد خود درباره ایران

به گزارش مجله نیلوفری، معاون وزیر خارجه روسیه بار دیگر بر پیشنهاد پوتین درباره مصاحبه پیرامون مسائل مورد اختلاف با ایران تاکید نمود.

تاکید مسکو بر پیشنهاد خود درباره ایران

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه بار دیگر بر پیشنهاد پوتین برای کاهش تنش های کشور های غربی با ایران تاکید نمود.

بر این اساس، ریابکوف گفت: ما هنوز بر پیشنهاد پوتین مبنی بر برگزاری جلسه 5 عضو دائم شورای امنیت بعلاوه ایران و آلمان درباره موضوعات مورد اختلاف تاکید داریم.

پیشتر ولادیمیر پوتین، پیشنهاد نموده بود نشست فوق العاده پنج کشور عضو دائم شورای امنیت با مشارکت ایران و آلمان برای آنالیز تحریم های تسلیحاتی تهران برگزار گردد.

پوتین اضافه کرد: ما به طور کلی به توافقنامه هسته ای ایران پای بندیم و خواهان حفظ برجام هستیم. ما خواهان بحث و گفتگو درباره مسئله تحریم های تسلیحاتی ایران هستیم.

لازم به ذکر است، در رای گیری بامداد شنبه شورای امنیت بر سر تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران، آمریکا تنها توانست حداقل رای موافق را جلب کند، آنهم تنها از سوی یک کشور ناشناخته به نام جمهوری دومینیکن. 11 عضو دیگر شورای امنیت از جمله متحدان دیرینه اروپایی واشنگتن نیز حاضر به همراهی با قطعنامه این کشور نشدند. چین و روسیه مخالفان قاطع تمدید ممنوعیت تسلیحاتی 13 ساله تهران بودند. مخالفت ها با قطعنامه ضد ایرانی آمریکا در نشست بامداد شنبه به حدی بالا بود که این دو کشور نیازی به استفاده از حق وتو خود ندیدند.

تحریم های تسلیحاتی ایران بر اساس توافقنامه سال 2015 میان ایران و گروه 1+5 در اکتبر سال جاری منقضی می گردد و در نتیجه تحریم های مانع بر سر راه مبادلات تسلیحاتی ایران برداشته می گردد. پیش تر آمریکا تهدید نموده بود که در صورت عدم همراهی شورای امنیت، با توسل به مفاد برجام همه تحریم های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران را از سر می گیرد؛ اقدامی که البته فاقد وجهات قانونی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1036

به "تاکید مسکو بر پیشنهاد خود درباره ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید مسکو بر پیشنهاد خود درباره ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید