تاثیر واکسیناسیون بر ارتقای بهبود سلامت روان

به گزارش مجله نیلوفری، تهران (پانا) - گروهی از محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی دریافتند، افراد واکسینه شده در مقابل بیماری کووید- 19 استرس کمتری را تجربه نموده اند که در بهبود سلامت روانی آنان موثر بوده است.

تاثیر واکسیناسیون بر ارتقای بهبود سلامت روان

به گزارش ایسنا، محققان ایالات متحده برای ردیابی تاثیر بیماری همه گیر بر سلامت روانی آنالیز طولانی مدت Understanding America Study را انجام دادند؛ بخش اول این طرح شامل ارسال بیش از 8000 نظرسنجی با سوالات مرتبط با نحوه تاثیر بیماری همه گیر بر سلامت روانی بود. داده های حاصل از نظرسنجی ها نشان داد، بیشتر افراد مورد آنالیز در نتیجه همه گیری اضطراب و افسردگی را تا حدودی تجربه نموده اند.

در این آنالیز هر دو هفته یک بار نظرسنجی هایی برای افراد مشابه ارسال شد تا در ادامه بیماری همه گیر تغییرات سلامت روان مورد سنجش قرار گیرد. در آخرین نظرسنجی از شرکت کنندگان درباره تاثیرات واکسن بر سلامت روان سوال شد.

نتایج آنالیز نشان داد که افراد پس از واکسیناسیون با کاهش 15 درصدی احتمال احساس افسردگی و کاهش 4درصدی در احساس افسردگی خفیف روبرو شدند، بعلاوه تخمین زدند که بر اساس داده های آنان، به احتمال زیاد یک میلیون نفر بعد از واکسیناسیون کاهش فشارروانی را تجربه کردند.

محققان اسم کردند: داده های آنان نشان می دهد که واکسیناسیون علیه بیماری کووید- 19 نه تنها افراد را در برابر عفونت محافظت می نماید، بلکه ترس و اضطراب را نسبت به احتمال آلوده شدن بسیار کاهش می دهد و بعلاوه بسیاری از افراد با دریافت واکسن عزیزانشان هم کاهش استرس را تجربه خواهند کرد.

این آنالیز در حال اجرا است و باید نظرسنجی بیشتری درباره احساس ابتلا به سویه های مختلف بیماری و دریافت دوز بیشتر هم انجام گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1657

به "تاثیر واکسیناسیون بر ارتقای بهبود سلامت روان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر واکسیناسیون بر ارتقای بهبود سلامت روان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید