بیش از 40 کشور کره شمالی را به نقض تحریم های سازمان ملل متهم کردند

به گزارش مجله نیلوفری، بیش از 40 کشور، کره شمالی را به نقض تحریم های سازمان ملل درباره واردات نفت تصیفه شده متهم کرده و خواستار توقف سریع این واردات تا انتها سال جاری میلادی شدند.

بیش از 40 کشور کره شمالی را به نقض تحریم های سازمان ملل متهم کردند

به نقل از خبرگزاری رویترز، شورای امنیت سازمان ملل یک محدودیت 500 هزار بشکه ای بر واردات نفت تصیفه شده از سوی کره شمالی در دسامبر 2017 وضع کرده تا جلوی تامین سوخت برای برنامه های موشک بالستیک و تسلیحات اتمی کره شمالی را بگیرد.

اما 43 کشور شامل فرانسه، انگلیس و آمریکا در شکایتی به شورای امنیت گفتند، آنها تخمین می زنند که در پنج ماه نخست سال جاری میلادی، پیونگ یانگ بیش از 1.6 میلیون بشکه نفت تصیفه شده از طریق 56 نفتکش به صورت غیرقانونی وارد کرده است.

در این شکایت همچنین آمده است، کشتی های کره شمالی به انتقال کشتی به کشتی در دریا ادامه می دهند.

این کشورها از کمیته تحریم های شورای امنیت درخواست کرده تا اعلام کند که کره شمالی از این تحریم تخطی کرده و به کشورهای عضو اطلاع رسانی کند که آنها باید سریعا فروش، تامین یا انتقال نفت تصیفه شده به کره شمالی را تا پایان سال جاری میلادی متوقف کنند.

در سال های 2018 و 2019 روسیه و چین که متحدان نزدیک کره شمالی هستند جلوی چنین درخواست های مشابهی را گرفتند.

در ادامه این شکایت به شورای امنیت آمده است: چین و روسیه در مجموع بیش از 106 هزار بشکه فراورده های نفتی تصیفه شده از ژانویه تا مه سال جاری میلادی منتقل کرده اند.

این 43 کشور همچنین به کمیته تحریم های سازمان ملل تاکید کردند تا از کشورهای عضو درخواست کند به سرعت فرایند نظارتی خود را گسترش دهند تا از نقل و انتقال کشتی به کشتی فراورده های نفتی تصیفه شده به کشتی های کره شمالی جلوگیری شود.

در این شکایت همچنین ذکر شده است: اگر کره شمالی می تواند این تحریم های بین المللی را دور بزند، پس انگیزه کمی برای حضور در مذاکرات جدی دارد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 998

به "بیش از 40 کشور کره شمالی را به نقض تحریم های سازمان ملل متهم کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 40 کشور کره شمالی را به نقض تحریم های سازمان ملل متهم کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید