برگزاری نمایشگاه پارتی می خواهد؟

به گزارش مجله نیلوفری، احمد خطیری هنرمند عکاسی است که تجربه برگزاری چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی در داخل و خارج از کشور را در کارنامه هنری خود دارد. او در گفت وگویی درباره لزوم داشتن ارتباطات قوی برای برگزاری یک نمایشگاه در گالری گفت: متأسفانه اگر شما ارتباطات بیشتری داشته باشید، زمانی که بخواهید نمایشگاهی برگزار کنید هزینه کمتری متحمل می شوید.

برگزاری نمایشگاه پارتی می خواهد؟

به گزارش خبرنگاران، هنرمندان حوزه تجسمی از عکاس گرفته تا مجسمه ساز و نقاش همگی یک احتیاج مشترکی دارند و آن دیده شدن آثارشان در فضای نمایشگاهی است. گالری ها محیطی محسوب می شوند که قابلیت رفع کردن این احتیاج را دارند. اما سوال اینجاست که گالری دارها چقدر سیاست هایشان را در راستای دیده شدن آثار هنرمندان و به ویژه هنرمندان تازه کار ساماندهی نموده اند؟

به همین دلیل خبرنگار بخش تجسمی خبرنگاران در گفت وگو با یک هنرمند عکاس، از او درباره سختی های برگزاری نمایشگاه در گالری ها پرسیده است.

این هنرمند ضمن اشاره به این نکته که تجربه برگزاری 30 نمایشگاه گروهی و 10 نمایشگاه انفرادی را داشته است، در پاسخ به این پرسش که آیا تا به حال با مدیر یک گالری به مشکل حقوقی برخورده یا خیر؟ گفت: واقعیتش نه چون بیشتر نمایشگاه هایی که ما برگزار کردیم، محبت آمیز و رفاقتی بوده اند. برای برگزاری نمایشگاه در گالری معمولا باید وقت بگیرید و هزینه ای نیز پرداخت کنید اما همانطور که گفتم ما به علت فضای محبت آمیز و رفاقتی به این مسائل برخورد نکردیم.

او بعلاوه ضمن اشاره به این نکته که بیشتر نمایشگاه هایی که تا به امروز برگزار نموده به یاری ارتباطات بوده است، ادامه داد: تا به حال پیش نیامده با گالری داری به مشکل برخورد کنم اما مثلا پیش آمده بود که نمایشگاهی در خارج از کشور برگزار نموده بودم و آثارم زمانی که به کشور برگشتند آسیب دیده بودند که این مشکل باز هم به گالری ارتباطی نداشت.

وی در ادامه به این سوال که آیا برگزاری نمایشگاه در گالری به پارتی احتیاج دارد، این چنین پاسخ داد: واقعیتش را بخواهید متأسفانه بله. اگر شما ارتباطات بیشتری داشته باشید، زمانی که بخواهید نمایشگاه برگزار کنید هزینه کمتری متحمل خواهید شد. در غیر این صورت راضی کردن گالری دار برای برگزاری نمایشگاه کار سختی است؛ چراکه در واقع شما قصد دارید اثری را در نمایشگاه به نمایش بگذارید و این اثر باید برای گالری سود مالی داشته باشد.

خطیری اضافه نمود: هنرمند برای نشان دادن اثرش باید فضایی داشته باشد. در دوران کرونا به علت آنلاین شدنِ بیشتر فعالیت ها، زیاد درباره این مسائل صحبت نشد اما این مشکل وجود دارد که اگر هنرمندی تازه کار باشد و بخواهد که آثارش دیده شوند به راحتی نمی تواند وقت گالری را بگیرد و از طرفی باید هزینه بیشتری را نیز برای برگزاری نمایشگاه پرداخت کند.

این هنرمند عکاس درباره سیاست گالری ها در قبال انتخاب نمایشگاه ها بعلاوه اظهار کرد: اگر واقعیت اقتصاد هنر را در نظر بگیریم، این سیاست 50 درصد درست است. گالری داران درواقع به علت فضای مالی ترجیح می دهند برای نمایش آثار هنرمندان شناخته شده، هزینه کمتری از آن ها دریافت نموده و آثارشان را به نمایش بگذارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1834

به "برگزاری نمایشگاه پارتی می خواهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نمایشگاه پارتی می خواهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید