برخورد شهاب سنگ به انقراض حیوانات و مرگ انسان ها منجر شد

به گزارش مجله نیلوفری، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، طبق شواهدی جدید در آفریقای جنوبی، احتمالا یک سیارک بزرگ حدود 12800 سال قبل با زمین برخورد نموده و به تغییرات آب و هوایی و انقراض موجودات منقرض شده است.

برخورد شهاب سنگ به انقراض حیوانات و مرگ انسان ها منجر شد

دانشمندان با آنالیز خاک باستانی منطقه ای به نام واندرکراتر متوجه سطح بالای پلاتینیوم آن شدند. این امر گواهی بر فرضیه Younger Dryas Impact فراهم می نماید که طبق آن یک شهاب سنگ در حال تجزیه با زمین برخورد نموده و به ایجاد یک عصر یخی کوتاه منجر شده است.

بسیاری از دانشمندان معتقدند این عصر یخی به انقراض گونه های مختلف پستانداران از جمله ماموت ها منجر شده و جان بسیاری از انسان ها را گرفت.

دانشمندان معتقدند ذرات پلاتینیومی کشف شده در خاک های باستانی سراسر دنیا نشان دهنده بخش هایی از شهاب سنگی هستند که با زمین برخورد کرد.

شهاب سنگ ها مقدار زیادی پلاتینیوم دارند و منطقه واندرکراتر در ایالت لیمپوپو آفریقای جنوبی به 30 منطقه دیگری در سراسر دنیا اضافه شده که مقدار زیادی پلاتینیوم در خاک آن کشف شده است. البته بیشتر این مناطق در نیم کره شمالی زمین قرار دارند.

یافته های محققان دانشگاه ویت واترسراند در ژوهانسبوگ تا حدی از نظریه برخورد شهاب سنگ با زمین و پیامدهای آن در سراسر دنیا پشتیبانی می نماید.

طبق تحقیقات عصر یخبندان که 12800 سال قبل شروع شد، انقراض بسیاری از حیوانات بزرگ را در پی داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 377

به "برخورد شهاب سنگ به انقراض حیوانات و مرگ انسان ها منجر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخورد شهاب سنگ به انقراض حیوانات و مرگ انسان ها منجر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید