برخورداری روستاهای البرز از گاز تا 2 سال آینده

به گزارش مجله نیلوفری، سرپرست اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری البرز گفت: گازرسانی به روستاهای بخش آسارا و شهرستان طالقان در دست اقدام است و تا 2 سال آینده همه روستاهای البرز از نعمت گاز برخوردار می شوند.

برخورداری روستاهای البرز از گاز تا 2 سال آینده

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، حسین بابایی سرپرست اداره کل امور روستایی استانداری البرز در مورد ارائه تسهیلات به طرح های اشتغال روستایی اضافه کرد: شناسایی ظرفیت ها و مزیت های رقابتی، راه اندازی کسب وکارهای جدید، تولید محصول و توسعه خدمات بازاریابی ازجمله اقداماتی است که لازم است برای توسعه اشتغال روستایی انجام شود.

وی تأکید کرد: روستاها بهترین مراکز تولید مواد غذایی و تأمین امنیت کشاورزی محسوب می شوند و در کنار ظرفیت های ایجادشده در بخش خدمات زیربنایی و روبنایی برای اجرای طرح های اشتغال اقدامات مؤثری اجرا شده است.

سرپرست اداره کل امور روستایی استانداری البرز با اشاره به این که بیکاری و نبود اشتغال یکی از عوامل اصلی مهاجرت روستاییان بشمار می رود تأکید کرد: افزایش مهاجرت معکوس به روستاها تنها در سایه توسعه اقتصادی صورت می گیرد.

وی بیان نمود: پیرو دستور استاندار مبنی بر ایجاد طرح های اشتغال زایی در راستای افزایش مهاجرت به روستاها اقدامات لازم صورت گرفت. در حال حاضر بیش از 240 میلیارد تومان، تسهیلات بانکی و وام های اشتغال زایی روستایی به متقاضیان پرداخت شده است. وی اشاره کرد: ایجاد زیرساخت های لازم ازجمله گازرسانی و ساماندهی به راه های روستایی در دستور کار قرارگرفته است.

سرپرست اداره کل امور روستایی استانداری البرز اضافه کرد: گازرسانی به روستاهای بخش آسار و شهرستان طالقان در دست اقدام است و تا دو سال آینده تمامی روستاهای البرز از نعمت گاز برخوردار می شوند.

وی اظهار کرد: از مجموع 1072 کیلومتر راه روستایی استان، بیش از 790 کیلومتر آسفالت کشی شده و بهسازی مابقی راه های روستایی توسط اداره کل راهداری اجرایی می شود.

بابایی گفت: در روستاهای استان البرز ظرفیت های بسیاری وجود دارد که امیدواریم با توسعه اقتصادی و اشتغال زایی در مناطق روستایی گامی مؤثر برداریم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 569

به "برخورداری روستاهای البرز از گاز تا 2 سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخورداری روستاهای البرز از گاز تا 2 سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید