افزایش 53 درصدی قیمت روغن موتور

به گزارش مجله نیلوفری، به گزارش خبرنگاران، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با صدور بخشنامه ای مجوز افزایش قیمت 53 درصدی روغن موتورهای دیزلی و 40 درصدی روغن موتورهای بنزینی را برای مصرف داخلی این محصولات صادر کرد.

افزایش 53 درصدی قیمت روغن موتور

این افزایش قیمت روغن موتور برای مصرف داخلی کشور در حالی است که آنالیز صورت های مالی شرکت های فراوریکننده روغن موتورهای دیزلی و بنزینی حاکی از حاشیه سود بالای این شرکت ها به دلیل صادرات این محصولات است.

بر این اساس حتی با وجود اعمال تحریم ها و کاهش فعالیت شرکت های فراوریی در چند ماه نخست سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا، باز هم صادرات روغن موتور از ایران افزایش یافته است.

آمارها نشان می دهد سالانه بیش از یک میلیون تن روغن موتور در 200 کارخانه فراوری روغن موتور کشور فراوری می گردد که در سال یک میلیارد دلار ارز عاید کشور می نماید.

بر این اساس به نظر می رسد با توجه به حاشیه سود بالای شرکت های روغن ساز به خصوص روغن سازان عظیم از محل صادرات، این شرکت ها و همینطور دستگاه های متولی از جمله سازمان حمایت بتوانند برای حمایت از مصرف کننده داخلی، قیمت فروش داخل این روغن ها را در شرایط سخت مالی مردم پایین نگه دارند.

منبع: فارس

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 9 آذر 1399 بروزرسانی: 9 آذر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1152

به "افزایش 53 درصدی قیمت روغن موتور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 53 درصدی قیمت روغن موتور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید