استودیوهای سونی روی 25 بازی کار می کنند؛ نیمی از بازی ها مجموعه جدید هستند

به گزارش مجله نیلوفری، به نظر می رسد وقتی ماه پیش جیم رایان، مدیر شرکت سرگرمی های تعاملی سونی، اعلام کرد که کنسول پلی استیشن 5 قرار است بیشترین انحصاری ها را داشته باشد، بیراه نمی گفته و آن جمله فقط جمله ای تبلیغاتی نبوده است. به تازگی هرمن هالست، مدیر استودیوهای پلی استیشن، اعلام کرده که در حال حاضر بیش از 25 بازی انحصاری فرست پارتی برای کنسول پلی استیشن 5 در حال ساخت است.

استودیوهای سونی روی 25 بازی کار می کنند؛ نیمی از بازی ها مجموعه جدید هستند

در بخشی از مصاحبه اخیر هرمن هالست با سایت Wired، او چنین اظهار نظری کرده است. نکته مهم و قابل توجه این است که هالست ادعا می کند که تقریبا نیمی از این آثار، عناوینی کاملا جدید هستند. هرمن هالست می گوید: این بازی ها که از مناطق و بخش های مختلفی می آیند، تنوعی باورنکردنی خواهند داشت. این آثار شامل بازی های عظیم و کوچک هستند که در ژانرهای مختلف تولید شده اند.

اگر می خواهید بدانید که بازی های فرست پارتی شامل چه آثاری می شوند، باید گفت که علاوه بر بازی های استودیوهای داخلی سونی، آثاری مثل بازی Returnal که با بودجه سونی خلق شده اند و این شرکت آن ها را منتشر کرده است، در دسته بازی های فرست پارتی قرار می گیرند. این آثار به صورت انحصاری برای پلی استیشن 5 منتشر خواهند شد و سرنوشت آن ها مشخصا دست سونی است.

در میان این آثاری که هرمان هالست نوید عرضه آن ها را داده است، تعدادی معرفی شده اند. در حال حاضر از بازی هایی مثل Ratchet & Clank: Rift Apart که توسط اینسامنیاک گیمز ساخته شده و قرار است به زودی برای پلی استیشن 5 عرضه شود، آگاهی داریم. همچنین بازی هایی مثل Horizon Forbidden West و قسمت جدید گاد آو وار هم در گذشته توسط سونی معرفی شده اند. علاوه بر این ها، می دانیم که بازی Gran Turismo 7 هم در سال 2022 توسط استودیو پولیفونی دیجیتال منتشر خواهد شد. همچنین شایعه هایی از عرضه بازسازی بازی لست آو آس 1 و همچنین نسخه چندنفره جداگانه ای از بازی لست آو آس پارت 2 وجود دارد.

در کنار این آثار، سونی مدتی پیش از همکاری و حمایت خاص خود از دو استودیوی تازه تأسیس که البته متعلق به سونی نیستند، پرده برداری کرد. یکی از این استودیوها، استودیو Firewalk نام دارد که تشکیل شده از برخی از سازندگان سابق بازی دستینی است و قرار است یک بازی عظیم چندنفره برای پلی استیشن توسعه دهد. دومین استودیو، استودیو Haven است که به تازگی و پس از خروج جید ریموند از گوگل توسط او تاسیس شده است. این استودیو هم با حمایت ویژه سونی قرار است اولین بازی خود را برای پلی استیشن خلق کند.

در حالی که این تعداد بازی انحصاری آن هم در شروع نسل بسیار فوق العاده است اما باید نکته ای را هم ذکر کرد. هرمن هالست به صورت واضح اعلام کرده است که بیش از 25 بازی در حال توسعه هستند اما این سخن به معنای آن نیست که لزوما همه این آثار به زودی عرضه خواهند شد و ممکن است عرضه برخی از آن ها چند سال طول بکشد. از آن سو، این جمله به آن معنا نیست که سونی فقط همین 25 بازی را برای این نسل در نظر گرفته است. این رقم، فقط تعداد آثاری است که در حال حاضر در استودیوهای مختلف به صورت انحصاری برای پلی استیشن در حال توسعه هستند.

همان طور که او اعلام کرده، همه این آثار لزوما آثار عظیم و با بودجه عظیم نیستند و در میان آن ها آثار کوچکتری هم یافت خواهد شد که این به تنوع آن ها اضافه می کند. نکته جالب این است که به گفته هرمن هالست حدود نیمی از این آثار بازی های کاملا جدیدی هستند. این موضوع در کنار ساخت دنباله بازی های معروف باعث می شود تا مجموعه بازی های جدیدی به جامعه بازیکنان معرفی شود و این چیزی است که می توان برای آن هیجان زده بود.

علاوه بر این 25 بازی فرست پارتی، سونی از اوایل این نسل علاقه زیادی به همکاری با ناشرهای دیگر داشته و آثار مهم و خاصی همچون فاینال فانتزی 16 را انحصاری زمان دار خود کرده است. در نظر دریافت این دو موضوع در کنار هم می تواندباعث شود که به صورت جدی تر به ادعای چندی پیش جیم رایان درباره تعداد انحصاری های کنسول نسل نهمی سونی فکر کنیم.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 خرداد 1400 بروزرسانی: 21 خرداد 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1514

به "استودیوهای سونی روی 25 بازی کار می کنند؛ نیمی از بازی ها مجموعه جدید هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استودیوهای سونی روی 25 بازی کار می کنند؛ نیمی از بازی ها مجموعه جدید هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید