استفاده از یوان دیجیتال در ایستگاه های متروی پکن

به گزارش مجله نیلوفری، رسانه های چینی از فعال شدن گزینه پرداخت هزینه حمل و نقل ریلی در مرکز این کشور با استفاده از یوان دیجیتال خبر داده اند و همین مسئله نگرانی اقتصاددان های غرب را به همراه داشته است.

استفاده از یوان دیجیتال در ایستگاه های متروی پکن

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه خلق چین، مسافران متروی پکن از امروز (چهارشنبه) قادر خواهند بود که هزینه بلیت مترو را با استفاده از یوان دیجیتال (RMB) پرداخت نمایند. گزینه پرداخت یوان دیجیتال از اکنون در 23 خط ریلی و 4 ایستگاه متروی پکن در دسترس خواهد بود.

پیش از این هم در اواخر خردادماه اعلام شد که بانک صنعت و تجارت چین امکاناتی را فراهم نموده که به کاربران اجازه می دهد یوان دیجیتال خود را در 3000 دستگاه خودپرداز در پکن به پول نقد تبدیل نمایند.

بانک مرکزی چین میخواهد ارز دیجیتال حکومتی را برای المپیک زمستانی 2022 آماده کند. این بانک اعلام نمود این ارز تازه هیچ نام رسمی ندارد ولی آن را با اسم پرداخت الکترونیک ارز دیجیتال (BPOC) می شناسند و ویژگی های مشترکی با ارزهای مجازی دارد.

پیش بینی می گردد یوان دیجیتال جایگزین پول نقد در گردش گردد. این ارز به شماره تلفن همراه دارنده آن متصل شده و جابجایی به وسیله یک اپلیکیشن انجام می گردد. کاربران می توانند با یاری تلفن همراه خود پول را بین حساب های مختلف جابجا نمایند، درست مانند کاری که با پول نقد انجام می دادند. برنامه های آزمایشی یوان دیجیتال در شهرهای عظیم چین در حال اجراست.

یوان دیجیتال نگرانی بسیاری از کارشناسان مالی در غرب را به همراه داشته است. در همین ارتباط بانک مرکزی اروپا اعلام نمود پیشرفت سریع چین در راه اندازی یک یوان دیجیتال تهدیدی برای حفظ نقش بین المللی یورو است.

رئیس بانک مرکزی فرانسه از سیاست گذاران اروپا خواسته اقدام مشابه سریعی انجام دهند و در خصوص راه چاره های پرداخت نوآوری داشته باشند، در غیر این صورت باید از بین رفتن حاکمیت پولی اروپا را دیدن نمایند.

فرانسیس ویلروی، یکی از اعضای شورای مدیریت بانک مرکزی اروپا با اشاره به کاهش استفاده از پول نقد و افزایش سرمایه های مجازی گفت: پیشرفت ارزهای دیجیتال بانکهای مرکزی خارج از اروپا مخصوصا یوان دیجیتال کنترل بانک مرکزی اروپا یر پرداخت ها را به چالش می کشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1621

به "استفاده از یوان دیجیتال در ایستگاه های متروی پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از یوان دیجیتال در ایستگاه های متروی پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید