اسامی بیست کشور برتر فراوری علوم نانو در سال 2019 اعلام شد ، ایران در صندلی سوم دنیا

به گزارش مجله نیلوفری، بیش از 40 درصد از مقالات نانو دنیا در سال 2019 را محققان چینی منتشر کردند. امریکا، هند و ایران به ترتیب با 13/5، 8/5 و 6درصد در رده بعدی قرار دارند.

اسامی بیست کشور برتر فراوری علوم نانو در سال 2019 اعلام شد ، ایران در صندلی سوم دنیا

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، بنا بر گزارش استت نانو از حدود 178000 مقاله نانو که در سال 2019 در مجلات JCR) Journal Citation Reports) نمایه شده، در حدود 74000 مقاله سهم محققان چینی است. نیروی انسانی فراوان، وجود مراکز متعدد دانشگاهی و تحقیقاتی و البته توجه ویژه به فناروی نانو سبب شده که چین در دهه گذشته در رتبه اول این شاخص قرار بگیرد. این تعداد مقاله بیش از 16 درصد از کل مقالات چین در این سال را تشکیل می دهد. بعد از چین، آمریکا با حدود 24000 مقاله در رده دوم قرار گرفته است. هند، ایران و کره جنوبی هم کشور های بعدی این رده بندی هستند.

جدول بالا، 20 کشور برتر در فراوری علوم نانو را در سال 2019 نشان می دهد. علاوه بر تعداد مقالات نانو سهم مقالات نانو از کل مقالات آن کشور هم به عنوان معیاری از میزان توجه و اولویت به انتشار علوم نانو در جدول ذکر شده که ایران، عربستان و هند به ترتیب بیشترین مقدار را در این شاخص دارند.

این داده ها توسط استت نانو با استفاده از یک عبارت جستجوی مختص فناوری نانو از پایگاه اطلاعات Web of Science به طور ماهانه جستجو و منتشر می شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 624

به "اسامی بیست کشور برتر فراوری علوم نانو در سال 2019 اعلام شد ، ایران در صندلی سوم دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسامی بیست کشور برتر فراوری علوم نانو در سال 2019 اعلام شد ، ایران در صندلی سوم دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید