از چرخ دهنده های قدیمی استفاده ای مدرن کنید

به گزارش مجله نیلوفری، با استفاده از دل و روده یک دوچرخه قدیمی، یا هر وسیله دیگری که چرخ دنده داشته باشد، شوکی به خانه وارد کنید! ساخت این جا شمعی فوق العاده به همین سادگی است که می بینید.

از چرخ دهنده های قدیمی استفاده ای مدرن کنید

با ساخت چند عدد از این جا شمعی ها، خانه تان شبیه به صفحات یک مجله دکوراسیون خانه می گردد! اگر خودتان این چرخ دنده ها را ندارید می توانید آنها را مغازه های ابزار فروشی تهیه کنید. نه فقط در این خلاقیت، این چرخ دنده ها برای درست کردن بسیاری از وسایل شیک و مدرن خانه به دردتان می خورند. پس اگر جایی را پیدا کردید که چرخ دنده می فروخت، سعی کنید چند سایز متنوع از آنها را تهیه کنید.

خب برویم سراغ درست کردن این جا شمعی هیجان انگیز!

به چه وسایلی احتیاج داریم؟

- تعدادی چرخ دنده به سایزهای مختلف

- پارچه کتانی یا دستمال کاغذی

- شمعی استوانه ای و ساده (و یا به هر شکل دیگری اما با مقطع استوانه تا بتوانید آن را در میان چرخ دنده ها فیکس کنید. از هر رنگی که بخواهید می توانید بهره ببرید اما استفاده از شمع سفید برای این کار شیک تر است)

- چسب فلز یا هر چسب مقاوم دیگری

- رنگ (به دلخواه)

دست به کار شویم!

مرحله اول - چرخ دنده هایی با سایز مناسب پیدا کنید

برای اینکه شمع تان راست و قائم درون چرخ دنده ها قرار گیرد باید به قطر سطح مقطع آن توجه کنید و چرخ دنده هایی برابر با این قطر فراهم کنید تا بتوانید شمع را درون آنها جای دهید. برای این کار تعدادی چرخ دنده با قطر مناسب فراهم کنید. برای اینکه جا شمعی مان حالتی هرم مانند بگیرد، باید چند چرخ دنده از سایز کوچک (بالا ترین چرخ دنده) تا سایز بزرگ (پایین ترین چرخ دنده) فراهم کنید. تعیین است که باید سایز چرخ دنده هایی که در بین کوچکترین و بزرگ ترین چرخ دنده ها قرار دارند، به تدریج بزرگ گردد. اگر می خواهید جاشمعی تان بزرگ باشد، باید به همان نسبت هم تعداد بیشتری چرخ دنده با سایزهای مختلف داشته باشید.

مرحله دوم - روغن شان را پاک کنید

با استفاده از دستمال کاغذی و پارچه ای مرطوب روغن اضافه روی چرخ دنده ها را پاک کنید. اگر بخواهید حتی می توانید آنها را با آب گرم و صابون بشویید تا بعد روی سطحی که قرار می گیرند را کثیف نکنند. در این مرحله می توانید آنها را رنگ کنید. اگر تصمیم دارید جاشمعی را درون اتاق خواب بگذارید، رنگ کردن و تزئین آن ایده بدی نیست، اما اگر می خواهید آن را درون پذیرایی، حیاط و یا سر میز شام بگذارید، بهتر است چرخ دنده ها به همان صورت رنگ نکرده باشند تا ظاهری شیک و خاص تر داشته باشند.

مرحله سوم - بچسبانید

از بزرگ ترین چرخ دنده آغاز کنید. آن را بر روی سطح صافی که از قبل با روزنامه پوشانده اید (تا سطح کار به چسب آغشته و کثیف نگردد) قرار دهید. حالا به ترتیب سایز، چرخ دنده ها را یکی یکی روی هم بچسبانید. ابتدا چرخ دنده اندکی کوچکتر از چرخ دنده اول را بردارید، آن را به مقداری چسب فلز آغشته کنید و آن را روی چرخ دنده اول بچسبانید. به همین ترتیب تمام چرخ دنده ها را بچسبانید تا به کوچکترین چرخ دنده برسید. حواستان باشد که شمع قرار است در درون این چرخ دنده ها جا گردد پس از چرخ دنده هایی با سایز خیلی کوچک استفاده نکنید.

من در اینجا از طرح هرم استفاده کردم، اما شما می توانید چرخ دنده ها را به هر الگوی دیگری که می خواهید روی هم بچسبانید. مثلا یکی در میان چرخ دنده های کوچک را روی چرخ دنده های بزرگ بچسبانید. این قسمت کمی خلاقیت و ذوق می طلبد!

قبل از اینکه شمع را درون جا شمعی قرار دهید، ابتدا اجازه دهید جاشمعی به مدت یک شبانه روز در جایی بماند تا چسب بین چرخ دنده ها به خوبی خشک گردد.

مرحله چهارم - شمع را قرار دهید

بعد از اینکه چسب جاشمعی به خوبی خشک شد، شمع را درون آن قرار دهید.

دکور شیک تان آماده است! آن را در پذیرایی، روی میز، روی اپن و یا هر جای دیگری که می خواهید قرار دهید. حتی می توانید آن را هدیه دهید!

منبع: فوت و فن / diynetwork.com
انتشار: 19 مرداد 1401 بروزرسانی: 19 مرداد 1401 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1984

به "از چرخ دهنده های قدیمی استفاده ای مدرن کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از چرخ دهنده های قدیمی استفاده ای مدرن کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید