آیا همه افراد به سویه اُمیکرون مبتلا می شوند؟

به گزارش مجله نیلوفری، با سبقت گرفتن سویه اُمیکرون از دیگر سویه های کروناویروس همانند آلفا، بتا و دلتا در سراسر دنیا، مدیر فنی سازمان دنیای بهداشت (WHO) توصیه نموده است که افراد محتاط باشند زیرا این سویه به طور موثر بین مردم منتقل می گردد.

آیا همه افراد به سویه اُمیکرون مبتلا می شوند؟

به گزارش خبرنگاران، ماریا ون کرخو مدیر فنی سازمان دنیای بهداشت گفت: سویه اُمیکرون نسبت به دلتا شدت بیماری زایی کمتری دارد اما همچنان می تواند منجر به طیف کامل بیماری گردد، همانطور که در سویه های قبلی مشاهده شد.

او بعلاوه در خصوص دلیل اینکه چرا مردم هنوز روانه بیمارستان شده یا جان خود را از دست می دهند، شرح داد: در افرادی که به سویه اُمیکرون آلوده شده اند نیز طیف کاملی از بیماری از عفونت بدون علامت گرفته تا بیماری شدید و حتی احتمال مرگ مشاهده می گردد.

  • اینفوگرافیک / علائم متداول مبتلایان به اُمیکرون

مدیر فنی سازمان دنیای بهداشت اضافه نمود: افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای، میانسالان، افرادی که واکسینه نشده اند ممکن است در پی ابتلا به این سویه از ویروس کرونا به نوع شدید بیماری دچار شوند.

وی بعلاوه در خصوص این پرسش که آیا همه در نهایت به اُمیکرون آلوده می شوند، گفت: اُمیکرون از نظر اندازه گردش از دلتا پیشی می گیرد و به طور اثرگذاری بین مردم شیوع پیدا می نماید.

با این حال مدیر فنی سازمان دنیای بهداشت اعلام نمود: اگرچه موارد ابتلا در سراسر دنیا زیاد است اما بدان معنی نیست که همه به سویه اُمیکرون آلوده می شوند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از هندوستان تایمز، هرچند سازمان دنیای بهداشت پیش از این اعلام نموده بود که شواهد اولیه نشان می دهد واکسن های موجود علیه کووید-19 ممکن است در برابر سویه اُمیکرون کمتر موثر باشند و در نتیجه، خطر کلی مربوط به سویه تازه هنوز بالاست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 خرداد 1401 بروزرسانی: 5 خرداد 1401 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1913

به "آیا همه افراد به سویه اُمیکرون مبتلا می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا همه افراد به سویه اُمیکرون مبتلا می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید