آشنایی با فواید شگفت انگیز پیاز

به گزارش مجله نیلوفری، مصرف پیاز از فواید و خواص بسیار بالایی برخوردار است، این صیفی التهاب را کاهش می دهد و با عفونت ها مبارزه می نماید.

آشنایی با فواید شگفت انگیز پیاز

به گزارش خبرنگاران از خبرنگاران، غذا هایی که می خورید تأثیر زیادی بر سلامتی شما دارند. در حالی که بعضی می توانند به عنوان درمان های طبیعی عمل نمایند، بعضی دیگر می توانند علت یک بیماری باشند.

برای مثال، غذا های فرآوری شده که مملو از قند اضافه شده، چربی های ناسالم و کربوهیدرات های ساده هستند، با بسیاری از بیماری های مزمن از جمله سرطان روده عظیم ارتباط دارند.

از طرف دیگر، غذا های فوق العاده مانند میوه ها و سبزیجات با فیبر بالا دارای اجزای قدرتمندی هستند که به توقف پیشرفت این بیماری ها یاری می نمایند. یک نمونه از غذا های عالی که به مبارزه با سرطان یاری می نماید، پیاز است.

طبق مطالعه ای که در مجله Onco Targets and Therapy منتشر شده است، پیاز حاوی فلاونوئید هایی است که می تواند رشد سلول های سرطانی روده عظیم را متوقف کند.

فلاونوئید ها به طور طبیعی رنگدانه های گیاهی هستند که در بدن انسان فعالیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارند.

این مطالعه همچنین نشان داد که فلاونوئید های موجود در عصاره های پیاز به اندازه داروی شیمی درمانی کپسیتابین موثر هستند.

اثر ضد سرطانی پیاز در مطالعات حیوانی و انسانی

در بسیاری از کشور ها، پیاز یک درمان طبیعی برای انواع بیماری ها مانند برونشیت، سرماخوردگی، کولیک، فشار خون بالا، تب، زخم و ناتوانی جنسی در نظر گرفته می گردد.

استفاده گسترده از آن به عنوان یک دارو، توجه دانشمندان را به خود جلب نموده است و به آنالیز کاربرد بالقوه آن در پزشکی مدرن پرداخته اند.

شواهد علمی نشان می دهد که پیاز ضد قارچ، ضد باکتری و ضد سرطان بوده و همچنین تنظیم نماینده قند خون است.

از اوایل سال 2006، محققان دانشگاه میلان نقش محافظتی پیاز و سایر سبزیجات آلیوم را در برابر چندین نوع سرطان معین کردند.

آن ها در مطالعه خود به آنالیز رابطه بین مصرف پیاز و سیر و خطر انواع سرطان در مری، حفره دهان، حنجره، پستان، تخمدان ها، پروستات و کلیه ها پرداختند.

محققان با استفاده از یک مجموعه داده عظیم از جمعیت جنوب اروپا، دریافتند که خطر ابتلا به افرادی که مرتبا پیاز و سیر می خورند نسبت به افرادی که به ندرت از آن سبزیجات استفاده می نمایند، کمتر است.

حتی کسانی که بطور متوسط پیاز و سیر می خوردند از کسانی که به ندرت مصرف می کردند، شرایط بهتری داشتند.

این محققان بیان کردند که یافته های آن ها با آنچه قبلاً توسط مطالعات چین گزارش شده بود، جایی که مردم به طور منظم از سبزیجات آلیوم به عنوان بخشی از رژیم روزانه خود استفاده می کردند، یکسان است.

در سال 2014، محققان چینی بار دیگر اثرات عصاره پیاز بر سلول های سرطانی را آنالیز کردند. آن ها با آزمایش بر روی موش ها دریافتند که فلاونوئید های موجود در پیاز، در جلوگیری از افزایش تعداد سلول های سرطانی روده عظیم و تشکیل تومور ها نقش دارند.

آن ها همچنین دریافتند که فلاونوئید های پیاز به کاهش کلسترول خون، به ویژه کلسترول بد LDL و سطح تری گلیسیرید، در موش ها یاری می نماید.

یافته های آن ها نشان می دهد که ترکیبات موجود در پیاز نه تنها یک اثر محافظتی در برابر بیماری های قلبی دارند، بلکه به بدن در مبارزه با سرطان نیز یاری می نمایند.

دلایل بیشتر برای خوردن پیاز

پیاز مغذی و خوشمزه، بسیاری از فواید سلامتی را برای شما به همراه دارد. دانشمندان معتقدند که این مزایا به دلیل وجود ترکیبات گیاهی مانند کوئرستین است.

آنتی اکسیدان شناخته شده، کوئرستین به دلیل دارا بودن خواص ضد سرطانی، ضد میکروبی و کاهش فشار خون در پیاز، مطرح است.

سایر ترکیبات قابل توجه در پیاز شامل ترکیبات گوگرد ارگانیک است که در کاهش کلسترول نقش داشته و فعالیت ضد آسم دارد.

سولفید های موجود در پیاز علاوه بر جلوگیری از سرطان، در بدن نیز کاربرد دیگری دارند. این ترکیبات ماده معدنی مهمی به نام گوگرد را فراهم می نمایند که به فراوری پروتئین و تشکیل ساختار های سلولی یاری می نماید.

پیاز همچنین حاوی اسید فولیک، ویتامین B ضروری برای فراوری سلول های جدید و فیبر غذایی است که برای سلامت روده، حیاتی است.

علاوه بر این، پیاز حاوی کلسیم، پتاسیم، آهن، سدیم و ویتامین C است. ویتامین C به تقویت ایمنی بدن یاری می نماید و از مسائل جدی سلامتی مانند بیماری های قلبی، نقرس، عفونت های ویروسی، کمبود آهن و حتی سرطان جلوگیری می نماید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1265

به "آشنایی با فواید شگفت انگیز پیاز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با فواید شگفت انگیز پیاز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید