آشنایی با زیباترین جزایر کانادا

به گزارش مجله نیلوفری، 9 مورد از زیباترین جزایر کانادا

کانادا کشور پهناوری است و طولانی ترین خط ساحلی دنیا را در مقایسه با کشورهای دیگر دارد. جزایر متعددی در کانادا وجود دارند که بعضی از آن ها استان و شهرهای مرکزی و مشهور و بعضی دیگر جزایری بکر و خلوت هستند. اگر به طبیعت گردی و لذت بردن از آرامش و زیبایی مسحورکننده طبیعت علاقه مندید کانادا مقصدی ایده آل برای شما خواهد بود. در این مطلب قصد داریم 9 مورد از زیباترین جزایر کانادا را به شما معرفی کنیم. بعضی از آن ها مثل تورنتو و ونکوور از جمله شهرهای مهم و مشهور کانادا هستند و بعضی دیگر مثل هایدا گوی بکرتر و خلوت تر هستند. اگر به کانادا سفر کردید پیشنهاد می کنیم حتما بازدید از یکی دوتا از این جزایر زیبا را هم در لیست برنامه های سفرتان قرار بدهید. با خبرنگاران همراه باشید تا با زیباترین جزایر کانادا آشنا شویم.

آشنایی با زیباترین جزایر کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

1- جزایر مگدالن | Magdalen Islands

جزایر مگدالن که در زبان فرانسوی ایل دو لا مادلن (Îles de la Madeleine) نامیده می شوند از هشت جزیره کوچک و عظیم تشکیل شده اند. اگرچه این جزایر نزدیک جزیره پرنس ادوار و نوا اسکوتیا هستند اما بخشی از استان کبک به شمار می آیند. فرهنگ منحصربفرد و خاص، طبیعت نفس گیر و مسحور نماینده و غذاهای دریایی خوشمزه مثل خرچنگ باعث شهرت و محبوبیت این جزایر شده اند. جزایر مگدالن از جمله پرطرفدارترین و پربازدیدترین جزایر کانادا به شمار می آید و مسافران زیادی برای تفریح و لذت بردن از طبیعت به این مکان سفر می نمایند.

2- هزار جزیره | Thousand Islands

مجمع الجزایر هزار جزیره دقیقا در مرز بین کانادا و ایالات متحده قرار گرفته است و در رودخانه سنت لارنس واقع شده است. بسیاری از افرادی که برای بازدید از هزار جزیره به این منطقه می آیند ابتدا به اونتاریو سفر می نمایند و بعد از آن جا به هزار جزیره می آیند. از اونتاریو می توانید از راستا آبراه ها عبور کنید و در طول راستا از محوطه های تاریخی و باستانی، قلعه ها و باغ های زیبا دیدن کنید.

3- جزیره پرنس ادوارد | Prince Edward Island

سریال محبوب قصه های جزیره یادتان هست؟ خب، جالب است بدانید که پرنس ادوارد جایی است که داستان های این سریال در آن جا اتفاق می افتد و در واقع، این سریال باعث شهرت جهانی جزیره پرنس ادوارد شد. جزیره پرنس ادوارد یکی از سه استان جزیره ای کاناداست و کوچک ترین استان کانادا از لحاظ اندازه و جمعیت محسوب می گردد. نکته جالب در خصوص این جزیره این است که پرنس ادوارد یکی از عظیم ترین فراوری نماینده های محصول سیب زمینی است و 25% کل سیب زمینی کشور کانادا را تامین می نماید. سواحل زیبا، صخره های قرمز و باشکوه که در کنار سواحل شنی سفیدرنگ قرار گرفته اند این جزیره را به یکی از زیباترین جزایر کانادا تبدیل اند.

4- جزیره فوگو | Fogo Island

جزیره فوگو در میان تمام جزایر کانادا از همه آرام تر و بکرتر است. موقعیت جغرافیایی خاص، مناطق مسکونی کم جمعیت و آرام و طبیعت بکر و چشم اندازهای بی نظیر این جزیره را به یکی از زیباترین و بی نظیرترین جزایر کانادا تبدیل نموده است.

5- جزیره ونکوور | Vancouver Island

جزیره ونکوور یکی از مشهورترین جزایر کانادا است و جاذبه های گردشگری فراوانی را در خود جای داده است. این جزیره عظیم ترین شهر استان بریتیش کلمبیاست و فرهنگ و تاریخ بومی غنی، معماری زیبا و سواحل فوق العاده این جزیره گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می نماید. از جمله جاذبه های گردشگری ونکوور می توان به پیاده روی در خط ساحلی غربی، دره کویچان، تماشای نهنگ ها، بازدید از چشم اندازهای زیبای توفینو و اسکی زمستانی در پیست اسکی کوه واشنگتن آلپاین اشاره نمود.

6- جزیره مانیتولین | Manitoulin Island

مانیتولین یکی از کم نظیرترین جزایر کانادا است و به دلیل دریاچه های متعددی که دارد شهرت دارد. در واقع، عظیم ترین دریاچه ماهیگیری جهان در این جزیره قرار گرفته است. جزیره مانیتولین جزیره عجیب و جالبی است! در این جزیره دریاچه های متعددی وجود دارد و داخل هر دریاچه هم جزیره های متعددی وجود دارند!!! قایقرانی، کوهنوردی و پیاده روی، قدم زدن در سواحل زیبا، فعالیت ها و تفریحات فضای باز و ماهیگیری از جمله فعالیت های جذابی هستند که می توانید در این جزیره انجام دهید.

7- جزیره کیپ برتون | Cape Breton Island

یکی از بی نظیرترین جزایر کانادا جزیره کیپ برتون است که در نووا اسکوتیا قرار گرفته است. کیپ برتون در بین گردشگران و جهانگرد ها بسیار محبوب و پرطرفدار است و دلیل آن هم جاده زیبای کبوت است. این جاده در حقیقت یکی از زیباترین جاده های ساحلی در جهانست که در امتداد اقیانوس قرار گرفته است. بسیاری افراد برای رانندگی در این جاده کم نظیر به جزیره کیپ برتون سفر می نمایند. پارک های ملی کیپ برتون مکانی عالی برای ماهیگیری و کمپینگ هستند و بهشتی برای طبیعت گردان و عاشقان طبیعت به شمار می رود.

8- هایدا گوای | Haida Gwaii

جزایر هایدا گوای قبلا به نام جزایر ملکه شارلوت شناخته می شد و مجمع الجزایری دور از سواحل بریتیش کلمبیا محسوب می گردد. حدود نیمی از جمعیت جزایر هایدا گوی را بومیان قبیله هایدا تشکیل می دهند. ای مجمع الجزایر از دو جزیره عظیم و مهم به نام های گراهام و مورسبی و حدود 150 جزیره کوچک تشکیل شده است. هایدا گوی طبیعتی بسیار بکر و خیره نماینده دارد و محوطه باستانی SGang Gwaay نیز در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

9- جزایر تورنتو | Toronto Islands

پارک تفریحی سنتر ویل، سواحل زیبا و پارک ها و طبیعت بی نظیر جزایر تورنتو این مکان را به یکی از بهترین جزایر کانادا تبدیل نموده است. با این حال، زیباترین بخش این جزایر چشم انداز ساحلی تورنتو است. از جمله بهترین تفریحات و سرگرمی هایی که می توانید در جزایر تورنتو انجام دهید می توان به قایقرانی دورتادور جزایر و همینطور پیک نیک و کمپینگ در پارک ها اشاره نمود.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 743

به "آشنایی با زیباترین جزایر کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با زیباترین جزایر کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید