10 اصطلاح ژاپنی پرکاربرد برای گردشگران

به گزارش مجله نیلوفری، برخورداری از دانش زبانی کافی برای ارتباط با مردم و حتی انجام امور سفر برای گردشگران لازم است. آیا در اینصورت پیش از سفر به هر کشور باید به یادگیری زبان پرداخت؟ طبیعی است که یادگیری زبان فرایندی زمان بر بوده و انجام چنین کاری پیش از سفر بعید به نظر می رسد. بهترین راهکار، یادگیری چند اصطلاح ساده و کاربردی از زبان کشور مقصد است. از اینرو، در اینجا به چند اصطلاح کاربردی ژاپنی برای گردشگران خواهیم پرداخت. اگر شما نیز علاقه مند به یادگیری این اصطلاحات هستید با خبرنگاران همراه شوید!

10 اصطلاح ژاپنی پرکاربرد برای گردشگران

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

مقاله مرتبط:

برخلاف تصوری که درباره دشواری زبان ژاپنی وجود دارد، این ده اصطلاح بسیار ساده و حتی بامزه هستند و البته در هنگام سفر به ژاپن مفید و کاربردی خواهند بود. البته بعضی از این اصطلاحات کاملا غیر رسمی هستند و برای سهولت، تلفظ آن ها به لاتین ذکر شده است.

1. Yo-ro-sh-ku o-neh-gai-shi-mus

این اصطلاح عملکردی شگفت انگیز دارد، زیرا گفتن یوروشیکو (yoroshiku) به فردی ژاپنی در هر موقعیتی، مانند جادویی سحرآمیز عمل نموده و فرد ژاپنی بدون تردید به شما یاری خواهد نمود. البته نمی توان ترجمه ای دقیق برای آن پیشنهاد کرد، ولی مفهوم کلی آن چنین است: لطفا این لطف بزرگ را در حق من نموده و یاری خود را از من دریغ نکنید. اگر قبل از سفر به ژاپن پیروز فرصت نکردید تا اصطلاحی را حفظ کنید، به یاد داشتن کلمه یوروشیکو کافی است. البته کلمه انگایشیماسو (Onegaishimasu) به معنی لطفا را نباید فراموش کنید!

2. .Yosh. Gahn-bah-di-mus

این اصطلاح به معنی بلی، قصد انجام این کار را دارم یا نهایت سعی ام را می کنم است. یک فرد ژاپنی قبل از خروج از منزل برای مصاحبه شغلی یا رفتن سر امتحان اصطلاح گانباریسامو (Ganbarimasu) را حتما ادا می نماید. بخاطر داشته باشید که گفتن این اصطلاح قبل از ترک منزل برای پیاده روی، خوردن نودل یا استفاده از ماشین آلات باعث خنده ژاپنی ها خواهد شد. بهتر است تا این اصطلاح را قبل از اصطلاح شماره 8 این لیست به کار ببرید.

3. .Ara! Onara suru tsu-mori datta keh-do, un-chi ga de-chatta

این اصطلاح تقریبا معادل ضرب المثل اومدیم ابرو درست کنیم، زدیم کور کردیم است. این اصطلاح بویژه برای روز اول بسیار کاربردی است و جز اصطلاحاتی است که در زبان ژاپنی باید آن را حفظ کرد.

4. .Mo da-meh. Yoh-para-chatta. Go-men

ژاپنی ها برحسب سنت مهمان نوازی تعارفاتی را برای خوردن و نوشیدن به میهمانان خود خواهند داشت و برای رد این تعارفات بصورت مودبانه می توان از این اصطلاح به معنی ممنون، دیگر میل ندارم استفاده کرد.

5. Ko-ko wa do-ko? Wa-ta-shi wa da-reh? Na-ni mo wah-kah-nai

اینجا کجاست؟ من کی هستم؟ من چیزی متوجه نمیشم! این اصطلاحی است که می توانید در صورت عدم پیروزیت به گفتن اصطلاح شماره 4 بهره ببرید.

6. ?Ee-show ni kah-rah-o-keh ni ee-koh ka

آیا می توانیم به تماشای برنامه اجرای موسیقی (کارائوکه) برویم؟ این اصطلاح بهترین گزینه برای دعوت کسی به همراهی با شما است.

7. !Hon-toe ni oh-ee-shee des yo

این اصطلاح در هنگام غذا خوردن به کار می رود و به معنی بسیار خوشمزه! است. هونتو نی (Hontou ni) به معنی واقعا یا شوخی نمی کنم است. مردم ژاپن عادت به مبالغه و گفتن دروغ های کوچک دارند و در چنین مواردی استفاده از این اصطلاح کاملا بجا است.

8. Ah-nah-tah wa ha-ruh no ee-chee ban no sah-ku-rah yo-ree u-tsu-ku-shee

این اصطلاح کلاسیک ژاپنی دارای معنی بسیار زیبایی است: حتی از شکوفه های گیلاس در فصل بهار هم زیباتری!

9. .Ni-hon dai-skee

ژاپن بهترین نقطه جهان است. من ژاپن را دوست دارم. اگر هیچ اصطلاحی را به خاطر نیاوردید، این دو جمله را با لبخند تکرار کنید!

10. Koh-nah ni kee-ray na to-ko-ro wa hah-jee-meh-teh mee-tah

مردم ژاپن علاقه زیادی به تعریف و تمجید از کشورشان دارند. در چنین مواردی می توان این اصطلاح را به کار برد که مفهوم آن به این شکل است: بهترین جایی است که تا این زمان دیده ام! بهتر است این اصطلاح را در هنگام بازدید از جاذبه های گردشگری به کار ببرید. منبع: matadornetworkمنبع: کجارو
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 582

به "10 اصطلاح ژاپنی پرکاربرد برای گردشگران" امتیاز دهید

4 کاربر به "10 اصطلاح ژاپنی پرکاربرد برای گردشگران" امتیاز داده اند | 3.8 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 اصطلاح ژاپنی پرکاربرد برای گردشگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید