بهترین زمان سفر به بانکوک؛ پایتخت مجسمه های بودا در تایلند

به گزارش مجله نیلوفری، اقلیم حاکم بر بانکوک، پایتخت مدرن و در عین حال باستانی کشور زیبای تایلند، گرمسیری است. برای مشخص بهترین زمان سفر و برنامه ریزی، مقاله زیر را بخوانید.

بهترین زمان سفر به بانکوک؛ پایتخت مجسمه های بودا در تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

مسافران در سفر به بانکوک، پایتخت کشور زیبای تایلند، به سختی می توانند هویت این شهر را با یک کلمه توصیف نمایند. بیشتر افرادی که برای اولین بار به بانکوک سفر می نمایند، این شهر را در مرزی میان گذشته و حال، می بینند. معابد باستانی و مراکز خرید مدرن، اجزای اصلی پایتخت تایلند، هستند و مانک های (راهبه) بودایی در خیابان های شهر، دیده می شوند. این تناقض بین مدرنیته و بخش باستانی بانکوک، می تواند هیجان انگیز باشد و در عین حال یک آشفتگی به نظر بیاید.

با توجه به چیزی که گفته شد، بانکوک با دارا بودن جوی پویا و پرشور، احتیاج به انرژی بسیاری دارد. آب و هوای گرم و جمعیت انبوه گردشگران، همواره در بانکوک، در انتظار شما هستند. بله، ممکن است در نگاه اول این طور به نظر بیاید که شهر پر از رطوبت و جمعیت است و سفر به اینجا نمی تواند خوشایند باشد، اما باید بدانید که بانکوک، پر از شگفتی هایی است که قطعا نباید از آن صرف نظر کنید.

بزرگ ترین بازار در فضای آزاد در دنیا، آکواریومی در سطح دنیای در یک مرکز خرید 8 طبقه، مجسمه طلایی بودا با ارتفاع 46 متر و شمار زیادی از دیگر جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی بانکوک که آن ها را در سفر به بانکوک خواهید دید. برای بازدید از این شهر باستانی، همراه با تورهای بانکوک، برای یک سفر عالی، برنامه ریزی کنید.

تور بانکوک لحظه آخری

بهترین زمان سفر به بانکوک بر اساس آب و هوا

بهترین زمان سفر به بانکوک، در ماه های نوامبر تا مارچ (10 آبان تا 11 فروردین) است، زمانی که گرما و رطوبت در پایین ترین حد خود قرار دارند. البته باید بدانید که اقلیم گرمسیری تایلند ممکن است دمای هوا را در هر روزی از سال، جدا از اینکه در چه فصلی واقع شده است، تا 32.2 درجه سانتی گراد بالا ببرد.

برای بهترین قیمت هتل ها و بلیط هواپیما، سفری در ماه های آوریل تا اکتبر (12 فروردین تا 9 ابان)، گرم ترین و پر بارش ترین زمان سال به بانکوک، ترتیب دهید. به غیر از صرفه جویی مناسب در هزینه ها در این زمان از سال، در مقایسه با زمستان که فصل داغ گردشگری بانکوک به شمار می آید، با کمترین میزان جمعیت در شهر روبه رو خواهید شد.

به خاطر داشته باشید فصل باد و بارش های موسمی بانکوک، از ماه می (11 اردیبهشت تا 10 خرداد) آغاز می گردد و تا ماه سپتامبر و اوایل ماه نوامبر (اوایل آبان)، ادامه دارد.

بهترین زمان سفر به بانکوک بر اساس فصول

فصل زمستان: ماه های نوامبر تا مارس (10 آبان تا 11 فروردین)

دمای هوا در طول روز در ماه های نوامبر تا مارچ، در محدوده 26.7 تا 32.2 درجه سانتی گراد متغیر است. میانگین حداقل دما نیز 21.1 درجه سانتی گراد است.

در ماه های دسامبر تا ژانویه (10 آذر تا 11 بهمن)، دما تا 15.6 درجه سانتی گراد پایین می آید. در حالی که ممکن است دما در طول روز بالا برود و آب و هوا را با گرمایی ناراحت نماینده روبه رو کند، اما سطح رطوبت و بارش در حداقل خود واقع شده است و همین امر باعث می گردد، این پنج ماه، بهترین زمان سفر به بانکوک بر اساس آب و هوا باشند.

در نظر داشته باشید، گردشگران بسیاری در این زمان از سال، به خاطر این آب و هوا به بانکوک سفر می نمایند، پس آماده روبه رویی با جمعیت بسیار در سطح شهر باشید و حتما از چندین ماه زودتر، هتل خود را رزرو کنید.

فصل باد و بارش های موسمی: ماه های آپریل تا اکتبر (12 فروردین تا 9 آبان)

فصل باد و بارش های موسمی در بانکوک به صورت رسمی در ماه های می تا اکتبر رخ می دهد، اما بارش شدید باران در ماه آپریل آغاز می گردد.

با فرا رسیدن ماه آپریل، سطح رطوبت و گرما در بانکوک افزایش می یابد. دما در این زمان از سال، در روزهای نادری به کمتر از 32.2 درجه سانتی گراد می رسد و بارش باران تنها کمی از این گرما را می تواند از بین ببرد.

برای صرفه جویی در هزینه های سفر و روبه رویی با جمعیت کمتر می توانید در این زمان از سال به بانکوک سفر کنید. در بین ماه های جولای تا آگوست (10 تیر تا 9 شهریور)، با وجود سفرهای غربی ها به بانکوک در تعطیلات تابستانی شان، این شهر شاهد حضور گردشگران بیشتری است.

بهترین زمان سفر به بانکوک بر اساس فستیوال ها و رویدادها

فستیوال ها و رویدادهای فصل زمستان

جشن معبد کوهستان طلایی (Golden Mount Temple Fair)

هر سال، در ماه نوامبر، با نزدیک شدن به جشن لوی کراتونگ (Loy Krathong)، معبد وات ساکت (Wat Saket) که در کوه طلایی قرار گرفته است، میزبان یک جشن در بانکوک است. در این فستیوال زیبا و رایگان می توانید از برنامه های فرهنگی متعدد، غرفه های غذا و موسیقی سنتی لذت ببرید.

جشن لوی کراتونگ

جشن لوی کراتونگ، یک فستیوال سیامی است که هر ساله در ماه نوامبر در پادشاهی تایلند و کشورهای همسایه برگزار می گردد. ترجمه نام این جشن، شناور کردن یک فانوس و برگرفته از سنت ساختن سبدهای تزئین شده و شناور کردن آن ها در رودخانه است.

جشن لوی کراتونگ در عصرگاه روزی که در ماه 12ام تقویم قمری تایلند ماه کامل است، برگزار می گردد؛ بنابراین تاریخ این جشن، در هر سال متغیر است. شهفرایندان و گردشگران در طول این جشن، فانوس های پر از نور را به آسمان می فرستند.

سال نوی چینی

جشن سال نوی چینی در اوایل ماه ژانویه در کشور تایلند و شهر بانکوک، با آتش بازی و سرگرمی های مختلف برگزار می گردد.

ماکا بوچا (Makha Bucha)

ماکا بوچا یکی از تعطیلات رسمی کشورهای منطقه میکونگ مانند کامبوج و تایلند است. تاریخ این جشنواره مهم بودایی بستگی به چرخه قمری دارد.

سال ها قبل، در این روز، ماه کامل سومین ماه تقویم قمری (ماه فوریه)، هفت ماه پس از اینکه بودا، تعالیم خود را آغاز کرد، بیش از هزار مانک برای شنیدن موعظه های وی، گرد هم آمدند. بودا با انتخاب این راهب ها، یک رویداد کلیدی را در توسعه دین بودایی، رقم زد.

مردم تایلند در این روز، صبح زود از خواب برمی خیزند و به معابد می فرایند و با انجام مراسم مذهبی چون گرد معابد چرخیدن و بردن گل، احترام خود را به بودا ابراز می نمایند.

فستیوال ها و رویدادهای فصل بارش های موسمی

سونگکران (Songkran)

سونگکران، جشن سال نو تایلندی است که در ماه آپریل هر سال برگزار می گردد. معنای سونگکران، در زبان تایلندی به معنی حرکت کردن و تغییر مکان است و علت نامگذاری آن حرکت خورشید در منطقه البروج است. در این روز همچنین جشن آب برگزار می گردد که در واقع آغاز فصل باران بوده و به باور مردم تایلند، این آب بداقبالی را از آن ها شسته و دور می نماید.

این سنت در جامعه تایلندی بسیار با ارزش است. در روز جشن اعضای خانواده دور هم جمع می شوند تا احترام خود را به بزرگترها با ریختن آب خوشبو برروی دست های آن ها نشان دهند و در مقابل از دعای آن ها برای خوشبختی و سعادت برخوردار شوند. در بعدازظهر این روز پس از ادای احترام به بودا و شستن آن، همه مردم از پیر و جوان به یکدیگر آب می پاشند.

جشن سونگکران سال 2018، در تاریخ 24 الی 26 فروردین، برگزار می گردد.

روز بودا (Visakha Bucha)

روز بودا روزی است که به باور بوداییان، شخص بودا به درجه شکستن چرخه تولدهای ادواری و به رستگاری (نیروانا) رسیده است. در این روز بودایی ها به معابد می فرایند و با تقدیم هدایا به راهبان، از آن ها می خواهند که برایشان دعا نمایند. روشن کردن شمع و عود، به صدا درآوردن زنگ های ناقوسی شکل، تبرک شدن با آب های دعا خوانده، غسل مجسمه های بودا و پیشکش کردن غذا، لباس و میوه به راهبان از جمله آیین و رسوم متداول در روز وساک است.

روز بودا که در شب ماه کامل از ماه وایساخا (یا در ماه آپریل یا می) اتفاق می افتد، بزرگداشت سالگرد تولد بودا، بنیانگذار بودیسم است.

فستیوال بین المللی پایکوبی و موسیقی

فستیوال بین المللی پایکوبی و موسیقی بانکوک که از سال 1999 در حال برگزاری است، هر سال، گردشگران بسیاری را به این شهر زیبا، می کشاند. پایکوبینده های مختلف، شرکت های باله کلاسیک و گروه های پایکوبی معاصر، و همچنین بعضی از گروه های ارکستر معتبر و شرکت های تئاتر در دنیا در این فستیوال، حضور خواهند داشت.

اجراها در استیج مرکز فرهنگی بانکوک، پایتخت تایلند در ماه سپتامبر انجام می شوند.

بهترین زمان سفر به بانکوک بر اساس هزینه هتل ها

بهترین زمان سفر به بانکوک بر اساس هزینه هتل ها، فصل باد و بارش های موسمی: ماه های آوریل تا اکتبر (12 فروردین تا 9 آبان) است.

رتبه های بانکوک

گزارش رتبه بندی مسافرت دنیای و اخبار یو.اس، بر اساس تجزیه و تحلیل نظرات کاربران و متخصصان است.

رتبه های بانکوک به توضیح زیر است:

  • هفتمین مقصد گردشگری زمستانی مقرون به صرفه
  • 11امین مقصد گردشگری برتر آسیا

تایلند؛ آب و هوا و اقلیم

در ادامه، با جداولی از میانگین بارش و دما در ماه های مختلف سال و همچنین به تفکیک هفته های مختلف، به شما ارائه خواهیم کرد تا بهترین زمان سفر را به صورت دقیق، انتخاب کنید و چمدانی متناسب با زمان انتخابی خود ببندید.

ماه دما (سانتی گراد) میزان بارش (سانتی متر)
ژانویه31.70.8
فوریه32.82
مارس33.93.6
آوریل355.8
مه33.919.8
ژوئن32.816
ژوئیه32.216
آگوست32.217.5
سپتامبر31.730.5
اکتبر31.120.6
نوامبر30.66.6
دسامبر30.60.5

جنوبی ترین بخش های کشور تایلند شاهد آب و هوای استوایی است، در حالی که مناطق مرکزی و شمالی کشور، شاهد اقلیم گرمسیری به همراه باد و بارش های موسمی هستند.

بخش شمالی کشور با وجود تپه ها و پوشش کوهستانی در قسمت هایی از آن، آب و هوایی متفاوت از دیگر مناطق کشور که در ارتفاعات کمتر قرار دارند، روبه رو است.

بخش عمده کشور تایلند به خصوص در ماه های می تا اکتبر، شاهد بارش های متوالی و فراوان است.

در طول فصل بارش های موسمی، بادهای اقیانوس هند، هوای گرم، مرطوب و ابری را برای تایلند به ارمغان می آورند.

در ماه های نوامبر تا آپریل، فصل خشک کشور تایلند، بخش شمال شرقی کشور با بادهای موسمی که از چین به تایلند وارد می شوند، روبه رو است.

ماههفته اول (دما و بارش)هفته دومهفته سومهفته چهارم
ژانویه31.4 سانتی گراد- 0.7 سانتی متر31.2 سانتی گراد- 0.7 سانتی متر30.9 سانتی گراد- 0.6 سانتی متر30.6 سانتی گراد- 0.5 سانتی متر
فوریه32.5 سانتی گراد- 1.7 سانتی متر32.3 سانتی گراد- 1.4 سانتی متر32 سانتی گراد- 1.1 سانتی متر31.7 سانتی گراد- 0.8 سانتی متر
مارچ33.6 سانتی گراد- 3.2 سانتی متر33.4 سانتی گراد- 2.8 سانتی متر33.1 سانتی گراد- 2.4 سانتی متر32.8 سانتی گراد- 2 سانتی متر
آپریل34.7 سانتی گراد- 5.3 سانتی متر34.5 سانتی گراد- 4.7 سانتی متر34.2 سانتی گراد- 4.2 سانتی متر33.9 سانتی گراد- 3.6 سانتی متر
می33.6 سانتی گراد- 16.3 سانتی متر33.4 سانتی گراد- 12.8 سانتی متر33.1 سانتی گراد- 9.3 سانتی متر32.8 سانتی گراد- 5.8 سانتی متر
ژوئن32.5 سانتی گراد- 15.1 سانتی متر32.3 سانتی گراد- 14.1 سانتی متر32 سانتی گراد- 13.2 سانتی متر31.7 سانتی گراد- 12.2 سانتی متر
جولای32.1 سانتی گراد- 16 سانتی متر31.9 سانتی گراد- 16 سانتی متر31.8 سانتی گراد- 16 سانتی متر31.6 سانتی گراد- 16 سانتی متر
آگوست32.2 سانتی گراد- 17.1 سانتی متر32.2 سانتی گراد- 16.8 سانتی متر32.2 سانتی گراد- 16.4 سانتی متر32.2 سانتی گراد- 16 سانتی متر
سپتامبر31.6 سانتی گراد- 27.3 سانتی متر31.5 سانتی گراد- 24 سانتی متر31.3 سانتی گراد- 20.8 سانتی متر31.2 سانتی گراد- 17.5 سانتی متر
اکتبر31 سانتی گراد- 18.1 سانتی متر30.8 سانتی گراد- 15.7 سانتی متر30.7 سانتی گراد- 13.2 سانتی متر30.5 سانتی گراد- 10.7 سانتی متر
نوامبر30.5 سانتی گراد- 3.1 سانتی متر30.4 سانتی گراد- 0.4 سانتی متر30.2 سانتی گراد- 3.9 سانتی متر30.1 سانتی گراد- 7.4 سانتی متر
دسامبر30.6 سانتی گراد- 1 سانتی متر30.6 سانتی گراد- 2.6 سانتی متر30.6 سانتی گراد- 4.1 سانتی متر30.6 سانتی گراد- 5.6 سانتی متر

در مناطق مرکزی و جنوبی کشور، تفاوت اقلیمی کمی، وجود دارد، اما به طور کلی می توان گقت بخش شمال شرقی، سردتر است.

گرم ترین ماه های سال، آوریل و مه هستند.

تابش آفتاب با زمانی حدود 4 الی 5 ساعت در روز، در ماه های ژوئن و سپتامبر، در حداقل مقدار خود واقع شده است. در بقیه روزهای سال، آفتاب در طول روز، حدودا 9 الی 10 ساعت می تابد.

فصل بارش در تایلند به علت ترکیب گرما و آب و هوای مرطوب، فصلی نامناسب برای سفر به این کشور زیبا به شمار می آید.

اقلیم حاکم بر کشور تایلند با وجود فصل بارش در ماه های ژوئن تا اکتبر گرمسیری است، اما این زمان از سال، روزهای آفتابی زیبا و همچنین طوفان های گهگاه و افزایش بارش در شمال کشور، نیز دارد.

بخش جنوبی کشور در ماه های آوریل و ژوئن، خنک تر است. با سفر در ماه های نوامبر تا مارچ، قبل از فرا رسیدن هوای گرم و همچنین جمعیت انبوه گردشگران، از روزهای خود در تایلند لذت ببرید.

چه زمانی به بانکوک برویم

ماهحداقل دمای میانگینحدبیشتر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحدبیشتر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه213313371
فوریه233413421
مارس253517393
آوریل263619423
مه263522409
ژوئن2534213910
ژوئیه2533223713
آگوست2533223813
سپتامبر2533213615
اکتبر2532183914
نوامبر233213365
دسامبر213211391

هزینه روزانه توریستی در بانکوک

هزینه یک روز اقامت در بانکوک حدودا 1,000,000 تومان است. هزینه های تخمین زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

1. برانچ (وعده صبحانه که دیر خورده می گردد و جای دو وعده ناهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

2. شام در رستوران سه ستاره

3. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

این هزینه ها بسته به این که در ماه های داغ سال یا کمتر توریستی به بانکوک سفر می کنید، تغییر می نماید. تخمین هزینه بالا در ماه های داغ در بانکوک اجرا شده است تا برای برنامه ریزی در سفر، به عنوان منبع از آن بهره ببرید.

منبع: کجارو / thebesttimetovisit.com / besttimetogo.com / travel.usnews.com
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 559

به "بهترین زمان سفر به بانکوک؛ پایتخت مجسمه های بودا در تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین زمان سفر به بانکوک؛ پایتخت مجسمه های بودا در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید