کشف میزان سفتی تومورها با ترکیب ام آر آی و امواج صوتی

به گزارش مجله نیلوفری، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، در صورتی که پزشکان از میزان سفتی و فشردگی یک تومور سرطانی آگاه باشند بهتر می توانند نتیجه تزریق دارو و میزان نفوذ آن به درون تومور را پیش بینی نمایند.

کشف میزان سفتی تومورها با ترکیب ام آر آی و امواج صوتی

یک روش جدید تصویربرداری مبتنی بر استفاده از ام آر آی و امواج صوتی به پزشکان یاری می نماید تا دریابند چه بخش هایی از تومور فشردگی بیشتری دارد و از همین رو ضرورت دارد تا هر چه سریع تر به داخل آن دارو تزریق گردد.

پژوهشگران موسسه تحقیقات سرطان لندن این روش جدید تصویربرداری را ام آر ای نام نهاده اند که باعث می گردد تصویری دقیق تر و شفاف تر از لایه های مختلف تومورهای سرطانی به دست آید.

برای اجرای این روش تصویربرداری یک صفحه کوچک بر روی پوست بدن بیمار قرار می گیرد که وظیفه ارسال امواج صوتی را به درون بدن بر عهده دارد.

سرعت انتقال این امواج در برخورد با تومور میزان سفتی آن را تعیین می نماید. البته از این روش تصویربرداری می توان برای آنالیز بیماری های بعضی ارگان های دیگر بدن مانند کبد هم استفاده کرد. در حال حاضر برای تکمیل این روش تصویربرداری و رفع کردن نقاط ضعف آن، روش مذکور در حال آزمایش بر روی موش هاست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 392

به "کشف میزان سفتی تومورها با ترکیب ام آر آی و امواج صوتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف میزان سفتی تومورها با ترکیب ام آر آی و امواج صوتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید