کاهش بیش از 15 درصد اهدای خون

به گزارش مجله نیلوفری، مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: تعداد داوطلبان اهداکننده خون در این استان در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن 15.5 درصد کاهش داشته است.

کاهش بیش از 15 درصد اهدای خون

به گزارش خبرنگاران لرستان، غلامرضا حامدی اضافه نمود: در سال گذشته 47 هزار و 188 نفر به پایگاه های انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد 35 هزار و 562 نفر پیروز به اهدای خون شدند.

وی توضیح داد: 2 هزار و 910 نفر از اهداکنندگان بانوان، 32 هزار و 652 نفر آقایان و 19هزار و 861 نفر اهداکننده مستمر بوده اند.

حامدی بیان نمود: شیوع ویروس کرونا باعث شده تا تعداد مراجعه داوطلبان اهداکننده خون استان در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن کاهش داشته باشد.

مدیرکل انتقال خون لرستان اظهار کرد: در استان لرستان چهار مرکز ثابت اهدای خون وجود دارد که در شهرهای خرم آباد، الیگودرز و بروجرد مستقر هستند وه علاوه بر این مراکز، خونگیری به صورت تیم های سیار و اعزام به مناطق و ادارات نیز صورت می گیرد.

وی ادامه داد: خون تنها فرآورده ای است که هیچ جایگزینی نداشته و مدت زمان نگهداری خاصی دارد که با توجه به شرایط کرونا، همه شرایط بهداشتی و پروتکل ها در مراکز اهدای خون در نظر گرفته شده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1454

به "کاهش بیش از 15 درصد اهدای خون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش بیش از 15 درصد اهدای خون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید