واشنگتن: ناو چینی به سمت هواپیمای ما لیزر گرفت

به گزارش مجله نیلوفری، نیروی دریایی آمریکا مدعی شد یک ناوشکن چینی در نزدیکی فیلیپین به سمت یک هواپیمای تجسسی آمریکا لیزر گرفته است.

واشنگتن: ناو چینی به سمت هواپیمای ما لیزر گرفت

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نیروی دریایی آمریکا روز آدینه با صدور بیانیه ای مدعی شد یک ناوشکن چینی اخیرا در نزدیکی فیلیپین به سمت یک هواپیمای نظامی آمریکا لیزر انداخته است.

به نوشته وبگاه پاپیولار مکانیکس، نیروی دریایی آمریکا این اقدام کشتی جنگی چین را ناامن و غیر حرفه ای توصیف نموده است. به گفته واشنگتن، هواپیمای مورد اشاره از نوع پسایدون- 8 بوده است.

این حادثه در حدود 380 مایلی غرب جزیره گوام در دریای فیلیپین اتفاق افتاده و دستگاه های حسگر این هواپیمای تجسسی پرتاب اشعه لیزر را تشخیص داده اند. نیروی دریایی آمریکا اعلام نموده که جنگ افزارهای لیزری برای خدمه هواپیما، تفنگداران دریایی و سامانه های آن ضرر دارد.

نیروهای آمریکایی در دو سال گذشته چند بار هدف اشعه لیزر منتسب به چین قرار گرفتند. چندی قبل خلبانان آمریکایی مدعی پرتاب اشعه های لیزر به سمت خود شده بودند. این خلبانان مدعی شدند حین عملیات در جیبوتی، با اشعه های قدرتمند لیزر از سوی یک پایگاه نظامی چین در جیبوتی روبرو شدند و کار به جایی رسید که بخش امنیت پرواز آمریکا به خلبانان خود در زمینه پرتاب اشعه لیزر هشدار جدی ابلاغ کرد. در هشدار بخش امنیت پرواز آمریکا مکان ارسال این اشعه ها از فاصله 750 متری در پایگاه دریایی چین در جیبوتی اشاره شده است. چین بعدها هرگونه دست داشتن در این ماجرا را منکر شد.

مدتی بعد نیز بعضی منابع از حمله با اشعه لیزر به خلبانان بالگردهای نیروی دریایی استرالیا در دریای چین جنوبی خبر دادند. (جزئیات بیشتر)

چین بارها نسبت به ورود کشتی های آمریکایی به آب های سرزمینی خود هشدار داده و آن ها را تحریک آمیز خوانده است.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 706

به "واشنگتن: ناو چینی به سمت هواپیمای ما لیزر گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن: ناو چینی به سمت هواپیمای ما لیزر گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید