واتساپ رمزنگاری فایل پشتیبان پیغام ها را به آخرین نسخه بتا افزود

به گزارش مجله نیلوفری، چند هفته پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه واتساپ میخواهد قابلیت رمزنگاری سراسری را به پیغام های پشتیبان گیری شده هم اضافه کند که بالاخره شاهد اضافه شدن آن به جدیدترین نسخه بتای واتساپ بودیم.

واتساپ رمزنگاری فایل پشتیبان پیغام ها را به آخرین نسخه بتا افزود

واتساپ یکی از پیغام رسان های محبوب دنیاست که کاربران بسیار زیادی هم دارد؛ تعداد کاربران این اپلیکیشن به خصوص بعد از شیوع ویروس کرونا افزایش پیدا کرد به گونه ای که واتساپ مجبور شد بسیاری از قابلیت هایی را که پیش از این در اختیار نداشت، به اپلیکیشن خود اضافه کند. اما قابلیت نرم افزاری همواره اولویت واتساپ نبوده است، مثل امروز که در حالی که انتظار داشتیم یک سری از قابلیت های کاربردی سایر پیغام رسان ها به آن اضافه گردد، شاهد اضافه شدن یک قابلیت امنیتی بودیم.

قابلیت امنیتی که در رابطه با آن حرف می زنیم، رمزنگاری پیغام های پشتیبان گیری شده است که باعث می گردد وقتی از فایل پیغام های خود بک آپ یا همان پشتیبان تهیه می کنید، حتی خود فیسبوک هم نتواند از محتویات آن باخبر گردد. در واقع با این کار، امکان اینکه از پیغام های شما چه در حالت عادی و چه در حالت پشتیبان گیری شده از سوی شخصی خارجی سو استفاده گردد، تقریبا به صفر می رسد.

این رمزنگاری به دو صورت به وسیله رمز عبور صورت می گیرد . طبق گفته های فیسبوک، کاربر بین دو روش کلید 64 بیتی رمزنگاری شده یا کلید مبتنی بر فضای ابری با رمز عبور شخصی حق انتخاب دارد. در هر دو روش، فایل های پشتیبان در صورت استفاده از دستگاه اندرویدی در گوگل درایو و در صورت استفاده از iOS در iClour ذخیره می شوند اما قبلاز انجام این فرایند، حتما رمزنگاری سراسری (end-to-end encryption) خواهند شد.

رمزنگاری واتساپ

به خاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از این روش ها به شما یک رمز عبور داده خواهد شد که هنگام بازیابی فایل های پشتیبان باید برای دسترسی به آن ها این رمز عبور را وارد کنید. اما مطمئن شوید که به خوبی از این رمز عبور محافظت می گردد چرا که در صورت گم کردن یا فراموش کردن این رمز حتی خود فیسبوک هم قادر نیست به شما در یافتن اطلاعات پشتیبان گیری شده یاری کند.

به گزارش وب سایت WABetaInfo، قابلیت رمزنگاری نسخه پشتیبان پیغام های واتساپ در نسخه 2.21.21.5 بتای این اپلیکیشن در دسترس واقع شده است اما همانطور که از نامش پیداست، فقط کاربرانی که از نسخه بتا استفاده می نمایند قادر به بهره مندی از آن خواهند بود. البته گفته می گردد حتی به واتساپ بتا هم فرایند اضافه شدن این قابلیت کمی طول می کشد و باید طی چندین مرحله آپدیت به آن اضافه گردد.

منبع: Android Police

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 آبان 1400 بروزرسانی: 1 آبان 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1703

به "واتساپ رمزنگاری فایل پشتیبان پیغام ها را به آخرین نسخه بتا افزود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واتساپ رمزنگاری فایل پشتیبان پیغام ها را به آخرین نسخه بتا افزود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید