همه چیز درباره مشخصات 5G آیفون 12

به گزارش مجله نیلوفری، اپل امشب از آیفون های 12 خود رونمایی کرد و همان طور که از قبل می دانستیم؛ هر چهار گوشی آیفون جدید این شرکت از 5G پشتیبانی می نمایند.

همه چیز درباره مشخصات 5G آیفون 12

به این ترتیب، اپل و آیفون به 5G سلام دادند و وارد عصر جدیدی از ارتباطات شدند که می تواند دنیایی بسیار عظیم تر، جذاب تر و هیجان انگیزتر برای کاربران اپل و حتی کل کاربران دنیا بسازد.

چون معمولا وقتی اپل روی یک فناوری دست می گذارد؛ به معنای فراگیر شدن آن است. وقتی اپل آیفون 12 را با 5G عرضه می نماید؛ یعنی الان کاربران سراسر ایالات متحده می توانند به شبکه های 5G وصل شوند و به زودی سراسر دنیا به 5G وصل می گردد.

مراسم امشب اپل سراسر تحت تاثیر فناوری 5G و کاربردهای آن، مزایایش در بخش بخش گوشی های این شرکت و آینده پیش روی اکوسیستم این شرکت بود.

اپل مدعی است تجربه 5G متفاوت با پرچم دارهای اندرویدی عرضه خواهد نمود و بهبودهایی در برقراری ارتباط آیفون با شبکه های مخابراتی اپراتورها و استفاده از سرعت زیاد و تاخیر کم این نسل موبایل ایجاد نموده است.

احتمالا در آینده بیشتر درباره ویژگی ها و قابلیت های 5G اپل صحبت خواهیم کرد ولی فعلا برویم سراغ مشخصات مهم و اساسی 5G در آیفون های 12:

مودم 5G آیفون های 12 چیست؟

در آیفون 12، آیفون 12 مینی، آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس از مودم X55 5G کوالکام استفاده شده است.

بعضی از مدل های آیفون 12 معمولی و آیفون 12 مینی از امواج میلی متری (5G NR mmWave) پشتیبانی می نمایند ولی تمام مدل های این دو آیفون از شبکه 5G با فرکانس زیر 6 گیگاهرتز برخوردار هستند.

آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس بدون استثنا از هر دو شبکه 5G (شامل 5G NR mmWave و sub‑6 GHz) پشتیبانی می نمایند.

فایوجی 5G NR mmWave و sub‑6 GHz چه تفاوتی با هم دارند؟

شبکه های مبتنی بر امواج میلی متری (mmWave) فناوری پیچیده تری دارند و در کشورهای بسیار محدودی تا کنون راه اندازی شدند. در این شبکه ها سرعت انتقال اطلاعات بسیار بالا است ولی برد موثر و پوشش دهی اندکی دارند.

در عوض، شبکه های مبتنی بر فرکانس زیر 6 گیگاهرتز (sub‑6 GHz) همانند شبکه های 4G هستند. سرعت پایین ولی برد موثر و پوشش دهی بیشتری دارند. در بسیاری از کشورها فعلا شبکه 5G مبتنی بر این فرکانس ها راه اندازی شده است.

خیالتان راحت باشد؛ هر مدل آیفون 12 را بخرید؛ با شبکه 5G ایران کار می نماید چون احتمالا تا سال ها خبری از 5G NR mmWave نیست.

براساس گزارش سایت اپل، مدل های 5G NR mmWave فعلا فقط برای ایالات متحده هستند و در هیچ کشور دیگری عرضه نمی شوند.

آیفون 12 به 5G چه کشورهایی وصل می گردد؟

اپل از همکاری نزدیک با 100 اپراتور در 30 کشور برای ارائه تجربه لذت بخش 5G روی آیفون های جدید خبر می دهد. به تدریج، کشورها و اپراتورهای بیشتری به این فهرست افزوده می شوند.

در امریکا اپراتورهای AT&T و اسپرینت، تی موبایل و ورایزون با اپل قرارداد همکاری امضا کردند. برای مشاهده فهرست کشورها و باندهای رادیویی هریک از آیفون های 12 به این لینک سایت اپل مراجعه کنید.

سرعت 5G آیفون 12 چقدر است؟

اپل به طور رسمی اعلام کردن حداکثر سرعت دانلود آیفون 12 روی شبکه های 5G به 4 گیگابیت بر ثانیه می رسد. سرعت آپلود این گوشی ها روی 5G هم 200 مگابیت بر ثانیه است.

نباید فراموش کنید که آیفون 12 از شبکه های 4G LTE نیز پشتیبانی نموده و سرعت دانلودی فراتر از یک گیگابیت روی این شبکه ها با MIMO 4×4 خواهد داشت.

قابلیت Smart Data Mode چیست؟

ویژگی بسیار ارزشمند اسمارت دیتا مود در آیفون های 12 امکان سوئیچ اتوماتیک و هوشمند بین دو شبکه 4G و 5G را براساس احتیاج کاربر و شرایط شبکه فراهم می نماید.

زمانی که مشغول استریم ویدئو یا دانلود فایل با حجم بالا هستید و به سرعت و پهنای باند زیادی احتیاج دارید؛ آیفون 12 روی 5G قرار می گیرد و به نزدیک ترین شبکه مخابراتی 5G سیم کارت شما وصل می گردد.

زمانی که در حال وب گردی یا کارهای سبک در اینترنت هستید و احتیاجی به اینترنت پرسرعت 5G ندارید؛ به طور اتوماتیک به شبکه 4G اپراتور شما وصل می شوند.

درباره ویژگی Smart Data Mode بیشتر بخوانید.

چرا 5G آیفون 12 متفاوت از اندرویدی ها است؟

مهندسان اپل ماژول آنتن اختصاصی برای گوشی های این شرکت طراحی کردند که قدرت ارسال و گیرندگی بسیار بالایی دارد و کمترین تاخیر را در شبکه ایجاد می نماید.

آیفون 12 چه باندهای 4G و 5G را پشتیبانی می نماید؟

در آیفون های 12 معمولی و مینی دو مدل داریم که باندهای رادیویی هریک را در تصاویر زیر می بینید:

در آیفون های 12 پرو و 12 پرو مکس هم باندهای رادیویی زیر برای دو مدل تراشه 5G مشاهده می شوند:

قیمت آیفون 12 با 5G گران تر است؟

هر چهار گوشی آیفون 12 اپل؛ حتی آیفون 12 مینی از 5G پشتیبانی می نمایند و این قابلیت روی قیمت این گوشی ها هیچ تاثیری نمی گذارد.

قیمت مدل های مختلف آیفون بیشتر براساس ظرفیت آن ها تغییر می نماید.

آیا گوشی های آیفون 12 در ایران کار می نمایند و به شبکه 5G ایرانسل و همراه اول متصل خواهند شد؟ آیا گوشی شیائومی Mi 10 5G…

دیروز شرکت هواوی از گوشی های پرچم دار خانواده میت 40 رونمایی کرد. در این خانواده سه گوشی میت 40، میت 40 پرو و میت 40 پرو…

یکی از ویژگی های پرسروصدای آیفون 12، پشتیبانی از اتصالات 5G است. در حالی که پیش خرید آیفون های 12 از آدینه شروع می گردد؛ نتایج بعضی از تست های سرعت…

چند روز پیش، وزیر ارتباطات از فراوری انبوه مودم های 5G برای ارائه سرویس اینترنت 5G به صورت FWA اطلاع داد. FWA مخفف Fixed Wireless Access…

گاهی اوقات اشتباه ما این است که حداکثر سرعت اینترنت را با میانگین سرعت اشتباه می گیریم. مثلا، همه می دانیم که سرعت شبکه های 4G LTE به…

امروز داشتم تفاوت های پردازنده های اسنپدراگون 865 پلاس با اگزینوس 990 را آنالیز می کردم که به چند نکته جالب برخوردم. می دانید که این دو پردازنده قدرتمند…

با افتتاح رسمی اولین سایت 5G در ایران توسط ایرانسل، حالا یک سوال بسیار جدی در میان کاربران مطرح است: چه مودم 5G یا هات اسپات…

همه خبرهای امروز معطوف به راه اندازی اولین شبکه 5G در ایران شده است. صبح امروز، چهارشنبه یکم مردادماه 1399 به گزارش ایرانسل، اولین سایت فایوجی…

منبع: شبکه چی
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1143

به "همه چیز درباره مشخصات 5G آیفون 12" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره مشخصات 5G آیفون 12"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید