هفته نخست مسترکلاس های رهبری ارکستر بنیاد رودکی برگزار گردید

به گزارش مجله نیلوفری، تهران (پانا) - هفته نخست مسترکلاس های رهبری ارکستر بنیاد رودکی به همت مرکز آموزش هنری این بنیاد برگزار گردید.

هفته نخست مسترکلاس های رهبری ارکستر بنیاد رودکی برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی و امور بین المللی بنیاد رودکی، این بنیاد در راستای رسالت فرهنگی خود و با توجه به خلاء موجود در فضاهای علمی و پژوهشی در رشته رهبری ارکستر این سلسله مسترکلاس ها و ورک شاپ های رهبری ارکستر را با حضور اساتید بین المللی برگزار می نماید.

برنامه ریزی آموزشی اجرا شده در این دوره ها به صورت بلند مدت بوده و در دوره های متفاوتی در طول هر سال و بر اساس استانداردهای بین المللی اجرایی خواهند شد. در هفته نخست از چهارمین دوره این ورک شاپ ها و مستر کلاس ها تدریس مباحث بررسی پارتیتور و پارتیتور نوازی روی پیانو، با حضور استاد نصیر حیدریان شروع شد.

همچنین با توجه به راه اندازی ارکستر مرکز آموزش هنری بنیاد رودکی، جلسات تمرینی و کلاسی استاد نصیر حیدریان با این ارکستر شروع و در هفته گذشته یک جلسه تمرینی با هر کدام از سکشن های زهی و بادی ارکستر برگزار شده است.

این کلاسها در فضاهای بنیاد رودکی همچون تالار وحدت، تالار رودکی، سالن تمرین طبقه ششم، مرکز آموزش هنری و... برگزار می گردد و در طول کلاسها برحسب احتیاج و سطح هنرجویان، چند نفر پیانیست و نیز ارکستر مرکز آموزش هنری بنیاد رودکی حضور خواهند داشت. حضور در این دوره ها مستلزم دارا بودن حداقل تخصص هایی همچون تئوری موسیقی، سلفژ، هارمونی، کنترپوان و علوم اولیه موسیقی بوده و در اولین جلسه حضور، آزمون های لازم توسط استاد اخذ خواهد شد. شایان ذکر است پیش احتیاج شرکت در هر سطح، حضور و قبولی در سطوح پیشین است.

در هفته پیش رو نیز کلاس های بررسی پارتیتور، پارتیتورخوانی، پارتیتور نوازی روی پیانو، تکنیک و اصول رهبری و رهبری ارکستر خصوصی برای هنرجویان سطوح یک، دو و سه برگزار خواهد شد.

متقاضیان می توانند برای ثبت نام و شرکت در این دوره ها، به صورت حضوری به مرکز آموزش هنری بنیاد رودکی به نشانی خیابان حافظ، خیابان استاد شهریار، روبروی تالار وحدت مراجعه و یا با شماره های 66743358-66743359-66743361 تماس بگیرند.

انتهای پیغام

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 15 تیر 1400 بروزرسانی: 15 تیر 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1558

به "هفته نخست مسترکلاس های رهبری ارکستر بنیاد رودکی برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفته نخست مسترکلاس های رهبری ارکستر بنیاد رودکی برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید