احتیاج سالانه ایران 45 هزار تن کره است، در صورت حمایت دولت می توانیم در فراوری کَره خودکفا شویم

به گزارش مجله نیلوفری، علی احسان ظفری گفت: اگر واردات 45 هزار تن کره با ارز آزاد را در نظر بگیریم، با این قیمت گزاف طبیعی است که مصرف هم به همان تناسب کاهش پیدا می نماید.

احتیاج سالانه ایران 45 هزار تن کره است، در صورت حمایت دولت می توانیم در فراوری کَره خودکفا شویم

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، رئیس هیأت مدیره اتحادیه تعاونی های فرآورده های لبنی گفت: احتیاج سالانه ایران به کَره اگر بخواهد به وسیله واردات تامین گردد بین 40 تا 45 هزار تن است. اکنون اگر واردات 45 هزار تن با ارز آزاد را در نظر بگیریم، با این قیمت گزاف طبیعی است که مصرف هم به همان تناسب کاهش پیدا می نماید و به نظر می رسد در امسال بیش از 30 هزار تن کره وارداتی نداشته باشیم.

وی اضافه نمود: مطمئنا اگر دولتمردان دلسوزی بیشتری داشته باشند، می توانیم در بازه زمانی 2 تا 3 ساله کاری کنیم که دیگر احتیاجی به کره وارداتی نداشته باشیم و صنعت این آمادگی را دارد.

ظفری توضیح داد: در گذشته پنیر و بسیاری از محصولات وارداتی بود، اما صنعت کمر همت را بست و در این راستا پیشرفت کردیم. کره هم موضوعی نیست که قابل فراوری نباشد و نتوانیم احتیاج کشور را تامین کنیم، اما بحثی که وجود دارد آن است که حمایت دولت کجای این کار واقع شده است؟ آیا دولت صنعت را مورد حمایت خود قرار می دهد یا رها می نماید؟

وی اعلام نمود: بر این اساس بهترین سناریوی ممکن این است که اولا دولت قیمت کره را اصلاح کند و ثانیا فراورینمایندگان ملزم به فراوری شوند؛ امری که با توجه به اظهار نظر مسئولان غیرممکن نیست و می توانند پس از چند ماه ایران را به کلی از واردنماینده کره به فراورینماینده آن تبدیل نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1078

به "احتیاج سالانه ایران 45 هزار تن کره است، در صورت حمایت دولت می توانیم در فراوری کَره خودکفا شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتیاج سالانه ایران 45 هزار تن کره است، در صورت حمایت دولت می توانیم در فراوری کَره خودکفا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید