تور سریلانکا: نکاتی که باید در سفر به سریلانکا بدانید

به گزارش مجله نیلوفری، نکاتی برای سفر به سریلانکا

در سریلانکا ترکیبی از میراث استعماری بریتانیا، چشم اندازهای زیبا و مردمی دوست داشتنی را می بینید که این کشور را تبدیل به مقصدی دلفریب نموده اند. سریلانکا از سال 2009 به بعد تبدیل به یکی از مهمترین مقاصد گردشگری شده و هر سال گردشگران بیشتری راهی این سرزمین می شوند. اگر برای اولین بار است که می خواهید به سریلانکا بروید خوب است نکاتی را درباره آن بدانید که سفر شما را راحت تر و لذت بخش تر می نماید در ادامه خبرنگاران راهمراهی کنید تا با این نکات آشنا شوید.

تور سریلانکا: نکاتی که باید در سفر به سریلانکا بدانید

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا سریلانکا دیدن کنید.

خودتان را برای آهسته رفتن در جاده ها آماده کنید

با اینکه زیرساخت های این کشور در حال پیشرفت است و گزینه های زیادی برای حمل و نقل پیش رویتان قرار گرفته است اما گشت و گذار در این کشور کوچک با جاده های پر پیچ و خم و باریک ممکن است کمی به نظر سخت بیاید. سفر به شهرهای این کشور کوهستانی کمی وقت گیر است، چه با اتوبوس و توک توک سفر کنید و چه با قطار باید منتظر این باشید تا در جاده ها و در میان مزارع چای با سرعت 20 تا 25 کیلومتر در ساعت راه بروید. اگر وقت ندارید و یا به میزان کافی پول همراهتان هست می توانید از هواپیماهای آب نشین بهره ببرید و یا ماشین شخصی و راننده کرایه کنید تا سرعتتان کمی بالاتر برود.

برای فرار از شلوغی و هیاهو به سمت شمال بروید

استان شمالی، منطقه ای بکر برای کسانی است که می خواهند در جهتهای کمتر شناخته شده کوله گردی نمایند. قلعه ناملی تایگر یکی از آخرین جا هایی است که دوباره به روی گردشگران باز شده است. اگر در پی سواحل طلایی خلوت، مکان های مقدس و دورافتاده و بنادر استعماری هستید به سمت شمال بروید.

بر روی غذا تمرکز کنید

غذاهای سریلانکا خوشمزه هستند پس سعی کنید تا زمانی که در این کشور هستید از این فرصت نهایت استفاده را ببرید. با این حال دانستن اینکه در کجا و کی می توانید برترین غذاها را پیدا کنید کمی از چیزی که فکر می کنید سخت تر است. هوپر تخم مرغی یکی از مهمترین و خوشمزه ترین غذاهای سریلانکاست. این غذا اولین چیزی است که در هنگام صبح و یا در آخر شب ها خورده می گردد.

برای ناهار بیشتر برنج و کاری خورده می گردد و برای شب هم غذای کوتو روتی زیاد استفاده می گردد. اگر قبلا در کشورهای جنوب شرقی آسیا گشت و گذار نموده اید احتمالا از اینکه در اینجا زیاد غذاهای خیابانی نمی بینید تعجب می کنید اما در عوض در آشپرخانه مهمان خانه های کوچک برترین غذاها را می توانید پیدا کنید.

به کلمبو بروید

کلمبو با مغازه ها، بوتیک ها و رستوران هایش دیگر فقط پل ارتباطی بین شهرها به حساب نمی آید. در مرکز سریلانکا جاذبه های زیادی برای دیدن هست و اقاتگاه های ساده کوچکی وجود دارد که در آن ها می توانید مثل محلی ها زندگی کنید.

به پارک Galle Face بروید و ببینید چطور خانواده ها در هنگام غروب آفتاب بادبادک هوا می نمایند، سری به استودیوم بزنید و بازی کریکت دیدن کنید و یا به بازار پتاه بروید و مادربزرگ هایی را ببینید که در حالی که لباس مجذوب کننده ساری به تن دارند در حال چانه زدن با فروشنده ها برای خرید هستند.

برنامه ریزی فصلی داشته باشید

با اینکه بارندگی های موسمی هیجانتان برای گشت و گذار را از بین نمی برند اما به خاطر داشته باشید که تجربه های سفرتان به شدت تحت تاثیر فصل هاست. اگر از صعود به بالای قله آدامز ناامید شده اید می توانید در ماه های اردیبهشت تا آذر به این کوه بروید.

در ماه های دیگر هم می توانید بالارفتن از این کوه را تجربه کنید اما در این فصل ها دیگر مغازه های چای ای که در این جهت هستند تعطیلند و البته در آن فصل ها هم دیگر هیاهوی گردشگران را در قله نمی بینید و شاید همین موضوع کمی مجذوب کنندهیت بالا رفتن از قله را برایتان کم کند.

فعال باشید

درست است که سریلانکا با بناهای تپه مانند، سواحل و زمین های چای شناخته می گردد اما در آن تفریحات هیجان انگیز و ماجراجویی های زیادی هم وجود دارد. به خلیج آروگام بروید و موج سواری کنید، در رشته کوه نکلس کوهنوردی کنید و یا به رودخانه کلنی بروید و رفتینگ در میان آب های خروشان را تجربه کنید. کم کم تورهای دوچرخه سواری هم در حال تبدیل شدن به یکی از تفریحات متدال این کشور است.

از پول خود برترین استفاده را ببرید

درست است که سریلانکا از نظر کشورهای غربی همچنان مقصد ارزانی به شمار میرود اما بعضی قیمت ها در آن روز به روز بالاتر می رود. اگر قصد خرید دارید به سوپرمارکت های شهرهای بزرگ بروید اینجوری خیالتان راحت است که به میزان پول می دهید.

منبع: roughguides.com

منبع: الی گشت
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1844

به "تور سریلانکا: نکاتی که باید در سفر به سریلانکا بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور سریلانکا: نکاتی که باید در سفر به سریلانکا بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید