زیبا ترین شهر های ارمنستان کدام اند ؟

به گزارش مجله نیلوفری، کشور ارمنستان، میان قاره آسیا و اروپا قرار گرفته است؛ این کشور دارای تاریخ با شکوهی بوده، و به علت داشتن کوه های مرتفع و جاذبه های دیدنی تاریخی، کشور ارمنستان را زیبا و دیدنی نموده است. در این مطلب، می خواهیم شهرهای ارمنستان را برای شما معرفی کنیم. پس با خبرنگاران تا انتهای این مطلب همراه باشید.

زیبا ترین شهر های ارمنستان کدام اند ؟

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

معرفی تعدادی از جذاب ترین شهرهای ارمنستان

گوریس

از شهر های ارمنستان می توان گوریس را نام برد، که یکی از زیباترین شهر های کشور ارمنستان به حساب می آید. این شهر در جنوب کشور، و وسط راه نارگونو قره باغ قرار گرفته است؛ اطراف شهر گوریس، رود ها و کوه های سر سبز قرار گرفته، و چون این شهر به شکل صخره ای مانند بوده، باعث شده با شهرهای دیگر متفاوت باشد.

اگر به این شهر ارمنستان سفر کردید می توانید، به روستا باستانی این شهر نیز بروید و غار های خندوزورسک را تماشا کنید؛ یکی از جاذبه های دیدنی این غار، صومعه تاتو است که در ارتفاع 850 متری بالا صخره ها قرار گرفته، و شما می توانید، تله کابین که طولانی ترین تله کابین دنیا است، سوارشده و از نمای زیبا گوریس لذت ببرید.

سوان

سوان، یکی دیگر از شهر های ارمنستان بوده؛ این شهر دارای دریاچه سوان است که امکان شنا کردن در این دریاچه وجود دارد. سوان، کنار ساحل رودخانه قرار گرفته، و ارتفاع آن 1950 متر بالا تر از سطح دریا است؛ و از زیبا ترین شهرهای کشور ارمنستان بوده، به خصوص وقتی که شما تابستان داغ را برای سفر به ارمنستان انتخاب کنید، این شهر بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

زیبا ترین جای دیدنی این شهر صومعه سواوانک است، این کلیسا به خاطر داشتن سنگ های سیاهش مشهور شده، و شما می توانید از این جای دیدنی هم لذت ببرید.

کاپان از جذاب ترین شهرهای ارمنستان

کاپان، از زیبا ترین شهر های ارمنستان بوده، و عظیم ترین شهر استان سیونیک است. در قرن پنجم میلادی، کاپان برای اولین بار به عنوان زیستگاه کوچک یاد شده، در این شهر زمانی معدن کاری بوده، که در قرن نوزدهم میلادی توسط فرانسوی ها ساخته شد.

کاپان از زیبا ترین شهر های کشور ارمنستان بوده، به خصوص برای دیدن کوهستان و دره های سرسبز و زیبا این مکان مناسب است؛ همچنین شما می توانید به صومعه قرن نهم که تقریبا در 7 کیلومتری شهر کاپان قرار گرفته است، بروید و از مکان هایی که مرکز مذهبی پادشاهان سونیون بود، دیدن کنید.

در مرکز شهر کاپان، پارک های آرام بخش، جریان آب و کافه های بیرون از منزل وجود دارد که تماشای آن ها بی نظیر است.

دیلیجان

دلیجان نیز یکی دیگر از شهر های ارمنستان در استان تاووش است، این شهر دارای آب و هوا خوبی بوده، و به خاطر چشمه های معدنی اش معروف شده، و چون دارای تعداد زیادی هتل و امکانات رفاهی بوده ، مکان خیلی خوب برای گردشگری جهانگرد ها و مردم محلی ارمنستان است، که می توانند با خیال راحت در این مکان گردش و دیدن نمایند.

شهر زیبای جنگلی دلیجان، دارای معماری ارمنی بوده، و مکان مناسب برای دوچرخه سواری، پیاده روی و حتی پیکنیک است؛ و از زیبا ترین شهر های کشور ارمنستان محسوب می گردد.

جرموک

جرموک در جنوب کشور ارمنستان قرار گرفته است، که از زیبا ترین شهر های ارمنستان به شمار می آید. جرموک یک شهر ساکت بوده، که به آب و هوای لطیف، طبیعت زیبا و آب معدنی شفا بخش مشهور است، خیلی از مردم به قصد درمان به این شهر سفر می نمایند، و برای همین، شهر جوموک را به عظیم ترین مقصد درمان کشور ارمنستان تبدیل نموده است.

جرموک دارای چشمه های آب گرم بوده و شما هر کدام را که دوست داشته باشید، می توانید امتحان کنید؛ همچنین حدود 40 چشمه آب معدنی با دماهای بالا دارد. آبشار جرموک دومین آبشار در کشور ارمنستان بوده، که از ارتفاع 65 متری زمین سرازیر می گردد.

اودزون

اودزون از روستاهای ارمنستان که در استان لوری واقع بوده، و در ارتفاع 1100 متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است؛ و یک روستای تاریخی و بسیار زیبا، در فلات بالای رشته از دره رود debed است.

طبیعت خیلی زیبای این منطقه از مقابل کلیسا اودزون بی نظیر است؛ این کلیسا در قرن پنجم میلادی ساخته شده و از زیبا ترین مکان های این روستا به شمار می رود.

تساغکادزور

تساغکادزور، یکی دیگر از شهر های ارمنستان بوده و در شمال پایتخت کشور ارمنستان قرار گرفته است؛ و یکی از مرکز های مهم اسکی است و شما در زمستان می توانید به این مکان سفر کنید و لوازم اسکی را کرایه نموده و از آن ها استفاده و لذت ببرید و از زیبا ترین شهرهای کشور ارمنستان در فصل زمستان به شمار می ود.

تساغکادزور، شهر کوچک و مقصد مهم گردشگری بوده و در تمام فصول می توان به این شهر سفر کرد.

ایروان از زیباترین شهرهای ارمنستان

ایروان، پایتخت ارمنستان است و به خاطر معماری زیبای ساختمان هایش معروف است. اگر شما دفعه اولتان است که به شهر ایروان می روید، حتما به مرکز شهر بروید و از دیدن معماری های عالی، کافه و رستوران های زیبا لذت ببرید.

میدان جمهوری قلب پایتخت بوده و معماری ارمنی دارد؛ اطراف این میدان خانه های دولت و موزه تاریخی ارمنستان وجود دارد.

بعد از رد شدن از میدان جمهوری، به میدان شمالی می رسیم، که به روز ترین و زیبا ترین قسمت پایتخت است؛ بوتیک ها، مغازه ها، ساختمان ها و هتل های بسیار زیبا در اینجا قرار گرفته است.

مکان دیدنی و زیبای خیابان شمالی، تاترباله و اپرا است؛ این مکان صندلی مخصوصی در زندگی فرهنگی مردم ارمنستان دارد.

اچمیادزین

اچمیادزین، در 20 کیلومتری شهر ایروان قرار گرفته است؛ اگر شما به شهر ارمنستان سفر کنید، ولی از بین شهر های ارمنستان، اچمیادزین را انتخاب نکنید و به این شهر نروید سفر شما، به شهر ارمنستان ناقص حساب می گردد.

ارمنستان در سال 301 پس ازمیلاد، مسحیت را به عنوان دین کشورخود انتخاب کردند، و اچمیادزین برای گرامی داشت این اتفاق ساخته شده است و مرکز دینی ارمنستان است.

0

منبع: دلتابان
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 983

به "زیبا ترین شهر های ارمنستان کدام اند ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیبا ترین شهر های ارمنستان کدام اند ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید