ناسا:نبوغ ظرف دو روز آینده پرواز می کند

به گزارش مجله نیلوفری، ناسا بیان نمود: هلی کوپتر نبوغ می تواند ظرف دو روز آینده نخستین پرواز خود را بر فراز سیاره سرخ انجام دهد.

ناسا:نبوغ ظرف دو روز آینده پرواز می کند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از اسپیس، آژانس فضایی ایالات متحده روز جمعه گفت: هلی کوپتری که ناسا روی سطح مریخ قرار داده است می تواند ظرف دو روز آینده نخستین پرواز خود را بر فراز سیاره سرخ انجام دهد.

برنامه فعلی اولین تلاش برای پرواز کنترل شده این است که هلی کوپتر 1.8 کیلوگرمی، به نام نبوغ، روز یکشنبه ساعت 22:54 به وقت شرقی آمریکا (0254 GMT دوشنبه) از دهانه جزرو مریخ بلند شود و به مدت نیم دقیقه 3 متر بالاتر از سطح پرواز کند.

تیم کنهام، سرپرست عملیات نبوغ، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: هلی کوپتر در شرایط خوبی واقع شده است و به نظر سالم می رسد.

مهندسان فضایی یک منطقه 10 متر در 10 متر را به عنوان فرودگاه در نظر گرفته اند. این قسمت در انتهای یک منطقه پروازی 90 متری واقع شده است که انتظار می رود هلی کوپتر ناسا 5 پرواز در آن انجام دهد.

برنامه روز یکشنبه این است که نبوغ باید فقط به صورت عمودی پرواز کند، معلق بماند و به مدت 30 ثانیه بچرخد تا از مریخ نورد استقامت عکس بگیرد.

ناسا عملیات بی سابقه هلی کوپتر را بسیار خطرناک می خواند، اما می گوید که این امر می تواند داده های ارزشمندی را درباره شرایط مریخ برداشت کند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1463

به "ناسا:نبوغ ظرف دو روز آینده پرواز می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناسا:نبوغ ظرف دو روز آینده پرواز می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید