مراوده فرهنگی و گردشگری زمینه ساز رونق تجارت بین کشورها خواهد شد

به گزارش مجله نیلوفری، ایرنا/ براساس آخرین خبر و گزارشهای واصله، مراوده فرهنگی و گردشگری زمینه ساز رونق تجارت بین کشورها خواهد شد.

مراوده فرهنگی و گردشگری زمینه ساز رونق تجارت بین کشورها خواهد شد

سید محمود حسینی پور در همایش رویداد ملی گردشگری در بابلسر بیان داشت: مراوده فرهنگی و گردشگری زمینه ساز رونق تجارت بین کشورها خواهد شد و مازندران با توجه به ظرفیت ممتاز محصولات فراوریی خود برای رونق تجارت با کشورهای همسایه کوشش می نماید.

وی گفت: مازندران علاوه بر فراوری محصولات ارزشمند کشاورزی همانند برنج، کیوی و آبزیان، در حوزه صنایع دستی هم ظرفیتهای ارزشمندی دارد که باید برای صادرات آنها کوشش کنیم.

مقام عالی در استان با بیان اینکه سه جاده بی نظیر چالوس، هراز و سوادکوه به همراه جنگلهای هیرکانی چشم هر گردشگری را نوازش می دهد، بیان داشت: حذف ویزا بین ایران و روسیه زمینه ساز حضور گردشگران زیادی در مازندران خواهد شد.

استاندار مازندران در ادامه بیان داشت: یکی از مولفه های انسجام ملی دید و بازدید اقوام مختلف یا فرهنگ های غنی در کشور ما است که مازندران با میزبانی 20 میلیون نفری سالانه زمینه ساز انسجام ملی در کشور می باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه دولت سیزدهم، برای توسعه صنعت گردشگری از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد، اضافه کرد: حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذار در این حوزه از برنامه های جدی در مازندران است.

حسینی پور توضیح داد: مازندران دارای یک فرهنگ غنی است که ریشه در عمق تاریخ دارد و حضور بزرگانی همانند نیما یوشیج که جایگاه ویژه ای در بین کشورهای حاشیه خزر دارد، مورد اقبال گردشگران خارجی قرار خواهد گرفت. لذا مازندران آمادگی دارد همانند ایران و روسیه ویزا گردشگری گروهی با دیگر کشورهای حاشیه خزر را حذف کند.

منبع: همگردی
انتشار: 5 مهر 1402 بروزرسانی: 5 مهر 1402 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 2161

به "مراوده فرهنگی و گردشگری زمینه ساز رونق تجارت بین کشورها خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراوده فرهنگی و گردشگری زمینه ساز رونق تجارت بین کشورها خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید