متا آماده اخراج انبوه کارمندان می شود

به گزارش مجله نیلوفری، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، برنامه اخراج کارمندان احتمالا روز چهارشنبه اعلام می شود. نخستین بار نشریه وال استریت ژورنال این خبر را منتشر کرده و متا تا به امروز پاسخی در این باره منتشر نکرده است.

متا آماده اخراج انبوه کارمندان می شود

متا پلتفرمز(شرکت مادر فیس بوک) در ماه اکتبر پیش بینی کرد در فصل نو سود چندانی نخواهد داشت و هزینه های سال آینده نیز حدود 67 میلیارد دلار از ارزش سهام متا را کاهش می دهد. این درحالی است که تا این نقطه از سال جاری بیش از 5 هزار میلیارد دلار از ارزش شرکت کاهش یافته است.

کاهش رشد اقتصاد جهانی، رقابت با تیک و تغییرات در قوانین حریم خصوصی اپل در کنار سرمایه گذاری انبوه متا در متاورس و خطر روزافزون قوانین سختگیرانه تر، چشم انداز شرایط این شرکت را وخیم تر کرده است.

مارک زاکربرگ مدیر ارشد اجرایی فیس بوک نیز خاطرنشان کرد طبق پیش بینی او ثمره سرمایه گذاری در متاورس یک دهه بعد مشخص می شود. در این میان او استخدام نیروهای نو را متوقف کرده و پروژه ها و تیم های سازماندهی را تعطیل کرده تا هزینه های شرکت را کاهش دهد.

این شرکت در ماه ژوئن برنامه های خود برای استخدام مهندسان را 30 درصد کاهش و زاکربرگ نیز به کارمندان شرکت هشدار داد باید خود را برای شرایط رکود مالی آماده کنند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 آبان 1401 بروزرسانی: 17 آبان 1401 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 2029

به "متا آماده اخراج انبوه کارمندان می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متا آماده اخراج انبوه کارمندان می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید