قهرمانی نونهال کاراته کای قمی در مبارزه با بیماری و مسابقات کشوری

به گزارش مجله نیلوفری، خبرنگاران، گروه استان ها: چند روز قبل مسابقات قهرمانی کشوری کاراته سبک شوتوکان تن شین کان به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی به میزبانی شهر مقدس قم برگزار گشت؛ شعار این مسابقات ورزش، چهل سال افتخار، همگام با جوانان بود که نونهالانی از استان قم هم در این مسابقه شرکت کردند.

قهرمانی نونهال کاراته کای قمی در مبارزه با بیماری و مسابقات کشوری

در مسابقات قهرمانی کشوری کاراته با حضور 580 کاراته کار از 16 استان کشور برگزار گشت که تیم استان قم توانست با اراده و همت نونهالان خود از سد این 16 استان گذشته و بر سکوی قهرمانی بایستد.

در این میان باشگاهی از استان قم با یک عملکرد مطلوب توانست با 32 نفر شرکت کننده در رشته کاتا و کومیته 8 مدال طلا، 15 مدال نقره و 34 مدال برنز را کسب کند؛ این باشگاه هم چنین توانست در نخستین دوره مسابقات کاراته قهرمانی جام نصر شیتوریو استان قم همزمان با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی از سد 508 کاراته کای استان قم و 20 باشگاه استان گذشته و قهرمانی را از آن خود کند.

علاقه ای که از یک خردسال قهرمان ساخت

یکی از قهرمانان کاتای رده خردسالان که در مسابقات انفرادی کشوری به میزبانی قم از باشگاه شهید زین الدین مدال طلا کسب کرده است در گفت وگو با خبرنگاران، گفت: من توانستم مدال طلای کمیته و مدال نقره کاتای انفرادی نخستین دوره مسابقات قهرمانی کاراته کشوری انتخابی ژاپن را کسب کنم.

امیر عباس لطفی پور در پاسخ به سوالی درباره نحوه آشنایی و ورود او با توجه به سن اندک خود به کاراته، افزود: من از کودکی به ورزش های رزمی علاقه داشتم و آمادگی جسمی برای این ورزش داشتم در دو مسابقه استانی و کشوری توانستم در کومیته مدال طلا و کاتای انفرادی نقره نخستین دوره مسابقات کشوری انتخابی جهانی ژاپن را کسب کنم.

به گفته وی، مشوق اصلی من والدین و مربی کاراته آقای محمد مهدی سلطانی است و قصد دارم این رشته را به طور حرفه ای و برای قهرمانی بیشتر ادامه دهم.

اراده پولادین خردسال قمی به رغم بیماری

حسن بیطرفان نیز از دیگر قهرمانان خردسال قمی است که در مسابقات کشوری کاراته توانست مدال طلای رده خردسالان در رشته کاتا و رده انفرادی را کسب کند و با وجود سختی ها و تحمل بیماری با جدیت بر سکوی قهرمانی ایستاد و نام استان و کشور خود را درخشان کند.

مادر این کودک ورزشکار در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: فرزند من از تیرماه سال گذشته به ورزش های رزمی روی آورد؛ حسن در حالی که از بیماری قند رنج می برد با اراده و تلاش و همراهی مربیان باشگاه شهید زین الدین توانست قهرمان و مدال طلا را کسب کند.

وی افزود: دو روز فرزند خردسال من به دلیل بالا رفتن قند خون در کما بود و بعد از بستری و طی مراحل درمانی بنا به درخواست پزشک معالج خود به ورزش روی آورد و او از بین رشته های ورزشی به فوتبال و کاراته علاقه بسیاری دارد و رشته رزمی کاراته را انتخاب کرد.

مادر این خردسال قهرمان گفت: او در کنار درس خواندن و درس و کلاس مرتب به باشگاه می رفت و در تمرینات باشگاه با همراهی مربیان خود شرکت می کرد تا اینکه پیشنهاد شرکت در مسابقات کشوری به او داده شد در حالی که اطرافیان به حضور او به دلیل بیماری مخالف بودند او از سد بیماری گذشت و با جدیت و اراده قهرمان این مسابقات شد.

به گفته وی، با وجود نامنظم بودن میزان قند خون فرزندم من در کنار او در مسابقات حضور داشتم و در این زمینه از همکاری مربیان باشگاه شهید زین الدین برای تشویق و همراهی تقدیر و تشکر دارم. با این وجود به معنی خواستن؛ توانستن است است پی بردم و وقتی فرزندم را در سکوی قهرمانی دیدم بسیار شاد و خدا را شاکر هستم.

لزوم برنامه ریزی بر خردسالان و نونهالان قهرمانی برای حضور در تیم ملی

مدیر باشگاه شهید زین الدین استان قم نیز در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به ظرفیت های موجود در تیم های نونهالان و خردسالان گفت: در کشور تیم ملی خردسالان و نونهالان کاراته کا نداریم ولی باید مسئولان استانی و کشوری با برنامه ریزی از مربیان و قهرمانان این تیم ها حمایت کنند تا در آینده این نونهالان به طور حرفه ای در مسابقات بین المللی حضور و زمینه ورود آن ها به تیم ملی باز شود.

محمد مهدی سلطانی افزود: نخستین مسابقات قهرمانی کشوری کاراته شوتوکان تن شین کان به مناسبت جشن چهلمین سالگی انقلاب اسلامی با شعار چهل سال ورزش، چهل سال افتخار، همگام با جوانان با حضور 580 شرکت کننده از 16 استان کشور به میزبانی قم برگزار گشت.

وی گفت: تیم قم استان قم توانست در مجموع به مقام قهرمانی برسد و تیم هایی از تهران و گیلان به ترتیب رتبه های دوم تا سوم را به دست آورد و کاپ اخلاق این دوره از مسابقات هم به آذربایجان غربی تعلق گرفت.

به گفته وی، باشگاه شهید زین الدین با حضور 32 شرکت کننده در رشته کاتا و کومیته پیروز به کسب 8 مدال طلا، 15 نقره و 34 برنز شود؛ این مسابقه زمینه انتخاب دوره قهرمانی کشور ژاپن است.

سلطانی افزود: اگر مسئولان حمایت مادی و معنوی کنند و شرایطی از سوی فدراسیون ایجاد شود و خانواده ها بتوانند هزینه حضور در کشور ژاپن را بپردازند زمینه حضور این نونهالان برای مسابقه جهانی قهرمانی کشور ژاپن ایجاد خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 78

به "قهرمانی نونهال کاراته کای قمی در مبارزه با بیماری و مسابقات کشوری" امتیاز دهید

1 کاربر به "قهرمانی نونهال کاراته کای قمی در مبارزه با بیماری و مسابقات کشوری" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قهرمانی نونهال کاراته کای قمی در مبارزه با بیماری و مسابقات کشوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید