تور لحظه آخری تایلند: جشن فانوس تایلند

به گزارش مجله نیلوفری، هزاران فانوس کاغذی شناور در آسمان، چیانگ مای تایلند را در ماه نوامبر به شهر آرزوها تبدیل می نمایند. مردمی که فانوس در دست و آرزو در دل می آیند تا رازهای خود را با ماه در میان بگذارند به امید روزی که آرزوهایشان تحقق پیدا کند. جشن فانوس تایلند مراسمی زیباست که در آن روح آدمی جلا پیدا نموده و به روشنایی خواهد رسید.

تور لحظه آخری تایلند: جشن فانوس تایلند

با تور لحظه آخری تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

تایلندی کشوریست که مردمش به شاد بودن و لبخندهای شیرینشان شهره هستند. پس جای تعجب نیست که در هر زمان از سال که به تایلند سفر کنید فستیوال یا جشنی در حال برگزاری است. جشن فانوس یا فستیوال نور از معروف ترین فستیوال های تایلند است که شبی رمانتیک را برای عشاق به ارمغان آورده و هرساله میزبان میلیون ها دنیاگرد از سراسر دنیا می باشد. شما هم می توانید با خبرنگاران همراه شده و شبی رؤیایی را در خاطرات خود به ثبت برسانید.

.

جشن فانوس تایلند

جشن نور تایلند یا یی پنگ معروف به جشنواره فانوس از مراسم بودایی تایلند است که هرساله در اولین شب ماه کامل (طبق تقویم چینی) برگزار می شود. افسانه های زیادی درباره برگزاری جشن فانوس وجود دارد؛ اما به گفته بسیاری از تاریخ دانان تایلندی ها برای قدردانی از بازگشت بهار در شب ماه کامل فانوس هایشان را به سمت ماه می فرستند.

در این جشن هزاران فانوس همزمان به پرواز درآمده و تصویری خارق العاده را به وجود می آورند. بر طبق رسوم تایلندی ها هر فرد می تواند قبل از به پرواز درآمدن فانوس آرزوی خود را بر روی آن نوشته و به سوی ماه روانه کند. بعضی هم معتقدند که روشنایی فانوس ها فکر و روح آدمی را جلا داده و وجود انسان را سرشار از نور می نماید.

مطالب مراتبط

بایدها و نبایدهای سفر به تایلند

.

تاریخچه برگزاری جشن فانوس

تاریخچه برگزاری جشن فانوس تایلند به زمان سلطنت هان شرقی بازمی شود. در آن موقع راهبان بودایی به دیدار ساریرا رفته و سپس هر یک برای ادای احترام فانوسی را روشن می کردند. این رسم رفته رفته توسعه پیدا نموده و طبق خواسته پادشاه هان مردم عادی هم موظف به روشن کردن فانوس در معابد بودایی شدند. سال ها بعد تایلندی ها برای حفظ رسوم گذشته به روشن کردن فانوس در معابد ادامه دادند تا جایی که امروزه جشن فانوس تایلند به یک از فستیوال های معروف این کشور تبدیل شده و دنیاگردان زیادی هرساله برای شرکت در این مراسم به تایلند سفر می نمایند.

تاریخ و محل برگزاری فستیوال فانوس

جشن فانوس تایلند بر طبق تاریخ چینی و تایلندی برگزار می شود و به علت چرخشی بودن این تاریخ ها نسبت به تقویم میلادی، زمان برگزاری فستیوال هرساله تغییر می نماید؛ اما به طور معمول این جشن در ماه های اکتبر و نوامبر برگزار می شود.

محل اصلی برگزاری فستیوال در شهر چیانگ مای تایلند است. این مراسم در ساعت 6 بعدازظهر با مدیتیشن و سرود بودا شروع می شود. سپس تعدادی فانوس با دعا و نیایش راهب های بودایی به پرواز درمی آیند در پایان هم تمام شرکت نمایندگان می توانند فانوس هایشان را به آسمان بفرستند. اگر در این مراسم شرکت می کنید شما هم می توانید همچون تایلندی ها آرزوی خود را بر روی فانوس نوشته و آن را همراه با دعای بودایی ها رها کنید.

تهیه بلیط برای جشن

در گذشته ای نه چندان دور فستیوال فانوس در همه جای شهر برگزار می شد و افراد می توانستند به صورت کاملاً رایگان در مراسم شرکت نمایند؛ اما بعدها به علت استقبال دنیاگردان و تمایل آن ها برای حضور در جشن، مکانی مخصوص برای برگزاری فستیوال در نظر گرفته شد و شرکت نمایندگان برای حضور در مراسم ملزم به تهیه بلیط هستند. البته هنوز هم در بعضی از نقاط می توان به صورت رایگان در مراسم شرکت کرد اما اگر می خواهید شاهد آوازهای مذهبی بودا باشید و مراسم را در مکانی آرام دنبال کنید، تهیه بلیط برترین گزینه است.

از کجا فانوس بخریم؟

برای جلوگیری از هرگونه حادثه ناخوشایندی فانوس های استفاده شده در مراسم از کاغذ برنج که بر دور چوب بامبو پیچیده شده اند ساخته شده و فقط در محل برگزاری مراسم به فروش می رسند. هر چند که قیمت این فانوس ها کمی بیشتر از فانوس های جاهای دیگر هستند، اما بهتر است قوانین را رعایت نموده و فانوس را از همان مکان تهیه کنید. در این صورت دیگر نگرانی بابت آتش سوزی ایجاد نمی شود.

مقررات شرکت در جشن

با توجه به اینکه مراسم در معبد انجام می شود، از پوششی بهره ببرید که زانوها و شانه هایتان را بپوشاند.

  • هنگام مراسم دعای بودایی به اعتقادات آن ها احترام گذاشته و کاملاً سکوت را رعایت کنید.
  • سیگار کشیدن و صرف غذا هنگام برگزاری مراسم ممنوع است.
  • بچه ها زیر 13 سال اجازه ورود به مراسم را ندارند.
  • شما فقط می توانید فانوس را در خارج از فضای داخلی معبد روشن کنید.
  • به ساعت روشن کردن فانوس که به زبان های انگلیسی، چینی و تایلندی از بلندگو اعلام می شود دقت کنید.
  • روز برگزاری جشن نور تایلند خیابان ها بسیار شلوغ و پرترافیک هستند، پس اگر می خواهید به موقع برسید کمی زودتر حرکت کنید.
  • شما می توانید بعد اتمام مراسم با خرید غذا از دکه های اغذیه فروشی از خودتان پذیرایی کنید.

چگونه به محل جشن برویم؟

در روز برگزاری فستیوال می توانید با استفاده از وسایل نقلیه گوناگون مانند سانگ سویو (وانت سقف دار)، تاکسی، توک توک، موتورسیکلت و تورهای گروهی برای رسیدن به مراسم بهره ببرید.

برترین زمان سفر به تایلند چه فصلی است؟

همه چیز درباره قیمت تور تایلند

راهنمای سفر به کشور تایلند

سفری 3 روزه به پاتایا، شهری ساحلی در تایلند

2 شب و3 روز در پوکت

افتخارات آژانس هواپیمایی خبرنگاران

چه ایرلاین هایی از تهران به کانادا پرواز دارند؟

با 10 غذای محبوب در ژاپن آشنا شوید

حمل کدام وسایل در پرواز ممنوع است؟

10 هتل لوکس ایران که باید در آنها اقامت کرد

منبع: ستاره ونک
انتشار: 24 شهریور 1400 بروزرسانی: 24 شهریور 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1661

به "تور لحظه آخری تایلند: جشن فانوس تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور لحظه آخری تایلند: جشن فانوس تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید