فوت 5 بیمار مبتلا به قارچ سیاه در لرستان

به گزارش مجله نیلوفری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: پنج بیمار کرونایی براثر ابتلا به قارچ سیاه فوت شدند.

فوت 5 بیمار مبتلا به قارچ سیاه در لرستان

به گزارش ایرنا صالح آزادبخت روز سه شنبه به رسانه ها گفت: قارچ سیاه با تضعیف سیستم ایمنی بدن و ایجاد هرگونه عفونت در بدن ممکن است رخ دهد که این بیماری قابل سرایت نبوده و به علت عدم رعایت بهداشت هم نیست بلکه فقط به علت ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن است.

وی اضافه نمود: تعداد افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند بسیار اندک است و تا به امروز در استان پنج بیمار کرونایی که سیستم ایمنی بدن آن ها بسیار ضعیف شده بود، بر اثر قارچ سیاه جان خود را از دست دادند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان توضیح داد: به همین دلیل دارو های مورد احتیاج در این نوع از عفونت تهیه و در اختیار بیماران قرار می گیرد.

آزادبخت با اشاره به فرایند نزولی شیوع کرونا در استان گفت: بستری بیماران در بیمارستان ها به کمتر از 600 نفر رسیده و بستری موقت هم به کمتر از 700 بیمار کاهش یافته که لازم است با دریافت واکسن و رعایت دستورالعمل های بهداشتی یاری گردد تا شیوع بیماری دوباره گسترده نگردد.

وی اعلام کرد: تا هفته آینده بسیاری از بخش هایی که تا به امروز به کرونا اختصاص داده شدند، دوباره به حالت عادی بر می گردند و در اختیار بیماران در سایر موارد قرار می گیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: لزوم تزریق واکسن کرونا برای همه گروه های اعلام شده لازم است و هم اکنون هم همه افراد می توانند این واکسن را دریافت کنند.

منبع: فرارو
انتشار: 15 مهر 1400 بروزرسانی: 15 مهر 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1684

به "فوت 5 بیمار مبتلا به قارچ سیاه در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوت 5 بیمار مبتلا به قارچ سیاه در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید