عکس ، مشهورترین محصول اپل که با دست خالی ساخته شد

به گزارش مجله نیلوفری، دیجیاتو نوشت: آیا می دانید لوگوی اپل که امروزه یک نماد است، چگونه طراحی شده و استیو جابز چه نقشی در طراحی آن داشته است؟

عکس ، مشهورترین محصول اپل که با دست خالی ساخته شد

اپل اکنون یکی از شناخته ترین لوگوها را نیز دارد. زمانی که استیو جابز و استیو وازنیک در سال 1976 اپل را در یک گاراژ راه اندازی کردند، این شرکت تنها یک استارتاپ محسوب می شد که با منابع در اختیار استیو جابز و شریکش راه اندازی شده بود. لوگویی هم که برای شرکت انتخاب شده بود، مانند لوگوهای سایر استارتاپ ها تنها دربردارنده نام شرکت بود؛ اما امروزه لوگوی اپل به عنصری کاملاً نمادین نه تنها در بین هواداران فناوری، بلکه در میان جامعه تبدیل شده است.

جالب است بدانید که نخستین لوگوی اپل به وسیله اپل، به وسیله رونالد وین که در تأسیس شرکت با استیو جابز و استیو وازنیک مشارکت داشت، طراحی شده است. او برای طراحی نخستین لوگوی اپل، از نقاشی سیاه قلم نیوتن که در زیر درخت سیب نشسته بود، استفاده کرد که عنصر اصلی لوگو بود. در این طرح شعری از ویلیام ورد زورث نیز در حاشیه تصویر دیده می گردد و عبارت Apple Computer Co نیز روی عنصری به شکل بنری که اطراف لوگو را پوشانده است، به چشم می خورد.

در سال 1977 که قرار بود کامپیوتر اپل 2 (Apple II) به زودی عرضه گردد، به نظر استیو جابز لوگوی طراحی شده، لوگوی مناسبی نبود و به همین علت از راب جانوف، طراح لوگوی برجسته آمریکایی، خواست لوگوی جدیدی برای شرکت طراحی کند.

در آن موقع لوگوهای شرکت های فعال در حوزه فناوری فنی بود؛ اما استیو جابز چنین رویکردی را دنبال نکرد و از جانوف خواست لوگویی را طراحی کند که فهم آن سخت نباشد و حتی بچه ها هم بتوانند با آن ارتباط برقرار نمایند. جانوف هم در راستای این درخواست جابز تصمیم گرفت از تصویر سیب در طراحی خود استفاده کند که برای تمام افراد در سراسر دنیا کاملاً ملموس بود؛ البته استفاده از چنین تصویری در یک لوگوی شرکت فناوری، با اصول و مبانی حوزه فناوری آن موقع کاملاً در تضاد بود.

جانوف برای طراحی لوگوی اپل دو نسخه از تصویر سیب را ترسیم کرد که یکی از آن ها یک سیب گاززده بود و استیو جابز درنهایت تصویر سیب گاززده را انتخاب کرد تا مردم با تماشا آن به خوبی متوجه شوند که لوگو تصویر یک سیب است و آن را با میوه دیگری اشتباه نگیرند.

کامپیوتر اپل 2 نخستین کامپیوتر دارای مانیتور رنگی بود و به همین علت لوگوی سیب اپل با رنگین کمانی از رنگ ها طراحی شد.

جانوف پس از طراحی این لوگو فکر می کرد که اگر استیو جابز آن را ببیند، اصلاً نمی پسندد؛ زیرا به نظر جانوف چاپ رنگی لوگو، هزینه زیادی به اپل تحمیل می کرد و همین علت می توانست طراحی او را به دست فراموشی بسپارد؛ اما برخلاف تصور او، جابز بلافاصله پس از تماشا لوگوی رنگی، آن را پسندید. جالب است بدانید جانوف برای طراحی لوگوی اپل از کامپیوتر استفاده ننموده و آن را با دست خالی طراحی نموده است.

در سال 1999، طرح رنگین کمان از لوگوی اپل حذف شد و جای خود را به یک طرح تک رنگ با تم آبی داد. این طرح تا سال 2003 در لوگوی اپل استفاده شد. این لوگو از سال 2007 تا سال 2013 با تم شیشه ای استفاده می شد.

در جدیدترین طرح لوگوی اپل که اکنون استفاده می گردد، از رنگ مشکی ساده بهره گرفته شده است که یک طراحی مینیمالیستی محسوب می گردد.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 آذر 1401 بروزرسانی: 17 آذر 1401 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 2040

به "عکس ، مشهورترین محصول اپل که با دست خالی ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، مشهورترین محصول اپل که با دست خالی ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید