ضرورت پیاده سازی شاخص های جهانی در ارتباطات

به گزارش مجله نیلوفری، رئیس مرکز حراست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ضرورت کیفیت اینترنت پرسرعت و پایدار و امن در سطح جامعه و ایجاد گلایه در بین مردم در این باره گفت: باید شاخص های جهانی که شامل ارتباطات پایدار، با کیفیت، پرسرعت و امن است پیاده سازی شود.

ضرورت پیاده سازی شاخص های جهانی در ارتباطات

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، یوسف امیری رئیس مرکز حراست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان گفت: شبکه ملی اطلاعات، مهم ترین موضوع وزارت ارتباطات است و معماری سازمانی بر بستر شبکه ملی اطلاعات نیازمند توسعه است.

وی ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده در حوزه های مختلف، شرایط ارتباطات استان را مطلوب ارزیابی کرد و بر تلاش همه جانبه در همه بخش ها در راستای افزایش رضایت شهروندان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه سطح انتظار مردم از وزارت ارتباطات به مراتب بیشتر است، گفت: مقامات ارشد وزارت ارتباطات نگاه ویژه ای برای توسعه شبکه ملی اطلاعات و بهبود شاخص های ارتباطی در استان های کمتر برخوردار داشته باشند تا توازن توسعه در تمام استان ها رعایت شود.

امیری با اشاره به اهمیت فضای مجازی و تاثیر قطع ارتباط در این حوزه که می تواند بسیار زیانبار باشد شرح داد: یک ساعت قطع شدن فضای مجازی زیان فراوانی در بخش آموزش، امنیت، کسب و کار و غیره به بار می آورد و ایجاد یک زیرساخت امن و با کیفیت بسیار مهم است.

وی با اشاره به عدم کیفیت اینترنت در سطح جامعه و ایجاد گلایه در بین مردم گفت: باید شاخص های جهانی که شامل ارتباطات پایدار، با کیفیت، پرسرعت و امن است پیاده سازی شود.

رئیس مرکز حراست وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات با تاکید بر حفاظت از مراکز مهم و حساس ارتباطی خطاب به مسئولین حراست ادارت این مجموعه گفت: بعضی از نقاط و مراکز مخابراتی از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و در صورت بروز حادثه از جمله حمله سایبری خسارات جبران ناپذیری بوجود می آید به همین علت حفاظت و حراست از این منطقه ها بسیار حائز اهمیت است و باید از بالاترین سطح امنیت برخوردار باشند.

براساس این گزارش شبکه ملی اطلاعات، راهبردی برای ایجاد فضای مجازی ایمن، در دسترس، پایدار است تا امکان توسعه کسب و کارها و ارایه خدمات با کیفیت در همه جا در دسترس کاربران قرار گیرد.

ضرورت توسعه پست بانک به عنوان بانکداری روستایی

همچنین رئیس مرکز حراست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دهمین جلسه شورای مدیران ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز نیز اظهار کرد: توسعه پست بانک به عنوان متولی اصلی بانکداری روستایی و خرده بانکداری ضروری است.

وی ضمن قدردانی از شرایط مطلوب پوشش ارتباطی این استان خواستار ارتقای کیفیت خدمات ارتباطی به مردم شد.

وی همچنین توسعه پست بانک را به عنوان متولی اصلی بانکداری روستایی و خرده بانکداری، در این استان لازم دانست و ساماندهی مسائل دفاتر پیشخوان را با استفاده از ظرفیت های قانونی خواستار شد.

رئیس مرکز حراست وزارتخانه که به منظور بازدید از خدمات دستگاه، شرکت ها و سازمانهای تابعه وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات در پنجمین سفر استانی خود از آغاز دولت سیزدهم، استان البرز را مقصد سفر استانی تیم حراست قرار داده بود، پس از بازدید از چند حوزه و جلسات پی در پی با مدیران و کارکنان، این سفر یک روزه را به پایان رساند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1877

به "ضرورت پیاده سازی شاخص های جهانی در ارتباطات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت پیاده سازی شاخص های جهانی در ارتباطات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید