شواهد تازه از افزایش خشونت در امریکا

به گزارش مجله نیلوفری، گروه دنیا، انتشار تصاویر ویدیویی قتل یک نوجوان 13 ساله اسپانیایی به دست پلیس سفیدپوست امریکا آن هم در روزهایی که محاکمه قاتل یونیفورم پوش جورج فلوید سیاهپوست با اما و اگرهایی همراه است، پلیس امریکا را در برابر بحران تازه ای قرار داده است.

شواهد تازه از افزایش خشونت در امریکا

به گزارش فرانس پرس، در این تصاویر که پس از 10 روز از این واقعه و گسترش اعتراضات در شیکاگو با درخواست شهردار منطقه منتشر شده است، به رغم ادعای افسر سفیدپوست خاطی، آدام تولدوی 13 ساله در لحظه شلیک پلیس اسلحه ای در دست نداشته و حالت تسلیم داشته است. این افشاگری در حالی صورت گرفته که به رغم گذشت حدود یک سال از اعتراضات گسترده علیه خشونت پلیس امریکا، کشتار غیرسفیدها همچنان ادامه دارد و آخرین مورد آن نیز چند روز قبل در مینیاپولیس و با شلیک به یک جوان سیاهپوست به نام داونت رایت رخ داد.

اما کشتار غیرسفیدها به دست پلیس تنها یک بعد خشونت در امریکا است زیرا در شرایطی که در چند هفته گذشته شماری از مردم این کشور به دلیل آزادی سلاح، در تیراندازی های متفاوت جان خود را از دست داده اند، شامگاه پنجشنبه نیز ضاربی ناشناس با حمله به ساختمان شرکت پست فدکس در نزدیکی فرودگاه بین المللی ایندیاناپولیس، مردم را به گلوله بست و پس از قتل دست کم 8 تن و مجروح کردن 7 تن، با گلوله ای به زندگی اش خاتمه داد.

به گزارش الجزیره، پلیس حال یکی از مصدومان را وخیم اعلام نموده است. هنوز هویت ضارب معین نیست اما با توجه به خودکشی او در صحنه جنایت، پلیس معتقد است خطری شهروندان را تهدید نمی کند.

به گفته بعضی از شاهدان با توجه به اینکه طبق قوانین شرکت پستی، استفاده از گوشی برای کارمندان این شرکت در محل کار ممنوع است، امکان برقراری ارتباط با آنها در زمان حادثه سخت بوده است.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 خرداد 1400 بروزرسانی: 5 خرداد 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1496

به "شواهد تازه از افزایش خشونت در امریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شواهد تازه از افزایش خشونت در امریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید