شناسایی کالاهای چاپ سه بعدی تقلبی ممکن شد

به گزارش مجله نیلوفری، با افزایش تعداد و تنوع کالاهایی که با استفاده از چاپگرهای سه بعدی فراوری می شوند،ابداع روشی که شناسایی نمونه های جعلی و واقعی این کالاها را ممکن کند، ضروری شده و به تازگی روشی به همین منظور به کار گرفته شده است.

شناسایی کالاهای چاپ سه بعدی تقلبی ممکن شد

جهت دریافت مشاوره خدمات محاسبه هزینه چاپ کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نیواطلس، فراوری کالاهای تقلبی و بی کیفیت با استفاده از چاپگرهای سه بعدی روز به روز در حال افزایش است، ولی با استفاده از یک سیستم جدید می توان کالاهای باکیفیت و بی کیفیت را از یکدیگر تشخیص داد.

در قالب این سیستم یک لایه پلاستیکی به اقلام فراوریشده با استفاده از چاپگرهای سه بعدی اضافه می گردد و بر روی این لایه یک کدخاص درج می گردد.

روش یادشده که مدل سازی ذوب شده نام گرفته، سوزن های چاپگرهای سه بعدی یک لایه پلاستیک مذاب را به سطح ماده در حال چاپ شدن اضافه می نمایند و این پلاستیک بعد از سفت و مستحکم شدن غیرقابل خدشه و دستکاری است و لبه های آن نیز از کنار محصول نهایی قابل مشاهده خواهند بود.

این روش که توسط محققان ژاپنی ابداع شده، می تواند برای افزودن یک لایه محافظ به محصولات مختلف تهیه شده با چاپگرهای سه بعدی مورد استفاده قرار بگیرد. پژوهشگران در حال آزمایش این روش بر روی محصولات مختلفی هستند که با چاپگرهای سه بعدی تهیه می شوند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 572

به "شناسایی کالاهای چاپ سه بعدی تقلبی ممکن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی کالاهای چاپ سه بعدی تقلبی ممکن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید