تیمی تحقیقاتی نانوذرات کربن حساس به نور را آنالیز می نماید

به گزارش مجله نیلوفری، یک گروه تحقیقات بین المللی اقدام به تحقیق پیرامون نانوذرات کربنی نموده و راهبرد هایی برای مشخصه یابی بهتر این نانومواد ارائه نموده اند.

تیمی تحقیقاتی نانوذرات کربن حساس به نور را آنالیز می نماید

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، با توجه به اهمیت فناورانه نانوذرات کربنی، یک گروه تحقیقات بین المللی اقدام به تحقیق پیرامون این مواد نموده و راهبرد هایی برای مشخصه یابی بهتر این نانومواد ارائه نموده اند.

نور نه تنها منبع اصلی انرژی برای زندگی در کره زمین است، بلکه اهمیت زیادی برای تعدادی از کاربرد های فنی نیز دارد. نانومواد از جمله نانوکلوئید های کربن (CNC) در برهم کنش میان نور و ماده نقش مهمی در فناوری آینده خواهند داشت. آن ها به عنوان یک محصول پایدار به جلوگیری از فراوری زباله های سمی و مصرف بی رویه منابع یاری خواهند کرد. با این حال، دامنه کاربرد آن ها تا به امروز محدود بوده است که دلیل این امر، ناهمگنی این مواد است. این ناهمگنی مانعی در جهت محققان برای یافتن روشی یکنواخت به منظور توصیف CNC ها در حالت برانگیخته است.

یک تیم تحقیقات بین المللی از FAU به سرپرستی دریک ام گولدیاز بخش شیمی فیزیک، پیروز به شناسایی مسائل اساسی مربوط به فتوفیزیک و فتوشیمی نانوکلوئید های کربن (CNC) شده است. این گروه تحقیقاتی راهبرد های ممکن برای تحقیق در خصوص این نانومواد غیرسمی و سازگار را ارائه نموده اند.

محققان نتایج یافته های خود را در قالب مقاله ای در نشریه Chem به چاپ رساندند.

نانوکلوئید های کربن مواد بسیار ناهمگنی هستند. آن ها ذرات ریزی بر پایه کربن بوده که قطری کمتر از 10 نانومتر دارند. فقدان یک مشخصه یابی مشترک از خواص این نانومواد در حالت برانگیخته، استفاده از آن ها را در کاربرد های فناورانه، زیست محیطی و زیست پزشکی سخت می نماید.

با این حال، یکی از جالب ترین ویژگی های آن ها، فتولومینسانس است. فتولومینسانس به پدیده انتشار نور پس از جذب فوتون ها گفته می گردد، که آن ها را به یک گزینه آینده دار در کاربرد های فناورانه یا زیست پزشکی تبدیل نموده است. محققان بر این باورند که افزودن یک محلول باعث تشدید لومینسانس CNC پس از تابش می گردد، فرآیندی که به آن فسفرسانس نیز می گویند. یافته های این تیم بین المللی به عنوان نقطه آغاز در دسترس قرار دادن CNC برای کاربرد های فناورانه تلقی می گردد.

محققان دانشگاه فلوریدا آتلانتیک در این پروژه از همکاری محققانی از دانشگاه های هنگ کنگ، میشیگان و بوینس آیرس و سن پترزبورگ و چندین مرکز تحقیقاتی دیگر استفاده کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1252

به "تیمی تحقیقاتی نانوذرات کربن حساس به نور را آنالیز می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیمی تحقیقاتی نانوذرات کربن حساس به نور را آنالیز می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید