روش های مهاجرت به کانادا

به گزارش مجله نیلوفری، می توان گفت در سال های گذشته کانادا همیشه به عنوان محبوب ترین مقصد مهاجرت برای ایرانیان مطرح بوده است. دلیل این امر شرایط نسبتا آسان تر مهاجرت نسبت به سایر کشور های انگلیسی زبان، چند ملیتی بودن این کشور، امنیت آن و سیستم بهداشتی درمانی فوق العاده و البته شرایط کاری و تحصیلی منحصر به فرد و اعتبار دانشگاه های این کشور برای تحصیل است. برای مهاجرت به کانادا می توان از مسیرهای مختلفی اقدام کرد. از جمله:

روش های مهاجرت به کانادا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط گرفتن ویزای دانشجویی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

· مهاجرت تحصیلی

· مهاجرت کاری به وسیله برنامه نیروی کار ماهر (Skilled Worker)

· مهاجرت به وسیله سرمایه گذاری

· مهاجرت به وسیله استارت آپ و کارآفرینی

هر فردی با توجه به شرایط و اهداف خود، یکی از این روش ها را برای مهاجرت به کانادا انتخاب می نماید. اما در این مطلب ما قصد داریم به طور خلاصه به مهاجرت تحصیلی به کانادا بپردازیم.

یکی از رایج ترین روش های مهاجرت به کانادا، مهاجرت به وسیله اخذ پذیرش تحصیلی کانادا است. به این ترتیب فرد قبل از ورود به بازار کار، با فرهنگ و سیستم زندگی و کاری کانادا آشنا شده و با پیش زمینه ای مناسب می تواند به طور رسمی وارد جامعه کانادا شده و به راحتی با آن تطبیق یابد. اما برای اینکه زمینه ذهنی مناسبی برای فرایند اخذ پذیرش کانادا داشته باشید، این مطلب کوتاه را تا سرانجام بخوانید.

اپلای برای دانشگاه

اولین قدم در جهت پذیرش تحصیلی، اقدام برای اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه ها یا مدارس این کشور است.. اگر شرایط شما توسط متخصصین امر مهاجرت تحصیلی تایید شد، زمان این است که رشته و احتمالا دانشگاه خود را انتخاب کنید و در باره شهر یا استان مورد نظرتان تصمیم گیری کنید و همچنین بودجه مورد نظرتان برای شهریه دانشگاه را نیز تعیین نمایید. کارشناسی که مسئول پرونده شماست با جستجو در دانشگاه هایی که رشته مورد نظر شما را در شهر یا استان انتخابی تان ارائه می دهند و با در نظر دریافت شانس شما در اخذ پذیرش از این دانشگاه ها با توجه به شرایطتان، بهترین گزینه ها را به شما ارائه می دهد تا بتوانید از بین آن ها انتخاب کنید.

شرایط و مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی کانادا

به طور کلی شرایط و مدارک زیر به عنوان اصلی ترین آن ها باید حتما وجود داشته باشند (با توجه به مقطعی که برای آن اقدام می کنید ممکن است بعضی از این مدارک احتیاج نباشند):

1. پاسپورت معتبر

2. مدرک تحصیلی و ریز نمرات مقطع یا مقاطع قبلی

3. وجود ارتباط بین رشته ای که قصد ادامه تحصیل در آن را دارید با رشته مقطع قبلی شما

4. مدرک زبان معتبر

5. اقدام تا قبل از ددلاین دانشگاه

6. رزومه

7. توصیه نامه از اساتید یا معلمان پیشین

8. مدارک اقتصادی

9. انگیزه نامه

درخواست ویزای دانشجویی کانادا

پس از اینکه آفر خود را از دانشگاه دریافت نموده و ثبت نام شما نهایی شد، می توانید برای ویزای دانشجویی کانادا اقدام کنید. این مرحله اصلی ترین و حساس ترین بخش جهت مهاجرت تحصیلی به کانادا است. بنابراین بهتر است اطمینان یابید که حتما از تمامی جوانب و جزئیات این کار آگاه هستید و در جهت این کار بهتر است از افراد و موسسات با تجربه و متخصص در این امر یاری بگیرید. چیزی که به ویزای تحصیلی کانادا معروف است، درواقع یک مجوز تحصیل (Study Permit) و یک ویزای توریستی به اندازه طول مدت تحصیل شما است. مرحله درخواست ویزای تحصیلی کانادا شامل پر کردن دقیق فرم های متعدد و آماده سازی مدارک مختلف با ترتیب و جزئیات بسیار مهم است. مدارک مورد احتیاج برای این مرحله شباهت زیادی با مدارک مرحله ویزا دارد اما در عین حال نحوه آماده سازی آن ها ممکن است بسیار متفاوت باشد. برای مثال ممکن است محتوای انگیزه نامه شما در این مرحله با مرحله پذیرش کاملا متفاوت و یا حتی متضاد باشد! و یا مدارک اقتصادی که در این مرحله ارائه می دهید نیز حتما با مرحله پذیرش تفاوت بسیاری دارد. معمولا در عرض یک ماه و نیم نتیجه درخواست ویزای شما تعیین می گردد اما ممکن است این زمان تا 3 ماه نیز به طول بیانجامد.

سخن پایانی

همانطور که اشاره شد، جهت مهاجرت تحصیلی به کانادا ریزه کاری ها و جزئیاتی دارد که جز با تجربه و مانیتور کردن دقیق تغییرات در شرایط و قوانین هر دو کشور، نمی توان به آن ها تسلط داشت. گروه آریا با سال ها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و با داشتن نمایندگی و ارتباط تنگاتنگ با بسیاری از دانشگاه های کانادا، بهترین گزینه برای شما جهت اخذ مشاوره و انجام صفر تا صد فرایند مهاجرت تحصیلی به کانادا است. با تماس با موسسه آریا موفقیت خود را تضمین کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1190

به "روش های مهاجرت به کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های مهاجرت به کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید