روباتی که اشیای پنهان را پیدا می نماید

به گزارش مجله نیلوفری، محققان موسسه فناوری ماساچوست(MIT) از امواج رادیویی برای یاری به روبات ها در یافتن اجسام پنهان استفاده می نمایند.

روباتی که اشیای پنهان را پیدا می نماید

حتما تا به حال برای شما پیش آمده که از ترکیبی از حواس بینایی و لامسه خود برای یافتن چیزی پنهان شده در زیر کوسن های مبل یا زیر مبل استفاده نموده باشید. اکنون مدتی است که محققان روباتیک نیز سعی دارند همین توانایی را در اختیار ربات های خود بگذارند.

در سال 2019 تیمی از دانشمندان موسسه فناوری ماساچوست(MIT) با استفاده از ترکیبی از حسگرهای لمسی و هوش مصنوعی، یک روبات را قادر ساختند تا اشیا را به وسیله لمس شناسایی کند.

اکنون گروه دیگری از دانشمندان MIT ماشینی ساخته اند که می تواند چیزهایی را پیدا کند که آنها را نمی بیند. این روبات موسوم به RF Grasp به یک دوربین روی مچ خود و یک دستگاه تشخیص فرکانس رادیویی(RF) برای فرمان برداری و برداشتن یک شیء مجهز شده است. هر چیزی که دارای برچسب RF باشد، این روبات می تواند آن را پیدا کند، حتی اگر در پشت چیزهای دیگر پنهان باشد.

یک کاربرد عظیم برای این اختراع وجود دارد. RF Grasp به شرکت هایی مانند آمازون یاری می نماید تا انبارهای خود را اتوماسیون و ساده سازی نمایند.

آلبرتو رودریگز یکی از محققانی که روی این پروژه کار نموده است، گفت: ادراک و برداشتن اشیا در صنعت امروز با هم فاصله دارند.

محققان می گویند چالش برانگیزترین جنبه توسعه RF Grasp ادغام بینایی و فرکانس رادیویی برای تصمیم گیری است. آنها این سیستم را با چگونگی واکنش انسان در برابر صداهای دور و چرخاندن سر به سمت منبع صدا مقایسه می نمایند.

RF Grasp در ابتدا از RF خوان خود برای یافتن اشیا دارای برچسب استفاده می نماید، اما هرچه به اشیا نزدیک تر گردد، به اطلاعاتی که به وسیله دوربین خود برای تصمیم گیری جمع می نماید، بیشتر اتکا می نماید.

این روبات در مقایسه با روباتی که تنها دارای یک سیستم بصری است، می تواند با حدود نیمی از حرکات دیگر ربات ها یک شیء را پیدا کند و در اختیار بگیرد. این روبات همچنین در حین انجام وظایف خود از توانایی منحصر به فرد تمیز کردن و خلوت کردن فضای کار خود برخوردار است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1438

به "روباتی که اشیای پنهان را پیدا می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روباتی که اشیای پنهان را پیدا می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید